تاریخ انتشار:۱۵:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
وقتی مسئولان تنها هنرشان بستن شیر آب است
عصر دنا: قطع مکرر آب در بسیاری از محله هیا دهدشت مردم را از خدمات آب و فاضلاب ناراضی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا: خانه تکانی سنتی کهن از جنس تمیزی و طراوت بوده که در روزهای پایانی سال و در آستانه نوروز انجام می شود.

ایرانیان از دیر باز این سنت زیبا را به پا می دارند آن ها بر این باورند که با دور ریختن وسایل قدیمی کهنه و جایگزین کردن وسایل نو به زندگی طراوت و شادابی خاصی می دهد که با نو شدن سال و آمدن فصل زیبا وبا طراوت بهار همراه خواهد شد و روحیه سر زندگی را به همراه خواهد داشت.

بدیهی است با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و شروع خانه تکانی هر ساله مصرف آب در اسفند ماه با افزایش چشمگیری همراه است و ضرورت دارد با رعایت روش های صحیح مصرف آب و پرهیز از مصارف بالا به ویژه در روزها ضمن توجه به حفظ منابع آبی، برای مواجه نشدن با کمبود فشار و یا قطع آب در مصرف آب صرفه جویی شود.

اما در روزهایی که مردم خود را برای رسیدن بهار آماده می کنند و دلخوشی آنها به همین خانه تکانی و استقبال از نوروز است آب و فاضلاب دهدشت هر روز با قطع آب و یا افت فشار آن با اعصاب مردم بازی می کند.

ساکنان بسیاری از محله های دهدشت از قطعی مکرر آب شهر گلایه دارند.

توران.ع از ساکنان روبروی بیمارستان در گفت وگو با عصر دنا گفت: هر روز آب محله ما قطع می شود و از قبل اطلاع هم نمی دهند که برای مصرف خانگی آب ذخیره کنیم.

این خانم خانه دار که به گفته خودش قطع آب خانه تکانی را به کامش تلخ  کرده است، افزود: این چه وضعی است انگار کسی در شهر پیگیر امورات مردم نیست همه چیز به حال خود رها شده است.

مریم احسانی از محله صدا و سیما با انتقاد از بی برنامگی آب و فاضلاب گفت: از خیر شستن فرش و وسایل دیگر گذشتیم آب برای شستشوی ظروف و لباس هم نداریم.

یکی از ساکنان انتهای خیابان شهید نورالدینی هم با اشاره به اینکه روزانه آب به مدت چند ساعت قطع می شود، افزود: بارها پیش آمده که بدون اطلاع قبلی آب قطع شده و برای حمام رفتن مشکل پیدا کردیم.

به گزارش عصردنا؛مردمی که در شرایط بغرنج اقتصادی و سختی خریدهای نوروزی، خانه تکانی را به عنوان تنها راه نو نوار شدن و حس خوب بهاری می خواهند داشته باشند با قطعی آب مواجه بوده و نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

مسئولین و متولیان آب و فاضلاب کهگیلویه که در طول سالها نسبت به هدر رفت آب در سطح خیابانها بی تفاوت بوده و برای رفع این معضل چاره اندیشی ندارند هنرشان بستن شیر آب روی مردمی است که این روزها نه برای سرگرمی بلکه به عنوان یک نیاز ضروری به خانه تکانی مشغول هستند.

قطعی مکرر و بدون برنامه آب در دهدشت در شرایطی است که نیاز روزانه آب در این شهر شهروندان را با چالش مواجه کرده است.

این در حالی است که بارها شکستگی لوله های آب و هدر رفت این مایه حیات در شبکه های اجتماعی منعکس شده و از بی تفاوتی آب و فاضلاب انتقاد می شود.

 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین