تاریخ انتشار:۱۴:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
امام جمعه کهگیلویه:
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه با مذموم خواندن طایفه‌گرایی و قومیت در تبلیغات انتخابات کاندیداهای استان گفت: این روند قومگرایی نخبگان را از صحنه خارج می کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مردم را به رعایت تقوای سیاسی دعوت کرد و گفت: در انتخابات و انتخاب افراد دقت کنید آبروی افراد را نبرید تهمت نزنید اینها مسلمان‌اند در جامعه حق زندگی دارند در این فضای بی در و پیکر مجازی در این گعده‌های خصوصی اتش را برای خودتان نخرید.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: آن جوانی که بخاطر بی‌تقوایی سیاسی ما در رأی دادن بیکار می‌شود آن دختری که به خاطر انتخاب‌های ما جهیزیه ندارد ما در آه و افسوس و گناهشان شریک هستیم،نماینده ای که انتخاب می کنیم نماینده همه ملت ایران است.

وی با اشاره به حساسیت مراعات تقوا در زندگی اهل بیت افزود: اهل تقوا و اهل جمعه امام علی می فرماید «من علی امان می خواهم برای زمانی که فرزندانم و مالم به ما رحم نمی‌کند» حالا شما برای یک رأی چرا دینت را می‌فروشی؟ چرا بنزین به هیزم ایمانت می‌ریزی هر رأی تأیید نظام شیعی و علوی در مقابل استکبار است اما تقوا ایجاب می‌کند مراقب باشید به که رأی می دهی و آبروی چه کسی را می‌بری.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب را یادآور شد و با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به مردم به تشریح ماموریت‌هایی که رهبری به ائمه جمعه واگذار کردند پرداخت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با تبریک دهه فجر، گفت: امروز فجرهای مختلف در پیش داریم یکی از چیزهایی که دشمن می‌خواهد مثل دهه فجر موفق نشویم مسئله انتخابات است.

وی در تبیین آسیب‌های تبلیغات انتخاباتی در استان بیان کرد: مهمترین آسیب انتخابات دراستان قومگرایی است امروز برخی از آقایان کاندیدا دست به جاهلیت مدرن زده‌اند مردم را تشویق به قومگرایی و تنفر اجتماعی و مسائل قومی قبیله‌ای که شکاف ایجاد می‌کند کرده‌اند گسل های امنیتی و اجتماعی ایجاد کرده اند این کار اشتباه است.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: با ترویج قومگرایی مسیر انتخاب را منحرف نکنید بگذارید مردم آزاد باشند با فشارهای متعدد و خانه‌گردی آسایش مردم را نگیرید اگر برنامه دارید از رسانه مطرح کنید به مردم بگویید چرا به سمت قومگرایی مذموم می‌روید که کانون خانواده‌ها را به خطر انداخته است.

امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در فضای مجازی خبر از پیوستن ایل و طایفه به فلان کاندیدا می‌دهند، افزود: این خجالت آور است، قومگرایی در انتخابات توهین به شعور و بلوغ سیاسی مردم است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خطاب به نخبگان، روحانیت و اساتید گفت:شما چرا پیشقدم می‌شوید؟ چرا مسئله قومگرایی را تقویت می‌کنید وهمراه می شوید؟به برنامه رأی دهید نه به طایفه با چشم باز انتخاب کنید این دامن زدن نگران کننده است وی از مردم خواست به جای دامن زدن به قومیت به برنامه نامزدها رأی دهند.

امام جمعه دهدشت گفت: این روند قومگرایی نخبگان را از صحنه خارج می کند تصمیم گیری کلان نمی‌تواند بشود ما نماینده‌ای می‌خواهیم که ظرفیت های مجلس را بداند واقعیت های کشور را بداند.

وی با بیان اینکه برخی آقایان وعده‌هایی می‌دهند که آقای رئیسی هم در توانش نیست حل کند، ادامه داد:. این آسیب است افراد شایسته و توانمند را کنار می زند و مصایب ایحاد می‌کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد:برخی لیدرهای کاندیداها اپوزیسیون شدند و حمله می کنند!شما چرا هجمه می کنید؟ باعث و بانی شما هستید تنورگردان شماها هستید شما چرا مراقبت نمی‌کنید این شما بودید که مردم با رو زدن شما به فلانی رأی دادند امروز نقش اپوزیسون بازی می‌کنید.جمهوری اسلامی مظلوم است که در برابر اینها خویشتنداری می‌کند.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به رد صلاحیت یکی از کاندیدای مجلس خبرگان و هجمه به شورای بیانیه در بیانیه صادر شده، بیان کرد: می‌گوید به کدام دلیل قانونی کسی که سابقه پنج دوره نماینده مجلس سه دوره خبرگان رهبری و دو دوره رئیس جمهور بوده را زیر سوال برده‌ای؟ به همان دلیلی که در همین چند دوره شما را تأیید کردند چطور وقتی تایید می‌کردند نمی‌گفتی شورای نگهبان کذا و کذا؟حرفی نبود؟ما از شورای نگهبان تشکر می کنیم باید ایستادگی کرد به این آقایان هم می‌گوییم خیلی از این حرف‌ها زدند به تاریخ پیوستند. میزان به فرمایش امام حال فعلی افراد است.

وی ادامه داد: چطور شد مسئله اف ای تی اف بدون برجام در کشور حل شد مگر نه فریاد می‌زدید مگر نه رسانه‌های مواجب بگیر می‌نوشتند تا برجام را حل نکنید ما از اف ای تی اف نجات پیدا نمی‌کنیم؟ دیدید خیلی از شعارها خلاف واقع بود.

امام جمعه کهگیلویه در بخش دیگری از سخنانش گزافه گویی وزیر خارجه صهیونیست که گفته اگر حزب الله عقب نشینی نکند تمام لبنان هزینه خواهد پرداخت را یادآور شد و تأکید کرد: نه تو سگ نگهبانت هم نمی‌تواند غلطی بکند اگر غلطی از شما سر بزند جمهوری اسلامی تل اویو و حیفا را شخم خواهد زد.

وی در ادامه افزود: شما حد و اندازه خود را نمی دانید ایران اسلامی که به پهنای تاریخ عظمت دارد سلیمانی ها و خرازی ها دارد را تهدید می کنید،لشکری هستید که سربازانتان از ترس کیلومترها به غزه نزدیک نمی‌شوند، این حرفها البته از روی شکست ابهت شما در جنگ عزه است تا خروج جبهه استکبار از منطقه مقاومت ارام نخواهد نشست.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین