تاریخ انتشار:۰۹:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه گفت: حضرت فاطمه زهرا«س» عصاره خلقت و هستی و الگوی کامل در همه عرصه‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه«س» مراسم عزاداری با حضور امام جمعه کهگیلویه در قلعه رییسی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین وحدانی‌فر در این مراسم بخشی از فضایل و خصایص بانوی دو عالم را شرح داد.

امام جمعه کهگیلویه در تبیین اهمیت تسبیحات حضرت زهرا «س»، با ذکر روایتی به نقل از امام صادق «ع» بیان کرد: تسبیحات بعد از نماز ثوابش معدل هزار رکعت نماز مستحب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: اگر می‌خواهیم حضرت فاطمه«ع» را معرفی کنیم یا خدا باید معرفی کند یا پیامبر«ص» یا امیرالمومنین«ع».

وی اضافه کرد: خداوند در معرفی حضرت می فرماید« انا اعطیناک الکوثر» من کوثر به تو می دهم؛ کوثر چشمه فورانی است که هیچ گاه قطع نمی شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به معرفی حضرت زهرا در حدیث شریف کسا گفت:فقال جبرییل و من تحت الکسا
فقال هم فاطمه و ابوها.

خدا این طور معرفی می کند؛ این فاطمه است
به همه ملایک و اهل عرض بگو این فاطمه و پدرش و شوهرش و بچه هایش است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام در معرفی ان حضرت می فرماید «بضعه منی» فاطمه پاره تن من است کسی او را آزار دهد مرا آزار داده است.

امام جمعه کهگیلویه حضرت فاطمه را عصاره خلقت و هستی خواند و گفت:انفسنا و انفسکم مصداق فاطمه و فرزندانش هست.

وی در بیان ویژگی‌های دختر نبی مکرم اسلام تصریح کرد: فاطمه با این عظمت در خانه همسر نمونه است«بنفسی انت» خطابش می کرد در همسرداری و در محبت به خانواده الگو است.

کارشناس مذهبی توجه به حجاب و حیا را از ویژگی‌های بارز حضرت برشمرد و گفت: اگر کم حجابی در جامعه وجود دارد ناشی از بی‌غیرتی مرد است. مردی که غیرت دینی دارد اجازه نمی‌دهد ناموسش در معرض دید دیگران قرار بگیرد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین