تاریخ انتشار:۱۳:۴۶ - ۲۲ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۵۰ درصد از راه‌های عشایری این شهرستان معادل ۶۰۰ کیلومتر در مناطق قشلاقی بر اثر بارندگی اخیر مسدود شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی عباس سعادت، رئیس اداره امور عشایر گچساران اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که ۵۰ درصد آن معادل ۶۰۰ کیلومتر در بارندگی‌های چند روز گذشته مسدود شد.
وی تصریح کرد: این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند.
رئیس اداره امور عشایر گچساران بیان کرد: بر اثر بارندگی سیل آسای چند روز گذشته ۵۰ درصد از ابنیه‌های پل‌ها و فنی مناطق عشایری و خطوط لوله انتقال آب در مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شدند.
سعادت گفت: ترمیم و باز گشایی ۹۰۰ کیلومتر جاده خاکی عشایری این شهرستان که در بارندگی‌های تابستانه مسدود شده بود امسال انجام، که متاسفانه بر اثر بارندگی چند روز گذشته قسمتی از آنها مسدود شد.
وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی این میزان راه عشایری بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن و شرکت نفت برای بازگشایی جاده‌های عشایری همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.
رئیس اداره امور عشایر گچساران ابراز کرد: دو هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی سکونت دارند.
سعادت ادامه داد: سالانه در فصل بارندگی بیش از ۸۰ درصد از جاده‌های عشایری این شهرستان مسدود می‌شود که نیازمند ۵۰ میلیارد ریال برای بازگشایی این جاده‌ها هستم.

انتهای پیام/

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.