تاریخ انتشار:۱۶:۵۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان معرفی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست معرفی شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه، مدیر حوزه‌های علمیه استان و برخی از مسئولان حوزوی در دفتر نماینده ولی‌فقیه  برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام خمینی توانست مولودی به نام انقلاب اسلامی را خلق کند و پایه و اساس انقلاب را از حوزه‌های علمیه بنا نهاد.

حجت‌الاسلام سید‌نصیر حسینی با بیان اینکه ویژگی‌های مختلف امام از جمله عرفان، سیاست، معنویت، علم و اخلاق از او یک شخصیت والا ساخته بود، افزود: امروز در ابعاد مختلف می‌بینیم که دنیا تحت تاثیر حرکت انقلاب و امام راحل قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ابرقدرت‌های جهان در هر سخن و صحبت‌شان اسمی از ایران می‌آورند که این نشان از برتری انقلاب اسلامی دارد، با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمود «آمریکا را زیر پا له خواهیم کرد»، عنوان کرد: امام خودش را در مقابل طاغوت و رژیم پهلوی نمی‌دید، بلکه خود را در مقابل استکبار جهانی می‌دید.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختار نظام عالم توسط امام خمینی‌(ره) تغییر کرد، گفت: امام ساختار سرمایه‌داری و طاغوت جهان را به هم ریخت و امروزه کلام رهبری نیز همانند کلام امام و حرکت امام معادلات جهان را به هم می‌ریزد.

حسینی با اشاره به اینکه جهان قبل و بعد از انقلاب با هم تفاوت دارند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب فاطمی، علوی و حسینی است و علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، می‌تواند موفق عمل کند.

وی بیان کرد: شخصیت امام خمینی (ره) یک شخصیت جهانی و وارسته است که از جامعه حوزوی برخواسته است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آرمان‌های امام، آرمان‌های الهی‌ بود، گفت: انقلاب اسلامی یک تحول مثبت بود و می‌رود تا منشأ تغییرات عظیمی در عالم باشد.

حسینی آرمان‌ها و اهداف و رهبری انقلاب را استثنائی دانست و عنوان کرد: دشمنی‌ها با انقلاب و پیروزی های انقلاب نیز استثنائی بود اما دشمن با ندای ولایت از هم می‌پاشد.

وی بیان کرد: انقلاب با معرفی امام، ظرفیت حوزه‌های علمیه را به جهان معرفی کرد و ما به عنوان اعضای حوزه‌های علمیه با این ظرفیت‌ها وظیفه سنگینی بر دوش داریم بنابراین باید تلاش کنیم حوزه‌های علمیه عالمانه مدیریت شوند و با شجاعت، درایت، تدبیر و قدرت در میدان باشیم.

 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ما قبل از انقلاب در استان حوزه علمیه نداشتیم، گفت: امروز در ابعاد مختلف می‌توان تغییرات را احساس کرد، هرچند هنوز نیز ضعف‌هایی وجود دارد و باید رفع شوند، ازجمله اینکه در برخی از مساجد شهرها و روستاها و ادارات و مدارس امام جماعت نداریم.

حسینی با تاکید بر اینکه مدارس از مراکز آموزشی مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: ما در منابع مالی برای حوزه‌ها ضعیف هستیم و نبود این منابع مالی پایدار را می‌توان از مسیر وقف جبران کرد و حوزه‌ها در زمینه وقف باید فعال‌تر شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره)، گفت: افراد مشخص شده برای شورای عالی حوزه‌های علمیه، افراد برجسته و شناخته‌شده‌ای هستند و امیدواریم که این افراد بتوانند مشاوره‌های خوبی برای رشد حوزه‌های علمیه ارائه دهند.

سید عبدالمؤمن موسوی به نامه آیت‌الله اراکی درباره تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌ها در مناطق سفید خبر داد که به دلیل وضعیت بحرانی پیش آمده در بحث کرونا تصمیم بر آن شده که کلاس‌ها به صورت مجازی دایر باشد.

به گزارش تسنیم، در این نشست حجت‌الاسلام بهشت مدیر حوزه علمیه علی بن موسی‌الرضا شهر یاسوج، حجت‌الاسلام کیان‌نژاد مدیر حوزه علمیه کهگیلویه، حجت‌الاسلام انصاری مدیر حوزه علمیه گچساران، حجت‌الاسلام عبودی امام جمعه باشت و حجت‌الاسلام وحدانی امام جمعه دهدشت به عنوان اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند. ریاست این شورا نیز بر عهده نماینده ولی‌فقیه در استان است.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.