کد خبر: ۱۵۵۴۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۰۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست استیضاح شهردار یاسوج پیش از ظهر امروز با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین شهرداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست خوبانی رئیس جلسه ضمن خوش آمدگویی خواستار انعکاس واقعیت‌ها توسط اصحاب رسانه شد.

وی گفت: سه ماه قبل قرار بود این جلسه برگزار شود اما یا شهردار نبود یا اعضای شورای شهر زمان کافی نداشتند. هم اعضا حق دارند به عنوان عضو ناظر مشکلات شهر را از شهردار بپرسند و دوست داریم شهردار نیز پاسخ گو باشد.در این جلسه فقط شهردار باید پاسخ دهد و نیاز به پاسخ‌گویی از سوی معاونان نیست.

رئیس شورای شهر یاسوج ادامه داد: رشد شهرنشینی مشکلات زیادی از جمله ترافیک و مشکلات محیط زیستی ایجاد کرده لذا شهر ما باید به سمت پیشرفت حرکت کند اما سوء مدیریت‌هایی است که باید پاسخ داده شود.

خوبانی عنوان کرد: به شهردار می‌گفتیم با مدیران و سازمان به دلیل ارتباط نزدیک با مردم و اشرافیت به مشکلات جامعه از اظهارنظرهای این افراد استفاده کند اما شهردار این کار را نکرد و تلفن را پاسخ‌گو نبود.

وی تصریح کرد: برای مناطق مختلف شهر یاسوج نیاز به آسفالت بود اما کارخانه آسفالت یاسوج فعال نبوده است و شهردار طرف دو سال آینده برنامه مدون و چراغ راهی نداشته است.

 خوبانی از معاونین شهردار خواست جلسه را ترک کنند که شهردار مخالفت کرد و بیان کرد: من هماهنگ کننده بودم و به تنهایی نمی‌توانم پاسخگوی همه اقدامات صورت گرفته باشم.

در ادامه نگین تاجی با بیان اینکه مُر قانون رعایت شود گفت: اینجا شهردار باید پاسخ‌گو باشد و به نظرم معاونین نباید در جلسه باشند.

کیوان آشنا در خطاب به نگین تاجی گفت: قرار است جواب سوالاتمان را بگیریم قصد به چالش کشیدن کسی را نداریم.

اما اکبری تبار یکی از سوال کننده این نشست گفت: در  ۲۶ آذر ۹۸ سوالاتی پیش امده که شهردار شفاهی پاسخ داد اما قانع نشدیم و کار به سوالات کتبی کشید.
ما ۵۷ سوال در حوزه عمرانی، خدماتی، بهداشتی و فرهنگی و ..است که نیاز است شهردار پاسخ‌گو باشد.

وی ادامه داد: یکی از اساسی و اصولی‌ترین موضوع برای شهرداری نقشه راه است. در سال ۹۷ اعتبارات شهرداری ۱۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و سال ۹۸ اعتبارات سال قبل، ۱۲۰ میلیارد بود اما براساس اطلاعات ناقص که به دلیل عدم اطلاعات کافی از سوی شهردار به ما بود قریب به ۵۰ درصد بودجه سال ۹۷ تحقق یافت و در سال ۹۸ علی‌رغم اینکه ۹ ماه از سال ۹۸ گذشت ۳۵ درصد بودجه تحقیق یافت که شهردار پاسخ دهد. چرا علی‌رغم تعریف پروژه‌های عمرانی، فرهنگی اما بودجه علمی نیست و منابع مشخص نبود که شهردار  باید پاسخ‌گو باشند.

وی گفت: بیشترین نارضایتی بحث مطالبات پیمانکاران است و شهردار باید در خصوص بودجه سال ۹۷ و ۹۸  پاسخ دهد.

مقدم در پاسخ گفت: با افتخار می‌گویم و ثابت می‌کنم یاسوج ظرف چند سال اخیر یک کارگاه بزرگ عمرانی بود و با حضور اعضای شورا و رسانه این گفته ما قابل اثبات است.

وی تصریح کرد: ۴۵ متری شرف‌آباد و زیر تل بزرگترین معبری بود که بعد از ۳۰ سال حاضر شدیم عدم توفیق که عوارضات توسط همین کسانی که سوال طرح کردند اما نزدیک‌به ۹۰ درصد زمین‌های مردم با رعایت طرح تفضیل تملک شدند.


به نوشته فارس، شهردار یاسوج بیان کرد: پل چهارم قبل از حضورم ۱۸ ماه تعطیل بود اما الان این پل در سه ماه دوم سال زیر بار ترافیک می‌رود.مهمترین دغدغه مردم در حوزه محیط زیست تفکیک بازیافت است که ما سرمایه گذار آوردیم و کارگاه و سوله ۱۰۰ درصد تکمیل شده و نیاز به آب و گاز و خدمات دارد.

وی عنوان کرد: در هیچ دوره‌ای شهرداری ۸۰۰ هزار مترمربع اسفالت انجام نداد که همه این‌ها از اسفالت کارخانه شهرداری است.

شهردار پاسخ با بیان اینکه همکارانم در شهرداری یاسوج بسیجی، جهادی و شبانه‌روزی کار کردند و اگر توفیقی بود برای همه بود، عنوان کرد: ۲۰ کیلومتر جدول‌گذاری انجام شد که اگر این کار انجام نمی‌شد با بارش‌های سال گذشته شهر را آب می‌‌برد. اقدامات ما باعث  شد در بارش‌های شدید ۲۴ ساعت گذشته محله بختیاری‌ها آرامش داشتند.

مقدم با بیان اینکه نمی‌گذارم خدماتم زیر سوال برود چرا که عملیات زیباسازی شهر یاسوج با ورود مقدم انجام پذیرفت، گفت: جشنواره دیوارنگاری را در این شهر برگزار کردیم و جزء سوال کننده از ما در شورا و سایت‌های وابسته انتقاد کردند سایرین استقبال کردند.

مقدم بیان کرد: در سال ۹۷، ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بودجه تحقق پیدا کرد و در سال ۹۸ خود شما اعضای شورا عوارض را خلاف اعلام کردید، حتی استوری هم گذاشتید، وی همچنین این را گفت که ۷۵ درصد بودجه سال ۹۸ نیز تحقق یافت.

ادامه دارد....

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خونجعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مدیر خوب مشکلی با استیضاح نداره همان جوابی که به نگین تاجی داد کافیه الحق که نوه مرحوم مشهدی خلیفه هستی و به ایل بزرگ تامرادی و بستگان افتخار دادی بدورد
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مقدم عالی کار کرده،برید شهردارای قبلیتون رو نگاه کنید ببینید بعد تصمیم بگیرید
منصف از شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مقدم یکی از ضعیف ترین شهردار تاریخ جهان اسلام است. اگر من شهردار بودم به هیچ قیمتی حاضر نبودم برای ابقا به آقای هدایت اکبری التماس کنم تا استیضاح رای نیاره و چند نفر را روانه خانه ایشان کنم تا نظرش جلب کنه. در ثانی این چه پستی است که هر دو ماه یک بار استیضاح بشه و بقول خودمون لرها هر دو ماه یک بار گوشت آدم را بتکنن. به ولله این پست ها پشیزی ارزش نداره جزء حقارت و آویزان شدن به این و ان و التماس برای ابقاء
F
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
آخر و بخت دهستان یاسوج
پاسخ ها
خونجعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اتفاقا" مقدم در شان ومنزلتش خانوادگیش نیست که به کسی التماس کنه و در رایط فعلی باید همچو برداشتی بشه ایشون یه مدیر کشوری هست و نیاز به پست شهرداری یاسوج نداره و از وقتی شهردار شد یاسوج را هم گلستان کرد
M
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
کی گفته شهرداری خوب عمل کرده شما ها عملکرد خوب ندیدید چند ساله محله بختیاری ها که وسط شهر هست خاکیه چقدر چاله چوله توی شهر هست مگه به شعاره باید عمل باشه هرکس جای این بود شب سیاه فرار میکرد
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
ضمن احترامی که برای اقای شهردار قایلم ایشون متاسفانه ضعیف عمل کردن میشد بهتر کار کرد. وظیفه شمرا سوال کردن هست و ایشونم باید جواب بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
محله بختیاری اون سر شهره کی گفته وسط شهره.باید از
خداتون باشه مقدم شهردارتون باشه.چشتون کور شده روشنفکر اومیه
دانشجویان خط امام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
من شهرستانی هستم شهردار فوق العاده ضعیف بوده دکتر نگین تاجی و اکبری تبار حرف دل مردم زدن بجای این حاشیه ها جوابگو باشه اقا شهردار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.