تاریخ انتشار:۱۶:۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: از ابتدای تشکیل ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان تاکنون بیش از 5 هزار برنامه در استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سرهنگ سید علی اصغر پوربهشت امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه در استقبال از دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان پرداخت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه ضمن قدردانی از همراهی و همکاری خبرنگاران در پوشش و انعکاس برنامه‌های اجلاسیه گفت: از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاستگذاری کنگره و اجلاسیه شهدا بیان کرد: 17کمیته تشکیل و مأموریت خود را آغاز کردند.

این مسئول ادامه داد:از زمان آغاز ستاد اجرایی تاکنون بیش از5هزار برنامه در شهرستان اجرا شده است.
پوربهشت گفت: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازیابی آرمان‌های شهدا و انتقال به نسل جدید است.

وی با اشاره به اینکه از 412 شهید شهرستان اولیای کمتر از 50 شهید در قید حیاتند، افزود: می‌طلبد با برگزاری اجلاسیه فرهنگ شهادت را مکتوب و سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و 422 شهید کهگیلویه تصریح کرد: 381 مورد یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون با مشارکت شهرستان‌های چهارگانه برگزار شده است.

وی سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا و جانبازان بالای50درصد و آزادگان، تجلیل از
550نفر از رزمندگان دفاع مقدس که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش داشتند،کاشت2هزار نهال به نیابت از شهدا در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر و ادارات و توزیع 220 فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید را از دیگر برنامه‌های اجرا شده اعلام کرد.

به گفته پوربهشت تصاویر شهدا در قالب تابلو فرش‌های نفیس آماده شده و تحویل خانواده شهدا خواهد شد.

وی همچنین از نصب تصاویر همه شهدا در قالب زیبا در سطح معابر دهدشت خبر داد و گفت:در طول سال اعزام روایتگران به مدارس و روایتگری دفاع مقدس برای دانش آموزان،اعزام 800دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب از دیگر برنامه‌ها بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه خدمات عام المنفعه و محرومیت‌زدایی در روستاها با اعزام گروه‌های جهادی را از دیگر برنامه‌های به یاد شهدا برشمرد و افزود: 3هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع ومحافل قرآنی و مسابقات ورزشی به نیابت از شهدا برگزار شد.

وی با اشاره به همایش‌های پیاده‌روی با تصاویر شهدا گفت: وصیتنامه شهدا چاپ و بین جامعه هدف توزیع شد.

پوربهشت از تحریر کتاب «نقش شهرستان در دفاع مقدس» به یکی از اقدامات ماندگار به برکت اجلاسیه خبر داد و افزود: این کتاب به نویسندگی «سید نورمحمد حسینی» از رزمندگان در اجلاسیه رونمایی خواهد شد ضمن اینکه چندین مستند تلویزیونی از جمله روحانی شهید سید عبدمحمد تقوی (معروف به مطهری جنوب) و شهیدان شیرودی و شهید طیب تولید شده است.

وی همچنین از تولیدات موشن و کلیپ اثرگذار در فضای مجازی خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه شعار اجلاسیه را «شهدا محور وحدت و همدلی» اعلام کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته معلم و کارگر زمان برگزاری اجلاسیه در این بازه زمانی انتخاب شد تا حق شهدای کارگر و معلم ادا شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.