تاریخ انتشار:۰۸:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: طرح‌های جهش تولید و اشتغال پایدار کشاورزی در مناطق عشایری شهرستان اجرا می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید خداداد اجتهادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برای توانمند سازی مناطق محروم عشایری و ایجاد اشتغال پایدار، زیرساخت‌های لازم برای رونق کشاورزی در شهرستان اجرا شده است.

رئیس امور عشایر کهگیلویه تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق عشایری شهرستان زیر کشت محصولات مختلف کشاورزی به صورت آبی می‌رود.

اجتهادی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح‌ها جهش تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح است که کمک زیادی به رونق اقتصادی عشایر می‌شود.

وی با اشاره به نقش عشایر در تولید مواد پروتئینی و صنایع دستی گفت: عشایر شهرستان کهگیلویه با ۱۵ هزار نفر جمعیت و ۳۵۰ هزار راس دام، ۲۵ درصد مواد پروتئینی و ۳۵ درصد صنایع دستی مورد نیاز مردم را تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزی در مناطق عشایری به صورت سنتی و ناپایدار است که با اجرای این طرح‌ها عشایر می‌توانند محصولات مختلف کشاورزی را به صورت آبیاری نوین تولید کنند و اراضی خود را به باغ نیز تبدیل کنند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.