کد خبر: ۲۲۹۳۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
در گفتگو با عصر دنا مطرح شد؛
عصر دنا: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت آموزش این فریضتین گفت: به مدت 2 سال استان برتر در زمینه آموزش فریضتین امر به معروف و نهی از منکر هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهار طبیعتی که جلوه آن در رویش سرسبزی است و این رویش است که معنا بخش بهار طبعت می شود و اگر بیداری بعد از خواب زمستان برای زمین و گیاهان اتفاق نیفتد اصولا بهار جلوه گری نمی کند و زیبایی خود را از دست می دهد و جلوه بهار معنویت هم در ضیافت الله است که تجلی در رمضان پیدا میکند و بروز و ظهور آن در اعمال و رفنار ماست و‌ ثمره اش پرواز جان برای لذت بردن از عبادت است تقارن دو بهار طبیعت و‌ معنویت را گرامی می داریم.
وی گفت: جلوه بهار در رویش و سرسبزی است و این رویش است که معنا بخش بهار طبیعت می شود. اگر بیداری بعد از خواب زمستان برای زمین اتفاق نیفتد بهار جلوه گری نمی کند و زیبایی خود را از دست می دهد.پیشقدم گفت: تجلی بهار معنویت هم در ماه رمضان، ماه ضیافت الله است و بروز و ظهور آن در اعمال و رفتار ماست. حضرت رسول (ص) در فضیلت این ماه فرمودند: «نفس کشیدن در آن عبادت است».ماهی که خالق یکتا یکی از مؤلفه های بزرگی و برتری آن نسبت به ماه های دیگر را این چنین بیان می فرمایند: «شهر رمضان الذی انزل فیه قران»؛ معجزه هستی بخش جهان خلقت، قرآن در این ماه مبارک نازل شد قرآنی که هدی للناس، هم هدایت گر و چراغ روشنایی در هدایت بندگان است و هم «البینات من الهدی» در تشخیص حق از باطل، خیر از شر، خوبی از زشتی است. نبی خدا حضرت محمد (ص) این چنین در فضیلت این ماه فرمودند که: «لما حضر شهر رمضان سبحان الله! ماذا تستقبلون؟! و ماذا یستقبلکم؟! قالها ثلاث مرات؛
وی گفت: بنابراین فرقی نمی کند ما کجا باشیم. اگر ضرورت، اجبار و وظیفه ای ما را به هر کجا کشاند همان جا خانه دوست می شود و همان جا می توانیم بنده خوبی باشیم و اگر بنده خوبی نباشیم در مکّه و کربلا و مدینه هم باشیم، ارزشی ندارد.مگر ابوسفیان در مکه نبود؟ مگر برخی دشمنان پیامبر در مدینه نبودند؟ به همین جهت، «شهرالله» یک ویژگی دارد و به این ماه شرافت می دهد به شرط اینکه ما هم بتوانیم کسب شرافت کنیم.
این مسوول افزود: ماه رمضان، ماه با برکتی است و موجب پاکی انسان از آلودگی ها شده و معنویت انسان را افزایش می دهد. ماه رمضان ماهی است که طبق روایات، نفس کشیدن های شما هم ثواب و اجر دارد چون نفس کشیدن، عمل غیراختیاری است که به آن پاداش تعلق نمی گیرد؛ اما خداوند در ماه رمضان هم به نفس کشیدن بندگان مؤمن خود اجر و پاداش می دهد و حتی به خواب مؤمن در این ماه هم پاداش می دهد. ماهی که لحظه لحظه آن، سلام، آشتی، برکت و رحمت است. وی گفت: ماه رمضان، همچون شوکی است که به قلبی که از کار افتاده وارد می شود. ماه زنده کردن جان های مرده است.انسان در طول یازده ماه به سمت احتضار می رود و ماه رمضان، به انسان شوکی وارد می کند و نفس تازه ای به بدن انسان می دمد، به انسان، حیات نو می دهد و در حقیقت، بهار است که با نسیم خود، جان ها را شاداب و زنده می کند. اینکه گفته اند ماه رمضان، ربیع القلوب است و دلها را زنده می کند به دلیل آثار و برکات فراوان این ماه است.باید فضای جامعه برای فردی که میخواهد در حوزههای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... تخلف کند، ناامن شود.پیشقدم یادآور شد: آموزش 23 هزار نفر در دوره های آموزشی امر به معروف و نهی ازمنکر یکی از اقدامات خوبی که در ستادهای استان ها رخ داده برگزاری دوره هایآموزشی فریضتین است که در این حوزه استقبال مردم هم بسیار خوب بوده است.وی گفت: محتوای دوره‌های آموزشی امر به معروف متناسب با دوره کارشناسی است، یعنی مباحث دوره به گونهای تنظیم شده که برای متوسط جامعه مفید باشد، در حقیقت این دوره برای افرادی دارای تحصیالت عالیه و افرادی که سطحشان پایین تر است، تنظیم نشده بلکه حد وسط را در نظر گرفته شده است.
پبشقدم گفت: در حقیقت این دوره آموزشی یک بسته آموزشی کامل برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است تا تمام مواردی که باید برای برخورد با منکر و ترویج معروف نیاز است بدانند در این دوره ها آموزش ببیند در بحث آموزش چنانچه نیاز به مدرس یا تولید محتوا است دبیران اعلام کنند تا از ظرفیت حوزههای علمیه و تشکلهای انقلابی استفاده کنیم.وی افزود: در ستاد امر به معروف چند اصل مهم شامل قانون گرایی، تعامل با دستگاه های اجرایی، ترویج فریضتین، نظارت بر عملکرد ادارات، حجاب و حمایت از آمران به معروف مورد توجه قرار دارد.این مسوول گفت: اقدامات فرهنگی در ستادهای امر به معروف:کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و همایش های منطقه ای کار خوبی بوده که توسط دبیران در ستادهای استانی انجام شده و باید برای ارتقای کیفیت آن تلاش بیشتری شود.وی گفت: حضور ستاد امر به معروف و نهی از منكر امسال در جشنواره فجر بسیار کار بزرگی بود و نشان داد امر به معروف در حوزه های فرهنگی نیز فعال است یکی از مهمترین اقداماتی که ستاد در آن ورود کرده و به طور جدی پیگیری می کند، مطالبه گری است در قسمت مطالبه گری باید یک طرح هماهنگ و متناسب با ذات آدم ها ابلاغ شود چرا که ذات آدم ها همواره به سمت خوبی وخیر و دوری از زشتی و بدی است. پیشقدم افزود: اما تعاریف از خوبی ها در جامعه متفاوت است و اینجا نقش و جایگاه دستگاه امر به معروف و نهی از منکر پررنگ می شود و ضرورت پیدا می‌کند.

وی گفت: اولین تعریف وظیفه تعریف و تبیین معروفات و منکرات در جامعه است که برگرفته از شریعت و قوانین تصویبی هر جامعه است و دستگاه های فرهنگی بر همین اساس برای تبین ایجاد شده اند تا مروج معروف و دستگاهای دیگر برای نظارت و جلوگیری از بدی ها تعریف شده تا باز دارنده منکر باشد.پیشقدم خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بنا بر رسالت ذاتی در این زمینه با توجه به اینکه این دستور و قانون الهی مردم می باشد و امران و ناهیان را جهت اجرای صحیح این دو فریضه مهم تربیت کند فلذا نیاز به تربیت و آشنا کردن افراد دارد و دوره های آموزشی در ستاد در راستای تبیین و آشنایی و همچنین ترویج این فریضتین در حال برگزاری است که در دو سال متمادی استان ما رتبه برتر کشوری را دارد. وی گفت: دوم موضوع نظارت بر حاکمیت است که با شیوه مطالبه گری در حال پیگیری است و موضوع مطالبه گری یک اصل و برنامه ویژه برای ستاد است که قانونی کردن ساختار در حال انجام است.در این نشست سامانه رابطِ مردم با مسئولین تحت عنوان سامانه سو معرفی شد که در تمام ادارات و نهاد ها و سازمان و بانک ها در حال بارگزاری که در سال جدید مرحله عملیاتی ای سامانه آغاز خواهد شد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ما همیشه اولیم و در صحنه
م ......غفب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
از بس امر به معروف موفق بوده تمام خانما لخت و پخت داخل خیابان و...
ما شاءالله
نمیدونم این کیه که شما رو برتر اعلام میکنه
جانی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام.پول پاشی درانتخابات وصندوقهای یک طرفه چیده شده به نفع نماینده وتهدیدوتطمیع مردم نشان میده که مادرزمینه امربه معروف ونهی ازمنکرمحلی ازاعراب نداریم وفسادهایی که درآبشاریاسوج شبانه رور رخ میده نشون میده امربه معروف ونهی ازمنکر غریب است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اول از برادر خودت شروع کن
سایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
با سلام
خدا را شکر که اول شدیم و این وضعیت نابسامانمونه
اگر دوم می شدیم با چه وضعیتی روبرو می شدیم
آهو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
خجالت حاج آقا ، کو اخلاق در این استان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
امر به معروف و نهی از منکر رو اول از خودت شروع کن که در ایام انتخابات و حتی قبل از اون ، به جای اینکه در محل کارت باشی ، هر روز دنبال هدایت خواه و منتظریان بودی !!!!!
دیگه حنایتان رنگی نداره !!!
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
سلام حاج آقا ، از طایفه شما چند نفر اعدام شد؟ چرا ؟ چند درصد بزه بویر احمد از طایفه شماست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
ستاد تعطیل یکی باید خودشو امر به معروف کنه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین