تاریخ انتشار:۱۴:۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه گفت: امروز هر رأی ما باعث تقویت اقتدار نظام اسلامی و تیری به قلب دشمنان و بدخواهان انقلاب است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت گفت: یکی از مصادیق تقوا، تقویت حکومت دینی و الهی و ولایی است امروز روز انتخابات تقوا ایجاب می کند برای سرافرازی و سربلندی و برای آینده کشوری که پرچم دین حق را برافراشته است قیام کنیم و رأی دهیم، هر رأی ما تقویت نظام اسلام و تیری به قلب دشمن است. 

 

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه تقوای سیاسی مشارکت در انتخابات و دعوت دیگران به شرکت است، افزود: خداوند فرمان می‌دهد امانت را به صاحبانش بدهید امروز انتخابات و رای دادن امانت است هر رأی ما باید بر اساس امانتداری باشد. 

 

وی ادامه داد: انسان اگر خیانت در امانت کند منافق است، در روایت آمده به رکوع و سجود نگاه نکنید بلکه به امانت و راستگویی او بنگرید. 

 

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: این کشور را شهدا به ما امانت دادند باید با درست رأی دادن به انسان‌های توانمند و متخصص امانتداری کنیم. 

 

وی با بیان اینکه خیانت در امانت کتمان علم و کتمان حق است، تصریح کرد: اینکه برخی در انتخابات حرف‌های خصوصی جلسه را منتشر می‌کنند خلاف امانت است.

 

وی در خصوص ملاک‌های انتخاب اصلح در انتخابات،افزود: هر چه انسان توانمند و آشنا به مسایل کشور انتخاب کنیم به تعهد خود عمل کرده‌ایم. 

 

امام جمعه کهگیلویه انتخابات را لیله‌القدر انقلاب و نظام دانست و افزود: با انتخاب خود سرنوشت کشور را حداقل برای چهار سال آینده تعیین می‌کنید، جایگاه مجلس ریل‌گذاری برای دولت‌هاست هر چه ما درست انتخاب کنیم و به انسانهای دارای فکر و خلاقیت رأی دهیم مردم سالاری را تقویت کردیم. 

 

وی در ادامه بیان کرد: امروز انتخابات صحنه امید و ناامیدی است؛ امید برای دوستان و ناامیدی برای دشمنان. چشم عالم به انتخابات ایران است ایران به جایگاهی از قدرت رسیده که دنیا مشاهده می‌کند مردم امروز چه کسانی را انتخاب می کنند. 

 

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: امروز هر رأی ما برگ برنده‌ای است چشم امید آزادیخواهان به انتخابات است گلایه‌ها، نقدها و ناراحتی‌ها به‌جاست اما به حساب اشخاص بنویسید نه به حساب انقلابی که فضا را برای حضور فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به حضور بیش از 15هزار نفر در عرصه رقابت،گفت: این یک ظرفیت است و جای شکرگزاری دارد. یک زمانی در کشور ارباب و رعیت بود انتخاباتی نبود امروز اما هر کدام از شما ارباب برای انتخاب شوندگان هستید. 

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: هر چه مجلس قدرتمند باشد عزت و استقلال کشور بیشتر است هرچه نماینده توانمند انتخاب کنیم برای مسائل کشور بهتر تصمیم‌گیری می‌شود، امروز مجلس به انسانهای متخصص نیاز دارد حضور حداکثری قدرت و امنیت و اقتدار کشور را بالا خواهد برد. 

 

وی با بیان اینکه به کسی رأی دهید که روحیه انقلابی داشته باشد و منافع و مصالح نظام را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند،گفت: انتخابات حفظ اقتدار ملی است رأی را به کسی دهید که در مجلس کرسی داشته باشد توان سخن و تحلیل داشته باشد و مشکلات را فریاد بزند. 

 

وی با اشاره به تبلیغات ناروای نامزدها در استان گفت: برخی از نطق‌ا در شأن مردم کهگیلویه نبود کسی که می خواهد نماینده مجلس باشد باید وزانت کلام و بیان و مواجهه با مردم را رعایت کند. 

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نواختن ارگ و رقاصی در تبلیغات نامزدها را گوشزد کرد و گفت: کارهای خلاف شأن دون از اخلاق در تبلیغات نامزدها رواج داشت و متأسفانه حضور طلبه‌ها در این چنین مراسم‌ها تشویق گناه بود حق ندارید با لباس پیامبر بنشینید، به چه قیمتی دین را برای افراد می فروشید خیانت به اسلام است در محضر رسول الله چه جوابی دارید؟ جفای به دین است این لباس امانت است کار غلطی بود که برخی طلبه ها انجام دادند. 

 

وی ادامه داد: حقیقتا از برخی اقدامات متأور شدم، برخی بد کردند شأن مردم را حفظ نکردند انشاءالله با حضور حداکثری برگ زرین دیگری بر افتخارات بیفزایند. 

 

امام جمعه کهگیلویه برای انتخابات تعبیر خوناورد بکار برد و افزود: به رأی دادن کفایت نکنید دیگران را ترغیب به حضور کنید مسئله حضور در انتخابات را تبیین کنید. 

وی همچنین با یادآوری هفته مساجد خواستار معرفت افزایی و روشنگری در مساجد شد و گفت: مساجد پایگاه مقاومت فرهنگی و فعالیت اجتماعی باشند. هیأت امنای مساجد نسبت به جذب جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشند مسجدی که خالی از این قشر باشد، مرده است. 

امام جمعه کهگیلویه به روز درختکاری اشاره کرد و افزود: شکستن شاخه هر درخت شکست بال فرشتگان است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین