کد خبر: ۲۲۰۶۶
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۱۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
تحلیل ویژه انتخاباتی عصر دنا در حوزه بویراحمد و دنا؛
عصر دنا: همیشه در انتخابات ها برای کاندیدای اصلی، استفاده از کاندیدای پوششی در رقابت ها و کنار کشیدن این کاندیداها در لحظات پایانی رقابت ها و ایجاد یک جو روانی گسترده است تا فضای انتخاباتی را تحت تاثیر قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تحلیل ویژه عصر دنا: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس بویراحمد هرچه که بیشتر می گذرد روزهای گرم تری را طی می کند و تنور رقابتی آن داغ و داغ تر می شود.

غلام محمد زارعی، نستهن مقدم، مهدی روشنفکر، نادر منتظریان، محمد بهرامی و شیرعلی خرامین از چهره های مطرح این دور انتخابات هستند که فعالیت های خود را شروع کرده اند و بطور جدی برای کرسی نمایندگی با هم رقابت می کنند.
این فعالیت ها در حوزه های مختلفی همچون شرکت در نشست های هم اندیشی، حضور در دانشگاه ها و مراسمات فاتحه خوانی از جمله محورهای اصلی کاندیدای مجلس برای کسب آرای مردم است.

این فعالیت ها اما روی صحنه و جلوی چشم همگان پیش می رود ولی در پشت صحنه انتخابات رقابت ها از ادوار گذشته شدیدتر شده است چرا که این دور انتخابات رقابت ها برای کسب کرسی نمایندگی نزدیک تر از ادوار گذشته است و کوچکترین شوکی می تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

از این رو کاندیداها برای کسب کرسی نمایندگی بیش از فعالیت جلوی صحنه به فعالیت پشت صحنه روی آورده اند و بعد روانی – رسانه ای انتخابات را به یکی از محورهای فعالیتی خود قرار داده اند تا جایی که حضور در پایگاه های طایفه ای یکدیگر یکی از راههای تغییر وزن سبد آرا محسوب می شود.

در این میان اما همیشه در انتخابات ها یک بعد برای کاندیدای اصلی استفاده از کاندیدای پوششی در رقابت ها و کنار کشیدن این کاندیداها در لحظات پایانی رقابت ها و ایجاد یک جو روانی گسترده است تا فضای انتخاباتی را تحت تاثیر قرار دهد.

در میان کاندیدای حاضر می توان به غلام محمد زارعی اشاره کرد که در انتخابات پیشین رتبه آخر را در میان کاندیدای شاخص بدست آورد و با 27 هزار رای تقریبا همه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که زارعی در این دور انتخابات ثبت نام نخواهد کرد.

اما حضور او علی رغم تمامی گمانه زنی ها این احتمال را می دهد که زارعی یکی از کاندیدای پوششی در صحنه انتخابات باشد و کنار رفتن غلام محمد زارعی چیز دور از ذهنی نباشد.

بنظر می آید که زارعی با نیم نگاهی به انتخابات دور بعد با توجه به دو نماینده شدن بویراحمد سعی دارد که نهایت استفاده از این دور انتخابات را داشته باشد و در روزهای پایانی بین حمایت از مهدی روشنفکر یا محمد بهرامی یکی را انتخاب کند و برگ برنده یکی از دو کاندیدای حاضر شود و دور بعد حمایت وی را برای کسب آرا داشته باشد.

نستهن مقدم نیز که عملکرد بسیار ضعیف وی در شهرداری یاسوج و نارضایتی عمومی مردم را در پی داشته نیز برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود در این دور انتخابات ثبت نام کرد و از همان روزهای ابتدایی ثبت نام شائبه پوششی بودن وی مطرح شده است و شاید خود او هم هنوز خود را در قامت یک کاندیدای مجلس نپذیرفته است و همین موضوع شائبه پوششی بودن او را دو چندان کند.

با توجه به طایفه و لیدرهای مشترک مقدم با مهدی روشنفکر می توان او را یکی از کاندیداهای پوششی این دور انتخابات قلمداد کرد و این موضوع قطعا همیشه از جانب کاندیدای پوششی تا روز آخر تکذیب می شود ولی در 24 ساعت پایانی روند تغییر می کند.

شیرعلی خرامین نیز که از همان روزهای ابتدایی مدام از پوششی نبودن خود و عدم کنار رفتن از صحنه انتخابات سخن می گوید را می توان یکی از محتمل ترین گزینه های پوششی این دور انتخابات دانست و این موضوع را شاید ابتدای راهی دانست که او شروع کرده است و مقصد آن را باید در انتخابات 1406 دنبال کرد.
با توجه به خط جریانی شیرعلی خرامین و نزدیکی او به اصولگرایان سنتی از جمله هدایت خواه و مشکلات او با مهدی روشنفکر و دست رد به سینه او نسبت به گرفتن جایگاه، می توان خرامین را کاندیدای پوششی جریان اصولگرایی برای نادر منتظریان و یکی از کاندیدای اصلی دور بعد انتخابات بویراحمد دانست.
با نگاهی به انتخابات های گذشته همچون ریاست جمهوری و چهره های همچون محمد باقر قالیباف و اسحاق جهانگیری می توان دریافت که روند این کاندیداها تا روز آخر بر مدار جذب آرا پیش می رود و در روز آخر فرآیند کنار کشیدن پس از تکذیب های فراوان شکل می گیرد.
حال باید دید که آیا این کاندیدای پوششی شرایط را برای ماندن در صحنه انتخابات بویراحمد مناسب می بینند یا اینکه با کسب امتیازاتی از کاندیدای اصلی انتخابات این صحنه را در روزهای آخر ترک می کنند؟

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
ع‌قی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
سلام احتمالا آقای منتظریان پوششی هست برای دکتر خرامین کور خوندیدی
محسن ذوالفقاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
با سلام.
کاملاً مشخص و هویدا است که جریان آقای منتظریان بیش از سایرین از گسترش فعالیت های غلام محمد زارعی و نستهن مقدم نگران و پریشان هستند. به همین دلیل هم طی روزهای اخیر دچار هذیان گویی مفرط شده اند. اتفاقاً در انتخابات مجلس چیزی تحت عنوان کاندیدای پوششی نداریم چون عملا تاثیر گذاری هم نخواهد داشت. اما یک موضوع دور از ذهن نخواهد بود، انتقال کاندیداهای ثبت نام کرده در سایر حوزه های انتخابیه به استان.
محمد رحیم دهرابپور.... ثبت نام در قم
خلیفه خلقی پور........ ثبت نام در شیراز
ستار هدایت خواه..... ثبت نام در تهران

انتقال کاندیدا قطعی است ولی کاندیدای پوششی بی معنی و مفهوم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
منتظریان سوم هم نمیشه دین نداری انسانیت داشته باش مثل ادم بنویس
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
مرد با لیاقت واز جنس مردمی فقط حاج منتطریان ...آموزش و پرورش به گند کشیده شده بایاران روشن فکر ...آقایی که توی جمعه بازار ظرف می‌فروخت با اون صدای دلخراشش براش مدرک جعلی ردیف کردن الان داره تدریس می‌کنه ...آیا خدا راضی به این کار است ولی جوانانی که چندین سال دانشگاه رفتن بیکار هستن ...درود بر مردی که هیچ وقت پارتی بازی نکرد جناب حاج منتظریان فهمیم ومدبر
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
برادر ارزشمندم شما تو این چهل سال خواب بودید اون موقع که یه کارشناس به بویراحمد نمی دادند الان از خواب بیدار شدید حاج روشنفکر عزت را به بویراحمد برگرداند چون تمام بودجه ها و اعتبارات تا قبل از روشنفکر مال گچساران بود شما روزانه باید به خودت تبریک بگی که بویراحمد الان شده کارگاه راه و ساختمان و بیمارستان و مدرسه و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
دوست عزیز همان شخص مدرک داشت واینضعف بالادستی است روشنفکر چکاره بود علتی که ماازش زده شدیم همین بی خاصیتی اوبونتو درست قضاوت کنید
Nazanin Doulati
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
قطعا ما پیروز میدان هستیم✌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
عصر دنا هیچ وقت نحلیل خوب و نزدیک به واقعیت نداشته است لطفا خودتان را اصلاح بفرمایید
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
درود بر حاج منتظریان
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
انتخابات بین روشنفکر و بهرامی و منتظریان است رای دادن به بقیه به هدر رفتن رای است .
یدالله کا ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تحلیل های بی اساس و فاقد منطق و دلیل و برهان هیچ وقت گره گشا نخواهد بود. اگر مجموعه اخبار و تحلیل های منتظره در سایت خبری عصردنا را به دقت بررسی کنیم به یک جمع بندی کاملا شفاف می رسیم. بر اساس منطق و آرزوهای دست اندرکاران محترم این سایت هیچکس در حوزه انتخابیه بویراحمد،دنا و مارگون نباید در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت و فعالیت داشته باشد، به جزء برادر ارزشی جناب آقای حاج منتظریان
با یک بررسی ساده مطالب این سایت محترم به جمع بندی زیر می رسیم:
1-مهدی روشنفکر به دلیل فعالیت های قوم وقبیله ای هیچ صلاحیتی برای انتخابات پیش رو ندارد و کل مردم شریف ایل بزرگ تامرادی از ایشان روی برگردان شده اند و اصلا جای تعجب است که چرا نمایندگی مجلس را رها نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2-غلام محمد زارعی اصلا قصد شرکت در انتخابات را ندارد و همه ادعاهای مطرح شده درباره حضور ایشان شایعه و کار طرفدران روشنفکر است. جلسه چنارستان به دلیل عدم استقبال مردم برگزار نشد و اصلا ایشان کاندیدای پوششی برای یکی از کاندیداها است. کدوم کاندیدا ؟؟ مشخص نیست.فقط پوششی است.
3-محمد بهرامی چون اصلا اصلاح طلب نیست و ثبات فکری ندارد و قبلا راننده هدایتخواه بوده از سوی اصلاح طلبان حمایت نمی شود و کلیه نیروهای اصلاح طلب به کاندیدای اصلح پیوسته اند و جلسه گذاشته اند و جمعی از جوانان بی نام و نشان اصلاح طلب هرگونه حمایت از محمد بهرامی را به دلیل نداشتن سابقه اصلاح طلب رد کردند و اعلام کرده اند به یک کاندیدای دیگر پیوسته اند.
4-کاندیداهای ثبت نام کرده در خارج از استان، اصلا وجود خارجی ندارند و این دوستان جبهه انقلاب در شهرستان های قم و شیراز و تهران ثبت نام کرده اند در راستای مدیریت کمپین انتخاباتی یک کاندیدای به شدت قوی فعالیت می کنند و به زودی حمایت آنها علنی خواهد شد.
5- خرامین و مقدم نیز کاندیدای پوششی هستند .خرامین برای منتظریان فعالیت می کند و مقدم هم هر شب در روستاهای مختلف جلسه می گذارد و خودش را معرفی می کند در ادامه کناره گیری خواهد کرد.
و اما تنها کاندیدایی که باید در انتخابات حاضر باشد و پیروز شود کسی نیست به جز دکتر حاج منتظریان
کاندیدایی که هم عضو جبهه پایداری است و هم رفیق سید باقر موسوی، به استناد گفته های خواهر استاد هدایتخواه،گزینه مطلوب و مورد نظر و تائید ایشان است که علی محمد دانشی و پیشوا و مسعود حسینی هر شب او را همراه اعضاء جبهه مشارکت و حزب اتحاد و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همراهی می کنند.
حاج منتظریان بر خلاف سایر کاندیداهای قانون گریز که هیچ توجهی به قانون ندارند، هر روز از صبح تا شب از لوداب تا مختار از زیلایی تا دمچنار از پاتاوه تا دلیرچ جلسه داره، فقط حاج منتظریان باید کاندیدا باشد و فقط ایشان برنده است.
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
چه کاندیداها پوششی باشند یا خیر آنچه عیان است دوره ی بندر رو به پایان است
پاسخ ها
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
برادر عزیز که طعنه میزنی و میگی بندر ، دوره قبل گچساران بندر و جایگاه وزرا و ... بود باید افتخار کنی به همین بندر که یاسوج را به عزتش برگرداند
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
در هرحال با ریزش آرای روشنفکر و به امید به سمت منتظ یان کاملا مشخص هست ک منتظریان برنده هست و باقی هم هرکسی پوشش بدن هیچ کاری از پیش نمیبرن
احمدرضا حکمتی اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
برادر بزرگوار جناب آقای روشنفکر
با سلام
در فضا مجازی خواندم و شنیدم که منظور و مقصود شما از کسی که شایعه رد صلاحیت شما را منتشر کرده، جناب آقای دکتر منتظریان بوده.
هر چند برای من قطعی نیست این خبر ولی با توجه به نوع ادبیات و مباحثی که مطرح نموده اید، اگر واقعا چنین منظور و مقصودی داشته اید، با شفافیت هر چه تمام تر خدمتتان عرض می کنم اولا،گوسفند دزدی با همه زشتی و کراهتی که دارد از خیلی کارهای دیگر شریف تر و قابل احترام تر است.
ثانیاً. شما شک نداشته باش اگر روزی گوسفند و یا هر چیزی دیگری که داری حتی اگر یک رای باشد، کسی از دست شما گرفت، بدان که فقط و فقط شخص خودت مقصر بودی. بدان که ضعیف بودی، قابلیت نداشتی،توانمندی نداشتی. نتونستی از آن چیزی که متعلق به تو بوده و یا در اختیار تو بوده خوب پاسداری و نگهداری کنی. پس به جای متهم کردن و توهین زدن به دیگران، در خودت جستجو کن. مطمئن باش راز تمام این ضعف ها در شخص خودتان نهفته است.
ناشناس
|
Brazil
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
زارعی خودش بارها به اطرافیانش گفته که من تا آخر میمانم،اما در این میان اشاره ای هم داشته به انتقام گیری از منتظریان و بهرامی که در طول دوره های قبل حضور آنها شرایط را برای ورد به مجلس برایش سخت کردند و دور گذشته هم که قبول نشد.مطمئنا زارعی با روشنفکر دستش تو یه کاسه هست و اگر چنین باشد هم طایفه ای های خود را در بد منجلابی فرو میبرد.یادتان نرود دست سقاوه رونمایی کرد از شریک بودن زارعی و روشنفکر و بعد از جشن سقاوه بود که زارعی تغییر رویکرد داد و در مجالس و محافل حضور خود را اعلام کرد.ان چیزی که مسلم هست حضور زارعی رای بویراحمد علیا را خرد میکند و تنها کسی که سود میبرد روشنفکر هست.اطرافیان زارعی بارها در مجالس عنوان کرده اند که جریان ما از اصولگرایان همیشه ضربه خورده و آقای بهرامی هم همیشه برایمان دردسر درست کرده،پس روشنفکر و زارعی قطعا دستشون تو یه کاسه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
بهترین نماینده جناب زارعی هستن اگر مدیران زمان جناب زارعی رابامدیران وقت مقایسه کنید ازهرجهت کارامدی صداقت مردم داری همه چیز مشخص میشه مهم نیست که جناب زارعی که چه وقت شروع کرده مهم آن است که دربین مردم وقلب مردم جای دارد وانشالا پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
اقای زارع باید اینو بدونه که اگر خدای نکرده به نفع روشنفکر کناره گیری کند دیگه هیچ محبوبیتی ببن بویراحمد بالا ندارد ..
حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
آرای باطله از آرای مقدم و خرامین بیشتر است نیاز نیست به نفع کسی کنار بروند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
آقای حاج زارع انسانی شریف و سیاستمداری با هوش است و می داند که برنده انتخابات با ختلاف خیلی زیاد دکتر روشنفکر است ای کاش بقیه کاندیداها مثل آقایان مقدم و اراوند و خرامین و سبحانی هم هوش و ذکاوت حاج زارع را داشته باشند و خودشان را بیشتر از این خسته نکنند و به نفع دکتر روشنفکر کنار بروند
عزیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خوش یحال دکتر روشنفکر که رقیب با سواد و قدری ندارد و بدون رقیب در میدان حاضر شده است نه خبری از سیدباقر موسوی است ونه خبری از هدایتخواه و نه خبیری از غریبپور است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حاج زارعی هست رای بالایی هم دارد و اتفاقا ما منتظریان بودیم ولی الان زارعی
تامرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ما شرمنده بویراحمد هستیم
ضربه ای که مهدی روشنفکر بر پیکر و آبروی ایل تامرادی و بویراحمد وارد کرد مغول هم وارد نکرده بود خجالت میکشم از خودم و نماینده انتخاب کردنمان
ککایل تامرادی به والله آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد پس بهوش باشید که این آغا نشون داده که لیاقت اینکار را ندارد و اینکاره نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
تو فقط مسول خودتی ودیگر هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خدمات جناب زارعی ازچشم کسی پوشیده نیست اگر آقایان فعلی حرفی برای گفتن دارن ازنتیجه نهالی است که جناب زارعی کاشتند وحالا آقایان محصولش را میچینند چون ازخودشان چیزی ندارند جناب زارعی تا آخرهستند وحماسه سوم راخلق میکنند یازهرا
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
سلام برادران سیاسی سعی کتید نسبت به کاندیدا توهین یا حرف بی احترامی نزنید همه نمایندگان استان برداران دینی ما می باشند واینکه اگر نماینده توانایی کمتری دارد یابیشتر با همین صحبتهاتعصبس می شود و نماینده اصلح انتخاب نمی‌شود باتشکر
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
رای آوردن در استان ما باید پشتوانه ایلی و طایفه ای بزرگی داشته باشی که متاسفانه بعضی از کاندیدها اصالتا غیر بومی هستند و بهتر است خودشان کنار بروند و بیشتر از این خودشان را به زحمت نیندازند.
غریب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
آقای مهندس خرامین که اصالتا از شیر مردان بختیاری است و اگر همت می کردند و در چهار محال و بختیاری کاندید می شدند با رای بالا قبول می شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
یا زهرا فقط حاج زارعی
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
از حال قضیه معلوم هست که آقای زارع به نفع آقای روشنفکر کنار خواهر رفت تا از حوزه بویراحمد فعلا کسی وارد مجلس نشه و دور بعد کار رقابت براش راحت تر باشه
و این طرز تفکر آقای زارع کاملا منطقی هست ، در فضای سیاسی هر کسی باید فکر خودش رو بکنه ، زیاد هم به شعار های انتخاباتی کاندید ها محل نذارید خرشون که از پل گذشت شما یه غریبه اید تا دور بعد
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
خرامین رایی نداره که بخواد کاندید پوششی باشه.احتمالا میخاد به کهگیلویه انتقال پیدا کنه شاید اونجا بتونه حداقل با بزرگواری به نوایی برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
درود برخرامین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین