تاریخ انتشار:۲۳:۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
در نخستین کارگاه آموزشی «نظام زن و خانواده» تاکید شد
عصر دنا: معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران یاسوج، با بیان اینکه زن رکن اساسی در خانواده است، بر بازیابی و تبیین نقش آنها در خانواده و جامعه از طریق گفتمان‌سازی تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نخستین کارگاه آموزشی «نظام زن و خانواده» به همت پایگاه مقاومت صدیقه اطهر‌(س) با همکاری واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

سیده طاهره احمدی در این کارگاه، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است: «زن و مرد را خلق کردم تا در کنار هم به آرامش برسند».

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران یاسوج، با بیان اینکه ازدواج در تکمیل دین موثر است، افزود: اگر زن و مرد ازدواج نکنند دین آنها ناقص خواهد ماند.

وی، همسری و در مرحله بعد مادری را از مهم‌ترین وظایف زنان عنوان کرد و بیان داشت: البته اسلام با فعالیت اجتماعی زنان با رعایت قوانین و شئونات اسلامی مخالف نیست.

این مسوول فرهنگی و مذهبی با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر، بیان داشت: عدم توجه به مسائل دینی و دستورات اسلام در خصوص حق همسران و مرد و زن نسبت به هم باعث شده تا برخی مشکلات در خانواده‌ها دامن زده شده و در آخر به طلاق بینجامد.

احمدی زن را موثر بر مرد دانست و بیان کرد: زن هم به طور محسوسی در مرد تاثیر دارد و هم می تواند بر فرزندانش تاثیرات تعیین کننده ای بگذارد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران یاسوج، با بیان اینکه اسلام با نگاهی انسان‌ساز بر حرمت و کرامت زن، قدر و منزلت او را احیا کرد، یادآور شد: زن به عنوان رکن اساسی خانواده و مربی فرزندان در نقش‌های مادری و همسری وظیفه بزرگ و مهمی را بر عهده دارد.

وی، با عنوان اینکه باید تلاش کرده و هویت واقعی زن را در جامعه احیا کنیم، گفت: با توجه به اینکه زن به عنوان رکن اصلی و راس خانواده است باید نقش واقعی او به درستی در جامعه بازیابی و تبیین شود.

این مسوول فرهنگی، همسری، فرزند آوری، تعهد نسبت به خانواده و عفت‌ورزی را از وظایف مهم زنان عنوان کرد و یادآور شد: زنان ما با برخورداری از عزم، توان و اراده خود در عرصه‌های مختلف ثابت کردند در راستای حل مسائل مهم جامعه می‌توانند اثرگذار باشند.

احمدی گفتمان‌سازی در حوزه خانواده را نخستین گام جهت رسیدن به نتیجه مطلوب بیان کرد و گفت: روحانیون، بزرگان، اساتید دانشگاه‌ها و رسانه‌ها عوامل موثر در راستای هدایت افکار در جهت گفتمان مورد نظر هستند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران یاسوج، برنامه‌ریزی اصولی، علمی و منطقی را لازمه اثربخشی و تحقق هر امری دانست و یادآور شد: وسیله تامین و تضمین موفقیت در هر کاری برنامه ‌یزی صحیح و برنامه ریزان متعهد و انقلابی است.

وی مکان‌هایی مانند بسیج، هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی مساجد را مهم‌ترین و بهترین ظرفیت برای احیای ارزش‌های دینی و توسعه موضوعاتی «نظام زن و خانواده» عنوان کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین