تاریخ انتشار:۲۲:۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
هجیر تشکری
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
هجیر تشکری در یادداشتی نوشت:
إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ
پیامبر اکرم (ص) فلسفه‌ی برانگیختن و بعثت خویش را تکمیل و اتمام مکارم اخلاق نامید.
اخلاق انسانی و اسلامی مقتضیات و مدلولاتی دارد که عدم‌پایبندی به لوازم و لواحق آن فاجعه‌بار است. فعل غیراخلاقی از هر که سر زند زشت و قبیح است و اگر از زیبا و مدعیِ زیبایی سر زند، زشتی و قبح آن دوچندان می‌شود. لذا، اخلاق مقدم بر هر چیزی‌ست و غایت زندگی ما می‌بایست زندگی اخلاقی و فضیلت‌مندانه باشد.
یکی از مبانی رفتاری و فضائل ادعایی جریان ندای وحدت، اخلاق‌مداری‌ست. مراتب اخلاقی، سلوک و تخلق کاندیدای پیروز این جریان به اخلاق نیز بر همگان روشن است.
لذا، رعایت دستورالعمل اخلاقی این جریان مردمی وظیفه و رسالتی‌ست همگانی. اخلاق نیز یک قاعده‌ی طلایی (Golden Role) دارد و آن این است: هر چه را برای خود می‌پسندید برای دیگران نیز بپسندید و هر چه را برای خود نمی‌پسندید، برای دیگران نیز نپسندید. هر رفتار و فعلی که با این دستورالعمل اخلاقی و قاعده‌ی طلایی مغایر باشد، مذموم و محکوم است. متاسفانه امروز در جشن《خودجوش》پیروزی دکتر روشنفکر، رفتاری بسیار سخیف، زشت، زننده و غیراخلاقی از تعدادی معدود از این خیل و سیل جمعیت سر زده است که چون لکه‌ی سیاهی این لباس سفید را لکه‌دار کرده است. حاشا ندارد. این رفتار، بسیار زننده، قبیح و دور از شان ما و دون شان نماینده‌ی محترم مردم است. رعایت حقوق و اخلاق برای ما اولویت و اولیت دارد و در این مسیر، اخلاق‌مداری می‌بایست بیش از پیش فربه شود.
این رفتار مشمئزکننده خلاف اخلاق و ادب است و با داوری اخلاقی و عقلانی، همه‌ی ما از آن و عاملان مشکوک یا نادان آن اعلام برائت می‌کنیم. (کم و کیف ماجرا و رفتار این فرد به زودی منتشر خواهد شد.) این عمل، نشانه‌ی افول اخلاق عاملانِ این فعل زشت است. اینان مصاحبان ناجنس جریان ندای وحدت هستند که به تعبیر حافظ باید از آنان احتراز کرد.

نخست موعظه‌ی پیر می فروش این است
که از مصاحب ناجنس احتراز کنید

من اصالتاً به سهم خود و از جانب خود خود از منظر شخصی و انتساب به این جریان، و نیابتاً از جانب دکتر روشنفکر و دهها هزار حامی و هوادار این جریان، رسماً از جناب آقای غلام‌محمد زارعی که انسانی متین و اخلاق‌مدار است، و از همه‌ی هوادارن و طرفداران ایشان پوزش می‌طلبم و از آنان حلالیت می‌طلبم.
این رفتار رذیلانه اخلاقاً مذموم و محکوم است و می‌بایست از طریق مراجع محترم دیضلاح تا حصول نتیجه پیگیری شود.
امیّدوارم چنین افعال هتاکانه و زننده‌ای دیگر هرگز تکرار نشود.

تو بر تخت سلطانی خویش باش
به اخلاق پاکیزه درویش باش
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.