تاریخ انتشار:۱۶:۵۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: فرماندار بویراحمد با اشاره افزایش روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا، گفت: هنوز شرایط برای اسکان مسافر و گردشگر در شهر یاسوج وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، شاهرخ کناری ظهر امروز در نشست ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کماکان شرایط برای اسکان در پارک‌ها و میدان‌ها را نداریم و  مجبور هستیم شرایط تعطیلات عید فطر را ادامه دهیم و امیدوارم با همکاری نیروی انتطامی از اسکان گردشگران و مسافران جلوگیری شود.

وی شلوغی مطب پزشکان و افزایش احتمالی افراد مبتلا به کرونا را نگران کننده دانست و افزود: ستاد کرونای استان محل قرنطینه‌ها را به بیرون از شهرها انتقال دهد که دغدغه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد نشود و رعایت پروتکل‌ها در جایگاه‌های سوخت را جدی بگیرند.

شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: شیوع کرونا با شدت ادامه دارد که باید از ظرفیت فضای مجازی برای آگاه کردن مردم در زمینه کاهش حضور در مراسم‌های تشییع، ختم و خاکسپاری و عروسی استفاده کنیم زیرا افزایش تجمعات نگران کننده است.

نستهن مقدم بیان کرد: در آبشار با دستگاه لودر ورود کردیم و مسیرها بسته شد،در چند روز اخیر مسیرها باز شده اما اسکان ممنوع بوده و اما ما همچنان در باغ‌ها تحت نطارت میراث فرهنگی وگردشگری باید در صورت اسکان رعایت پروتکل‌ها مد نظر باشد.

وی برپایی چادر در پارک‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: نیروهای شهرداری به صورت مستمر در در شهر و پارک‌ها مشغول گشت زنی بوده و از اسکان در پارک‌ها و هر نقطه دیگری از شهر جلوگیری می‌کنند.

فرماندار شهرستان دنا نیز در این نشست تعداد بیماران کرونایی این شهرستان را 29 نفر اعلام کرد و گفت: سن این ارفاد بین 16 تا 75 بوده که هم اکنون 4 نفر در قرنطینه و 25 نفر نیز بستری هستند.

عبدالحمید پناهی بیان کرد: غربالگری در شهرستان دنا 100 درصد انجام شده و مدیریت کنترل در ایام تعطیلات به درستی انجام شد ه و همچنان ایستگاه‌های کنترل و غربالگری بر پا بوده و از ورود مسافران از استان‌های با وضعیت قرمز جلوگیری شده است.

سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز می‌گوید: نظارت‌ها در بازار صورت می‌گیرد و در رسانه‌ها نیز انعکاس داده می‌شوند و به آگاهی جامعه می‌رسد
در بحث عدم رعایت دستور العمل‌ها تذکر جدی داده‌ایم که اگر اصناف و مشتریان رعایت نکنند مجبور هستیم که وارد فاز دوم تعطیلات بازار شویم.

وی یاداور شد: در مرکز شهر یاسوج در ساعاتی از روز ترافیک وشلوغی عجیبی داریم انتظار داریم که اگر امکان دارد با همکاری شهرداری و نیروی انتطامی مسیرهای اصلی  ورودی بسته شوند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث نیروی انتظامی ما وظیفه داریم که  در کنار مردم باشیم و منتی هم نیست و هدف کسب رضایت مردم بوده و اما سعی شود در هر مکان و بحثی  نیروی انتظامی هزینه نشود، ورود نیروی انتظامی را برای موضوعات مهم وضروری و قابل توجیه انتظار داشته باشیم.

سردار مهدی انصاری اظهار داشت: وضعیت کنونی در کلینیک‌ها ومراسمات با توجه به عدم رعایت دستورالعمل‌ها نگران کننده بوده و اما با توجه به بافت سنتی در مراسمات به سختی می‌شود مردم را قانع به عدم برگزاری مراسمات کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.