کد خبر: ۱۶۱۳۸
تاریخ انتشار:۱۴:۰۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: رئیس پلیس راهور ناجا جزئیات اقساطی شدن پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش"عصر دنا"؛ رئیس پلیس راهور ناجا جزئیات اقساطی شدن پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی را اعلام کرد.

سردار سید کمال هادیانفر در ارتباطی زنده با شبکه خبر در این باره اظهار کرد: به مناسبت هفته ولایت طرح تقسیط جرائم برای خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در مراکز شماره گذاری را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: هموطنان می‌توانند به مراکز مراجعه و از این خدمات بهره‌مند شوند. مشمولان تا ۳۱ مرداد فرصت دارند که به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و از این خدمات بهره ببرند.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه افراد با اصل سند مالکیت به پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت خود مراجعه کنند، گفت: آن‌ها بدون هیچ گونه پیش پرداختی یک سال فرصت دارند جرائم را به صورت اقساطی پرداخت کنند. سپس به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و فرایند ترخیص را انجام دهند.

هادیانفر افزود: نیروی انتظامی در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه داده که ۳۵ میلیون مورد آن در پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است. مزایای درنظر گرفته شده به مناسبت هفته ولایت ترخیص و تقسیط جرائم و بخشودگی میزان توقیف وسایط نقلیه جزو موضوعاتی است که ابلاغ شده و ساعت کار مراکز از ۱۴ به ۱۶ افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم برای جرائم با هرمبلغی است یا محدودیتی درنظر گرفتید؟ گفت: طبق قانون وسایل نقلیه که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند باید توقیف شوند. تعداد زیادی خودرو و موتور سیکلت داریم که به علت دیون جریمه توقیف هستند. سال گذشته در یک نوبت طرح تقسیط را اجرا کردیم و درصد زیادی از هموطنان از این امکان استفاده و خودروی خود را ترخیص کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امسال در هفته ولایت و تا پایان این ماه این امکان فراهم شده که بدون پیش پرداختی، به پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت خود مراجعه و از طرح تقسیط استفاده کنند و نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.

هادیانفر با بیان اینکه سایت راهور ۱۲۰ یک تأخیر ۲۴ ساعته در اعمال جریمه‌ها دارد، گفت:، اما آن‌ها که عجله دارند و میخواهند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند توصیه می‌کنیم همانجا میزان جرائم را با پوز‌هایی که وجود دارد پرداخت کنند.

وی درباره قبض‌های جریمه نیز گفت: بخشی از جرایم به صورت سیستمی اعلام و به صورت پیامک به هموطنان ابلاغ می‌شود و با شناسه قابل پرداخت است. در واقع بخش زیادی از جرائم با دست افزار‌های سپهر قابل پرداخت است و اگر راننده تخلف کند پیامک برایش ارسال می‌شود و دیگر قبضی صادر نمی‌شود. اما بخش محدودی ار افسران از قبض جریمه استفاده می‌کنند که غالبا شناسه پرداخت و شناسه قبض ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از هموطنان درخواست می‌کنیم آن‌ها که قبض جریمه دریافت می‌کنند در پرداخت جریمه عجله نکنند بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت جریمه با شناسه پیامک می‌شود که می‌توانند از طریق اینترنتی و یا بانک پرداخت کنند. اگر پیامکی واصل نشد به این معناست که شماره تلفن همراهش در سیستم ما اشکالی دارد که باید به مراکز مراجعه و شماره تلفن خود را ثبت، به روز رسانی و یا اصلاح کنند.

هادیانفر درباره فعالیت مراکز شماره گذاری نیز اظهار کرد: این مراکز بیش از ۱۷ سال خدمت ارائه می‌کنند و هموطنان رضایت دارند، به استثنای نیمه دوم سال ۹۸ و نیمه اول امسال که مراجعات تا ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مراجعه دارد.

وی افزود: ساعت کار مراکز از ساعت ۱۴ به ۱۶ افزایش یافته تا هموطنان بتوانند از خدمات استفاده کنند. هرچند ابلاغیه پروتکل فاصله گذاری اجتماعی را هم داریم و هموطنان را تا رسیدن نوبتشان در خودرو نگه می‌داریم تا مراکز را خلوت مدیریت کنیم. از روز یکشنبه هفته آتی دو مرکز میثم و خاوران تهران را به صورت نوبت دهی اینترنتی عملیاتی می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تست سلامت روان رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: ما بیش از ۱۲ هزار راننده ناوگان مسافری و ۳۵۰ هزار راننده ناوگان باری داریم و مکلف هستیم ضمن سلامت جسمی و بینایی، تست سلامت روان هم در دستورکار باشد. در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب و قرار شد این طرح به زودی اجرایی شود.

هادیانفر ادامه داد: این طرح با کمک وزارت راه، راهور و اورژانس کشور اجرایی می‌شود. اگر بر اساس تحلیل‌ها به این نتیجه برسیم که راننده‌ای بیش از حد معمول متخلف است حتما مورد سنجش روانی قرار می‌گیرد و اگر سلامتش کامل نباشد قوانین درباره وی اجرا خواهد شد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.