تاریخ انتشار:۱۷:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه خطاب به سخنگوی دولت گفت: ما از هیئت دولت گلایه داریم مطالبه مردم این شهرستان برای آبیاری دشت‌ها به جایی نرسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا از دهدشت، پل روستای شهید طیب همزمان با دهه فجر با حضور سخنگوی دولت به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین افتتاح این پروژه که با حضور آذری جهرمی برگزار شده بود، بار دیگر مشکل بی‌آبی دشت‌های کهگیلویه را فریاد زد و گفت: از دولت گلایه داریم که این مطالبه مهم مردم را حل نکرده است.
امام جمعه کهگیلویه گفت: آقای رئیس جمهور در سفرهایی که به استان داشتنداولویت پروژه های استان این مسئله بود هیئت دولت به این مردم توجه کند

وی با اشاره به دشت های وسیع تشنه گفت:ما آب داریم مارون به خلیج فارس می‌ریزد رودهای جاری دشت‌های کشاورزی شهرستان‌های همجوار را آباد کرده است اما اجازه برداشت به ما نمی‌دهند.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: در خطبه های نماز جمعه و از تریبون ها مردم را با چه استدلالی توجیه کنیم که بین دو سد قرار داریم از اینجا تا حورالعظیم را آب می‌دهیم اما دشت های تشنه را چه کنیم مسئولین خیلی تلاش کردندچرا صدای ما به دولت نمی رسد.

وی با بیان اینکه آب کشاورزی شهرستان های همجوار را تأمین می کنیم زمستان و سختی هایش با این مردم است ولی از تابستان و برداشت نفعی ندارند، ادامه داد: اگر پمپاژ زمین‌ها انجام شود جوان ما مجبور نیست برای کارگری به استان های بوشهر و خوزستان مهاجرت کند اینجا از سهم آب محروم است و در آن استان ها غیر بومی است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: توقع داریم دست یک استان را بگیرید به عنوان دبیر هیئت دولت این مسئله را حل کنید کارشناسان فنی تائیید کردند.

وی همچنین احداث سد بالیاب را ضروری دانست و گفت:آب گندمکار مشکل شرب و کشاورزی دیشموک و قلعه رئیسی و دشمن زیاری را حل می‌کند.

امام جمعه کهگیلویه گفت: خواهش می کنم التماس می کنم فکری به حال دشت‌های تشنه بکنید من سختم است بچه عشایرم صبح ساعت 4 موقع رفتن به نماز خانم 50 ساله با 6 بچه راهی خوزستان شود که گوجه چینی کند خانواده و امنیت اینها چه می شود.دیشموک ما چسبیده به خوزستان با 18 کیلومتر مشکل برقش حل می شود.

وی در پایان بیان کرد: ما معتقد هستیم دولت آقای رئیسی در رسانه ضعیف عمل می‌کند.

امام جمعه کهگیلویه در سفر وزیر جهاد کشاورزی نیز مشکل اجازه برداشت آب از رودخانه‌های شهرستان را مطرح و خواستار پیگیری دولت در این زمینه شده بود.

انتهای پیام

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین