کد خبر: ۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار:۲۲:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: منابع سعودی با اشاره به بگیر و ببندهای ولیعهد عربستان از تکیه زدن وی بر تخت شاهی قبل از ماه رمضان پرده برداشتند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به نقل از القدس العربی، یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان فاش کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دنبال تکیه زدن بر تخت شاهی قبل از ماه رمضان است.

این منبع بیان کرد: علت بازداشت احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از سوی محمد بن سلمان این است که وی می‌خواهد قدرت را در عربستان به دست بگیرد و به زودی پادشاه این کشور شود.

منبع مذکور تاکید کرد: بسیاری در داخل آل سعود بر این باورند که محمد بن سلمان به دنبال تکیه زدن بر تخت شاهی قبل از رمضان، ماه آینده یا زمان برگزاری نشست جی بیست در ریاض و قبل از پایان دوره دونالد ترامپ است زیرا نگران است که رئیس جمهور بعدی آمریکا از وی حمایت نکند.

دو منبع وابسته به آل سعود هم فاش کردند که احمد و محمد بن نایف پس از اینکه به اوضاع اعتراض کردند و بر خلاف بقیه که با اوضاع کنار آمدند و وقت خود را به سرگرمی شکار در صحرا و یا ماهیگیری می‌گذرانند، رفتار نکردند، بازداشت شدند.

به گفته این دو منبع؛ محمد بن سلمان همه عوامل محمد بن نایف را حذف کرده است و بن نایف قدرت هیچ کاری را ندارد. بسیاری از این عوامل محمد بن نایف در تبعید به سر می‌برند یا از مناصبشان عزل شده اند.

منابع سعودی اعلام کردند: با بازداشت احمد بن عبدالعزیز همه آمال مخالفان محمد بن سلمان برباد رفته است. پس از اینکه محمد بن سلمان همه مخالفان را کنار زد جز احمد بن عبدالعزیز باقی نمانده بود و مخالفان وی را راس جنگ علیه محمد بن سلمان می‌دانستند. مخالفان پس از قتل خاشقجی بسیار امیدوار بودند که احمد بن عبدالعزیز بر محمد بن سلمان تاثیر بگذارد اما انتظار بیجایی بود.

منبع: مهر
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.