کد خبر: ۲۳۴۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: یکی از اهالی روستای پراشکفت بویراحمد با ارسال مستنداتی به پایگاه خبری عصر دنا بیان می‌کند که برای جاده دسترسی روستا، تعداد ۲۰۰ اصله درخت کهنسال بلوط و ثمری اهالی روستا بوسیله پیمانکار قطع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- شهروند خبرنگار: یکی از اهالی روستای پراشکفت بویراحمد با ارسال مستنداتی به پایگاه خبری عصر دنا بیان می کند که برای جاده دسترسی روستا، تعداد 200 اصله درخت کهنسال بلوط و ثمری اهالی روستا بوسیله پیمانکار قطع شده است.

وی افزود: در جریان احداث این جاده لطمه هایی به اهالی روستا وارد شده است که میتوان به قطع درختان ثمری، پر شدن جوی آب کشاورزی و... اشاره کرد.

 
قطع درختان کهنسال بلوط در پراشکفت بویراحمد+فیلم
قطع درختان کهنسال بلوط در پراشکفت بویراحمد+فیلم
قطع درختان کهنسال بلوط در پراشکفت بویراحمد+فیلم
قطع درختان کهنسال بلوط در پراشکفت بویراحمد+فیلم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
X
|
United States of America
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
تمام فعالیتهای پیمانکار بر اساس نقشه های ابلاغیست محوزهای لازم فبل از احداث پروژه صادر شده است عده ای منفعت طلب که دسمنی دیرینه ای با پیمانکار دارند در صدد چوب لای چرخ گذاشتن پیمانکارند این پروژه سه بار به مناقصه رفت ولی بواسطه تنگ نظری اینکونه افراد کسی حاضر نشد کار را بگیر و تجدید مناقصه شد تا اینکه یکی از اهالی سخت کوش و زحمت کش این روستا با قیمتی نازل برنده این مناقصه شد اونهم بواسطه اینکه این خدمت بزرگ را به روستای خود انجام دهد کسانیکه فنی هستند و صاحب نظر می دانند که انجام چنین پروژه هایی چه هزینه های گزافی بر گرده ادارات و پیمانکار تحمیل می کند به اذن پروردکار خدمتی ماندگار انجام خواهد سد و فتنه گران رو سیاه هر دو عالم خواهند شد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اگه را نباشه می‌گویند چهل پنج سال از انقلاب گذشته راه نداریم اگر بخواهند راه سازی کنند هم می‌گویند درختان را قطع کرده اند بنظرتون چه باید کرد .
ناشناس
|
Romania
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
سلام
منابع طبیعی دقیقا کارش چیه؟؟؟
بیشتر گیاه های محلی ما دارن ریشه کن میشن
درختان بلوطمون بخاطر بیماری هر ساله تعدادی زیادیش خشک میشه
همه‌ی طبیعت مارو زباله گرفته هیچ آموزشی به مسافرا و طبیعت گردا واسه چال کردن مواد پسماندی که قابل بازیافت هست و جمع آوری زباله غیر قابل بازیافت رو نمیدن
دقیقا کارشون چیه؟؟؟
رضابیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
مردم در روستا های ما از نداری بیکاری فقر روزانه ۱۰۰درخت بلوط دارن زغال به شهرهای همجوار اصفهان شیراز حتا تا فرصخرها دورتر (بندر عباس عسلویه و.. )توسط سود جویان ولو بیکار الاف ارسال میشه
X
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
لازم به ذکر است تنها یک درخت بلوط در مسیر تا کنون قطع شده که ناگریز بود و راهی وجود نداشت سایر درختان غیر منابع طبیعی بوده و بدلیل عدم رعایت حریم قانونی راه توسط باغداران در مسیر کاشته شده بودند و با استقبال اهالی بجز موردی اندک که افکار منفعت طلبانه داشتند سایرین با استقبال از ایجاد راه روستایی برای رفاه حال خود و هموطنانشان مواجه شد لازم بذکر است قبل از عید نوروز تعداد زیادی از معتمدین و متمسکین محلی برای هرچه سریعتر آغاز نمودن فعالیت اجرایی این پروژه با مراجعه به استانداری و سپس راهداری در صدد ترغیب پیمانکار پروژه بر امدند
حاصل برایند بررسی این فرایندها حاکی از حمایت همه جانبه بر اجرای پروژه است حال در این بین ناچارا تعدادی درخت هم ممکن است از بین برود که مطابق ماده ۱۲قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مبلغ کلانی از طرف راهداری استان به سبب قطع درختان به منابع طبیعی پرداخت و در جهت درختکاری بکار میرود بنابراین لازم است قبل از انتشار چنین موضوعاتی همه جوانب امر در نظر گرفته شود وصرفا به اخبار افراد نا آگاه و مغرض پرداخته نشود که منجر به التهاب و جریحه دار نمودن افکار عمومی گردد که خود مصداق ایجاد اختلال در خدمت رسانی وتههیج جامعه دارد دولت خدمتکذار از هیچ خدمتی برای مردم فرو گذاری نخواهد نمود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
در جواب کامنت های بالا یک درخت قطع شده
عکس نزدیک به 40درخت کهنسال بلوط موجود است
فرا فکنی برای جواب گویی نداشته باشید
ان شائ الله تا هفته های آینده صدا وسیما نیز پخش خواهد شد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین