کد خبر: ۱۱۷۸۰
تاریخ انتشار:۰۰:۲۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: به گزارش روزنامه روسی ایزوِستیا، این جنگنده‌های نوسازی شده که مخصوص پوشش نزدیک عملیات زمینی هستند، در تابستان امسال در پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه استقرار خواهند یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): جت های جنگنده به روز شده‌ی Su-25SM3، مدرن ترین نسخه از جنگنده معروف سوخوی 25 نیروی هوایی روسیه(مخصوص پوشش هوایی عملیات زمینی) قرار است در سال جاری میلادی به سوریه اعزام شوند.

به گزارش روزنامه روسی ایزوِستیا، این جنگنده‌های نوسازی شده مخصوص پوشش نزدیک عملیات زمینی، در تابستان امسال در پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه استقرار خواهند یافت.

روسیه جنگنده های ارتقاء یافته خود را به سوریه می فرستد 

Su-25SM3، به روزترین و پیشرفته ترین نسخه جنگنده Su-25، طبق برنامه قرار است در پایگاه هوایی حمیمیم در غرب سوریه مستقر شوند. تاریخ دقیق این انتقال هنوز تایید نشده است، ولی انتظار می رود که این کار در فاصله آگوست تا سپتامبر تابستان امسال انجام گیرد.

Su-25 ارتقاء یافته با یک جنگ افزار الکترونیک تاکتیکی پیشرفته موسوم به Vitebsk-25 مجهز است.   

00:00 00:33
 

سیستم های الکترونیک ضد-عمل(countermeasure) حفاظت بیشتری از این جنگنده در مقابل جنگنده های دشمن انجام می دهند. این سیستم ها نوعی دفاع فعال را در برابر رادارها و موشک های سطح به هوا و هوا به هوای هدایت شونده دشمن صورت می دهند. Su-25SM3 با یک دوربین الکترو-اپتیک حرارتی مجهز است که اجازه مراقبت از اهداف را توسط سیستم پردازنده ویدیویی به خلیان می دهد. این جنگنده قادر به استفاده از موشک های هدایت لیزری، موشک های هدایت ویدیویی و همچنین بمب های هدایت شونده با کمک ماهواره و ویدیو هستند. مجموعه سیستم های جنگال آن، به خلبان امکان هدف گیری و انهدام ساختارهای ثابت و متحرک(خودروهای نظامی در حال حرکت) را با یک سیستم دقیق دیده بانی مناسب برای همه شرایط آب و هوایی می دهد.

روسیه جنگنده های ارتقاء یافته خود را به سوریه می فرستد 

طبق گزارش ها، ارتقاء Su-25 به نسخه SM3 می تواند عمر عملیاتی آن را دست کم یک دهه افزایش دهد. انتظار می رود که نیروی هوایی روسیه اولین جنگنده های ارتقاء یافته Su-25 را در ماه آگوست تحویل بگیرند، یعنی همان زمانی که 4 فروند از آن ها به سوریه اعزام خواهند شد.

در سپتامبر 2015، پایگاه هوایی حمیمیم 10 فروند جت جنگنده Su-25SM و دو فروند از نوع آموزشی آن Su-25UB تحویل گرفت. در 12 ژانویه امسال، 4 فروند جت هجومی Su-25 هم به این پایگاه اضافه شدند تا علیه پیکارجویان داعش در الباب به کار گرفته شوند.

پایگاه هوایی نظامی حمیمیم در جنوب شهر لاذقیه واقع شده است و مرکز عملیات راهبردی روسیه علیه داعش و سایر گروه های تروریستی محسوب می شود. قرار است که در این پایگاه در طول امسال، به لحاظ کمی و کیفی، تحولات گسترده ای صورت گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین