کد خبر: ۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار:۲۰:۰۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش اخیر خود اعلام کرد درگیری‌های ۴۰ ساله در افغانستان تأثیر مخربی بر کودکان داشته و طرفین درگیری‌ها در انجام وظیفه خود در زمینه محافظت از کودکان در برابر عواقب آن ناکام مانده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از ایسنا؛ در گزارشی تحت عنوان "حفظ امید در افغانستان: محافظت از کودکان در مرگبارترین درگیری جهان" آمده است: در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی، به طور متوسط روزانه ۹ کودک در این کشور کشته یا معلول شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی رشد ۱۱ درصدی داشته و بیشتر به دلیل افزایش حملات انتحاری بمبگذاری و درگیری‌های زمینی بین نیرو‌های طرفدار و ضد دولتی است.

 			 				 					ناامن‌ترین منطقه جنگی دنیا برای کودکان کجاست؟

به گفته هانریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، حتی با در نظر گرفتن استاندارد‌های وخیم افغانستان، سال ۲۰۱۹ میلادی را می‌توان سالی به ویژه مرگبار برای کودکان دانست.

فور اظهار داشت: کودکان، خانواده‌ها و جوامع آن‌ها هر روز عواقب وحشتناک ناشی از درگیری را متحمل می‌شوند.

بر اساس اعلام یونیسف، بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ میلادی در افغانستان نزدیک به ۶۵۰۰ کودک کشته و حدود ۱۵ هزار نفر دیگر زخمی شدند که این امر به افغانستان در تبدیل شدن به مرگبارترین منطقه جنگیِ جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی کمک کرده است.

علاوه بر تأثیر مستقیم خشونت‌های ناشی از درگیری‌ها، زندگی کودکان افغانستانی هم‌چنین به خاطر ترکیبی از اثرات بلایای طبیعی، فقر و عدم توسعه تحت تأثیر قرار گرفته است.

براساس گزارش اخیر یونیسف، ۳.۸ میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، یک دختر از هر سه دختر قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می‌کند، ۳.۷ میلیون کودک در سن مدرسه از تحصیل محروم هستند و ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، یونیسف با همکاری شرکای خود، درمان ۲۷۷ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید را بر عهده گرفته، اما برای رسیدگی به حدود ۳۰۰ هزار کودک نیازمند دیگر، این برنامه باید بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.