تاریخ انتشار:۱۱:۲۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از بین 57 دانشگاه کشور در تحلیل آموزش بهورزی رتبه 6 کشوری را به دست آوردیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رضا چمن عصر امروز در همایش تجلیل از بهورزان چرام با بیان اینکه آنچه امروز دستاورد نظام اسلامی است در سطح کلان تا حدود زیادی مدیون تلاش‌های بهورزان است، اظهار کرد: ممکن است در کوتاه مدت اقدامات این عزیزان محسوس نبوده و مانند بخشی از اقدامات حوزه درمان تاثیرش برای جامعه خیلی ملموس نباشد اما برای آگاهان نظام سلامت و آنان که اهل تحلیل هستند یقینا از نگاه آنان خدمات بهورزان پنهان نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اضافه کرد: هرکسی می‌خواهد دستاوردهای نظام سلامت ایران را تحلیل کند بدون تردید یک نقش و جایگاه ویژه‌ای را به خانه‌های بهداشت خواهند داد.

وی با اشاره به این مطلب که نقش بهورزان نقش بی‌بدیلی در دستاوردهای نظام سلامت است، عنوان داشت: در بخش بهداشت، بهداشت ما شاخص‌هایی که نشانگر عملکرد نظام سلامت هست، شاخص‌های روشنی است و نقطه امید ماست.

این مسئول، ابراز کرد: شاخص‌هایی مانند مرگ نوزادان در استان کمتر از 7 در هزار تولد زنده، شاخص مرگ کودکان زیر یک سال در استان کمتر از 12 در هزار تولد زنده و زیر 5 سال کمتر از 15 در هزار تولد زنده بوده که مشابه سیاست کشور است.

چمن با بیان اینکه تغییرات در سطح کشور بسیار کند و تدریجی است به شاخص‌ها در چرام اشاره داشت و خاطرنشان کرد: از حدود 16 هزار تولدی که در سال در استان اتفاق می‌افتد، 700 تولد سهم شهرستان چرام است که اگر 7 مرگ نوزاد اتفاق بیفتد شخص بالایی خواهد بود.

وی با تاکید بر این مطلب که شاخص‌های چرام باید بهتر از متوسط کشور باشد، ابراز کرد: برای اینکه به استان‌های برخوردار برسیم باید شتاب لحظه‌ای بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ذکر این مطلب که ما بین 57 دانشگاه کشور در تحلیل آموزش بهورزی رتبه 6 کشوری را به دست آوردیم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد با این شرایط و بضاعت توانست رتبه بالایی ره در سطح کشور کسب کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی