تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه گچساران از پروژه‌ای خبر داد که که قربانی ۲ اداره در گچساران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام‌سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: یکشنبه 19 آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌فرمان حضرت امام (ره) در سال 63 است.

 وی بیان کرد: این شورا بالاترین و تأثیرگذارترین نهاد در عرصه سیاست‌گذاری فرهنگی و علمی کشور است و به‌عنوان قرارگاه فرهنگی کشور باید هم به مقوله فرهنگ توجه جدی داشته و همه در باب نقشه مهندسی فرهنگی در کشور، نسب به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

 حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: روز 19 آبان (قیام خونین 19 آبان 57 در مسجد شهیدان) به‌عنوان روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده است و از شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این خصوص نیز کمال تشکر و قدردانی راداریم. باید مراقب مسائل فرهنگی در کشور باشیم و دشمن از طرفی اعتقادات ما را موردحمله قرار داده و از طرفی مغزها و استعدادهای درخشان کشورمان را یک‌به‌یک می‌دزدد و به‌جاهای دیگر دعوت می‌کند چراکه دشمن نمی‌خواهد که نظام اسلامی سربلند و مقتدر باشد.

وی افزود: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان ما متدین و در مسیر حق و حقیقت گام بردارد و همه مسئولین فرهنگی و متولیان امر فرهنگ باید با تلاش خودشان با دشمن مقابله کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: نیروی انسانی کارآمد، متدین و متعهد برای اداره کشور تربیت کنند و این را باید از آموزش‌وپرورش و مراکز علمی شروع کرد.

امام‌جمعه گچساران گفت:19 آذرماه را روز جهانی حقوق بشر هم نام‌گذاری کرده‌اند، اسلام کامل‌ترین دستورات و آموزه‌ها را نسبت به رعایت حقوق بشر دارد. قرآن حقوق همه انسان‌ها را یکی می‌داند و عامل برتری انسان‌ها را تقوا معرفی می‌کنند. امروز بسیاری از جوامع جهانی توسط قدرت‌های استکباری نادیده گرفته‌شده‌اند و شاهد ظلم‌های بسیاری در سراسر جهان هستیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر کُشت و کشتار به راه می‌اندازند، داعش به وجود می‌آوردند و کودک کشی را در غزه افتخار می‌دانند درحالی‌که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند. امروز رژیم صهیونیستی جنایت‌های بی‌شماری در نواز غزه انجام می‌دهد و جوامع غرب همچنان سکوت پیشه کرده‌اند و حتی حمایت هم می‌کنند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: امروز ملت‌های آزاده جهان بیدار شده‌اند و مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند و در آینده‌ای نزدیک مدعیان دروغین حقوق بشر را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد. غرب جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما حقیقتاً جمهوری اسلامی مدافع واقعی حقوق بشر و پرچم‌دار حقوق بشر در جهان است که بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) عمل می‌کند.

وی افزود:20 آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب است که این روز را گرامی می‌داریم شهیدی که از ایشان به‌عنوان معلم اخلاق یاد می‌کنند چراکه سعی و کوشش این شهید بزرگ در حل مشکلات مردم بود.

وی کفت: انتظار مردم از مسئولان این است که پاسخگوی مردم بوده و با مردم با سعه‌صدر برخورد کنیم و تلاش برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.

امام‌جمعه گچساران یادآور شد: گاهی اوقات در بین دو دستگاه اداری برای حل مسئله‌ای اختلاف وجود دارد به‌عنوان نمونه شب گذشته به یک نقطه‌ای از شهر رفتم و پروژه‌ای را دیدم که نزدیک به پنج سال است که رهاشده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته مشکل از اختلاف بین دو دستگاه اداری بوده است لذا انتظار این است این مسائل با جدیت دنبال شود و نباید این موارد آسیب‌ها را در جامعه بیشتر کند و مسئولان باید با مدیریت جهادی و انقلابی مشکلات مردم را حل کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: امروز دولت عزم خود را برای رفع مشکلات مردم جزم کرده است اگرچه مشکلاتی وجود دارد و همه باید برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند و همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و خود را مسئول بدانند که اگر چنین نگاهی تبدیل به فرهنگ شود قطعاً هم مشکلات مرتفع خواهند شد.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: امیدوارم تغییر و تحول مسئولین نیز تحول فرهنگی، علمی پژوهشی و ...به دنبال داشته باشد و امیدوارم نگاه‌های سیاسی غالب بر عرصه‌های فرهنگ و دین و اعتقادات ما نشود و امیدوارم آن عزیزانی که مسئولیت می‌گیرند خود را وقف مردم و خدمت به جامعه اسلامی کنند چراکه این نظام خون‌بهای هزاران شهید است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین