تاریخ انتشار:۲۰:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: عدل هاشمی طی انقلاب پروژه های عمرانی که طی ۱۶ سال خاموش شده بود را شکوفا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شهرستانهای چهارگانه کهگیلویه بزرگ جز شهرستانهای هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است که در دهه های گذشته با محرومیت و توسعه نیافتگی دست به گریبان بوده است .

 از زمان انتخاب سردار سازندگی به عنوان نمایده مردم این شهرستانها طرح های عمرانی خوبی در زمینه های مختلف کلنگ زنی شد و این شهرستانها و مناطق همجوار را در مسیر توسعه قرار گرفت

گازرسانی به بخش های دیشموک و قلعه رئیسی، پتروشیمی دهدشت، طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام ، لنده و سوق، طرح آبرسانی به پنج هزار هکتار از اراضی حومه غربی، پروژه ملی جاده پاتاوه -دهدشت، طرح سیمان سپو، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق کهگیلویه، سد کوهبرد و سید بندخاکی سرپری از جمله طرح هایی هستند که در این سالها با حضور مسئولان کشوری و استانی روند اجرایی آنها طی این سالها شتاب بیشتری گرفته است.

بیشتر این طرح‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال از کلنگ زنی آنها می گذشت ولی هم اکنون روند اجرایی این پروژه ها با سرعت خوبی در حال اجراست.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اشاره به اینکه شهرستان‌های چهارگانه از محرومیت عمیق رنج می بردند گفت: طی سالهای های اخیر اجرای طرح های عمرانی در زمینه های مختلف آنها را در مسیر توسعه قرار داد.

عدل هاشمی پور تعیین تکلیف پتروشیمی دهدشت بعد از سالها، گازرسانی به بخش‌های چاروسا و قلعه رئیسی بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب، تخصیص حق آبه ۳۴۹ میلیون متر مکعب از رودخانه مارون برای اجرای سد آبریز، تسریع در روند اجرایی پروژه ملی پاتاوه - دهدشت، تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام، اجرای فاز اول جاده لنده به تشان و لنده به پاتاوه دهدشت ، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی منطقه پادوک، و احداث سد کوهبرد را از مهم ترین طرح های شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام اعلام کرد. 

وی بیان کرد: بیشتر این طرح ها با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا هستند.

هاشمی پور پروژه ملی پاتاوه به دهدشت را یکی از طرح‌های مهم و تاثیرگذار در استان و منطقه دانست و گفت: با اتصال جاده های فرعی شهرستان لنده، چرام و بخش های چاروسا و دیشموک به این مسیر این مناطق از بن بست محرومیت خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد پیش بینی می شود تا سال آینده زیر بار ترافیک برود.

هاشمی پور تکمیل مطالعات سد آبریز را از دیگر پروژه‌های مهم در زمینه توسعه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام دانست و گفت: این طرح دارای ردیف ملی و با اجرای آن انقلابی در زمینه کشاورزی شهرستان کهگیلویه شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای جاده دسترسی به تاج سد اختصاص یافت که از سوی پیمانکار در حال اجراست.

هاشمی پور نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی برق پادوک شهرستان کهگیلویه را یکی از پروژه های مهم استان طی سالهای اخیر دانست و گفت: این طرح با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تحولی عظیم در زمینه تامین برق شهرستان کهگیلویه و چرام ایفا می‌کند.

وی گفت: در زمینه توسعه ورزش طی سالهای اخیر احداث ۲۷ چمن مصنوعی با اعتباری بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال در چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی مصوب شد.

هاشمی پور تصریح کرد: تعداد زیادی از این طرح‌ها به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس دهدشت در سال جاری افزود:  عملیات اجرایی بیمارستانهای ۳۲ تختخوابی چرام و لنده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به زودی تعیین تکلیف می شود.

هاشمی پور تصریح کرد: با بهره برداری از این بیمارستان ها تا حدود زیادی مشکلات این دو شهرستان در زمینه بهداشت و درمان کاهش خواهد یافت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.