تاریخ انتشار:۱۴:۴۵ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: برای نخستین بار ۶۰ بنگاه املاک متخلف در کهگیلویه و بویراحمد به علت تخلف تعطیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: برخورد با التهاب آفرینان بازار مسکن در دستور کار قرار گرفته و برای نخستین بار ۶۰ بنگاه املاک متخلف در سطح استان تعطیل شد.
محمد راستا افزود: کمیته بررسی و پیگیری بنگاه‌های املاک در استان متشکل از ۱۵ دستگاه به منظور مقابله با گرانی مسکن و اجاره بها به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.
وی افزود: برای نخستین بار این کمیته شروع به کار کرده است و اقدام به برخورد جدی با متخلفان بازار مسکن می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پس از بازرسی از بنگاه‌های املاک، املاکی های متخلف بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شدند و اثرات مطلوبی در بازار مسکن ایجاد شد.
راستا ادامه داد: شهر یاسوج طی سال‌های اخیر رشد زیادی در زمینه قیمت ساختمان نداشته است، بهترین نوع ساخت و ساز در یاسوج متری ۲۰۰ میلیون ریال و کمتر است، در حالی که در برخی شهرهای بزرگ، قیمت‌ها چندین برابر بیشتر است.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل قیمت‌های پایین اجرای نهضت ملی مسکن بوده است که اکثر مردم ثبت نام کردند و طرح ها به آن‌ها اختصاص یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: حتی در تهران نیز در سال ۱۴۰۲ در حوزه مسکن افت قیمت وجود داشت، که به دلیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است.
آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در استان
راستا با بیان اینکه تنها مشکلی که در یاسوج وجود دارد مشکل نبود زمین است گفت: طرح نهضت ملی مسکن یاسوج واقع در میدان جهاد و خیابان ارم در حال کار است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل انشعاب آب در گچساران تا حدودی برطرف شده ولی هنوز صددرصد رفع نشده است.
وی بیان کرد: مشکلات انشعاب آب و برق به این صورت حل شده که طی یک تفاهم نامه‌ای باید یک سوم اعتبارات را وزارت راه، یک سوم وزارت نیرو، یک سوم را استان تأمین کند.
راستا ادامه داد: در حال حاضر منتظر تفاهم‌نامه استان هستیم و تفاهم‌نامه را به تهران بفرستیم که یک سوم راه و شهرسازی پرداخت شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از مسکن در دهدشت و دوگنبدان و همینطور خودمالکی‌ها در یاسوج به بهره‌برداری رسیده، ۲۸۸ واحد گچساران در مرحله سفیدکاری ساختمان است و حدود ۸۰ واحد در دهدشت به مردم تحویل شده است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین