تاریخ انتشار:۱۱:۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل پراکندگی روستاها، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های گران کشور به لحاظ آموزشی به شمار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حدود 80 درصد توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و سخت‌گذر است و همین امر آموزش را در  این استان با مشکلات و معضلاتی همراه کرده به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، کهگیلویه و بویراحمد به همراه استان ایلام یکی از استان‌های گران آموزشی کشور به شمار می‌رود.

هادی زارع‌پور در همین خصوص گفت: در سطح کشور به ازای هر 26 دانش‌آموز یک معلم وجود دارد اما در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 18 دانش‌آموز یک معلم است که دلیل این اختلاف میانگین با کشور وجود روستاهایی با مدارس چند دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: اختلاف میانگین معلم و شاگرد در استان خوب و باعث بهبود فرآیند یادگیری دانش‌آموزان می‌شود اما از سویی هزینه‌های آموزشی را در استان افزایش داده است که دلیل این امر فرهنگ حاکم بر استان است، برای مثال یک روستا 4 دانش‌آموز و روستایی در مجاورت 2 دانش‌آموز دارد اما حاضر نیستند تجمیع شوند.

این مسوول بیان کرد: اگر به این روستاها معلم ندهیم در رسانه‌ها منعکس و حتی عده‌ای از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و آموزش و پرورش زیر سوال می‌رود.

زارع‌پور با اشاره به جمعیت 166 هزار نفری دانش‌آموزان استان به سیاست وزارت آموزش در سال تحصیلی جدید گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش کاهش کلاس‌های درس در مقاطع تحصیلی مختلف است، این کار تبعات اجتماعی دارد اما تابع نظر وزارت هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 3 هزار و 957 کلاس درس در دوره ابتدایی، یک هزار و 507 کلاس در متوسطه اول، 932 کلاس در دوره متوسطه دوم وجود دارد که ملزم شدیم 30 درصد کلاس‌های درس متوسطه دوم را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: 205 کلاس درس در دوره فنی و حرفه‌ای وجود دارد که 15 درصد کلاس‌ها باید کاهش پیدا کنند همچنین در دوره کاردانش از مجموعه 263 کلاس که 30 درصد کلاس های درس نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.