کد خبر: ۱۰۰۱۵
تاریخ انتشار:۰۹:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: بیماری‌های قلبی، سکته و مشکلات قلبی و عروقی دیگر تبدیل به قاتلی برای زنان و مردان جهان شده است در حالی که با راهکارهایی می‌توان از افتادن در دام این قاتل کمین‌کرده دور ماند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بیماری‌های مرتبط با عروق کرونر قلب اکنون به یکی از مشکلات اصلی و عاملی شایع در مرگ و میر مردم بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده است.

به نقل از زی‌نیوز، اگرچه برخی به طور کلی با بیماری‌های قلبی پا به دنیا می‌گذارند اما راهکارهای آسانی وجود دارد که می‌توان با رعایت و به کار بستن آنها از قلب و عروق خود محافظت بیشتری کرد.
۱-سیگار نکشید: این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای حفظ سلامت قلب خود انجام دهید.
۲-فعالیت بدنی منظم داشته باشید: فعالیت جسمی، ورزش کردن، و تحرک داشتن در طول روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. مشخص شده که فعالیت جسمانی می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس نیز شود. استرس خود عاملی مهم در روشن کردن آتشی خطرناک برای گرفتاری به امراض قلبی به شمار می‌رود.
۳-بیماری‌های مرتبط را کنترل کنید: فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را شدت می‌دهد. با کنترل این عوامل می‌توانید تا حد زیادی از چنین سرانجامی دور شوید.
۴-وزنتان را در حد مناسب نگاه دارید: حفظ وزن سالم که از آن با عنوان تناسب اندام نیز یاد می‌شود می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات مضر دیگر برای سلامتی را کاهش دهد. اگر دچار اضافه وزن هستید، به منظور دستیابی به وزنی مناسب از رژیم غذایی سالم و متعادلی پیروی کنید که بخش زیادی از مواد غذایی وعده‌های آن را میوه‌ها و سبزیجات تشکیل می‌دهد و تا می‌توانید از مصرف چربی اشباع، شکر و مواد قندی، و همچنین نمک زیاد پرهیز کنید.
۵-از هر عامل استرس‌زا دوری کنید: هر عاملی که باعث افزایش استرس در شما می‌شود برای حفظ سلامت قلب مضر است. این عوامل را شناسایی کنید و با مدیریت اضطراب خود از احتمال ابتلا به حمله قلبی در امان بمانید که یکی از نتایج استرس به شمار می رود. (سلامت آنلاین/ ترجمه: زری حسین‌زاده)

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین