کد خبر: ۲۱۸۰۴
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۰۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: ساعت ۳ بامداد یکی از همراهان بیماری، پرستاری را در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد و همین مسئله موجبات نگرانی و اعتراض سایر پرستاران را در پی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، ساعت ۳ بامداد یکی از همراهان بیماری، پرستاری را در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد و همین مسئله موجبات نگرانی و اعتراض سایر پرستاران را در پی داشت.

ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج با چاقو + عکس

صبح امروز (شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج نسبت به این مسئله و به‌خطر افتادن سلامت و امنیت جانی خود در سالن اجتماعات این بیمارستان اعتراض کردند.

 

حال پرستار مضروب بیمارستان شهید جلیل یاسوج مساعد است

محمود شهامت با اشاره به اینکه لحظه درگیری بیمار و پرستار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با دوربین های مداربسته ضبط شده است گفت: فردی با هویت معلوم با چاقو به پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج با چاقوی فردی از ناحیه گردن به شدت مصدوم شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در جمع همکاران پرستار در بیمارستان شهید جلیل هستم و پرستار مجروح نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است افزود: تمامی اقدامات لازم برای نجات جان پرستار از سوی کادر درمانی انجام شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اظهار تاسف از وقوع این حادثه تلخ برای پرستار بیمارستان شهید جلیل، اضافه کرد: این پرستار به کُما نرفته و مراقبت‌های لازم پزشکی برای وی در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به هوش بیاید.
شهامت از دستگیری ضارب در همان دقایق اولیه این سانحه خبر داد و گفت: ضارب هم اکنون در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به این سئوال که شنیده می‌شود پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج در اعتراض به این درگیری و مجروح شدن همکار خود، هم اکنون اقدام به تحصن کرده‌اند، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ هم ادامه داد: این موضوع صحت ندارد و در قسمت اداری بیمارستان در حال صحبت کردن با همکاران هستیم.
وی گفت: بعد از پایان جلسه نیز، همکاران به سرکار خود می‌روند و به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات رسانی خواهند کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه پرستار مجروح شده مَرد بوده است، یادآورشد: وی دارای سابقه‌ای حدود شش ساله در بیمارستان بوده و از پرستاران نمونه و بااخلاق در بیمارستان شهید جلیل یاسوج است.
شهامت از دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست با ضارب قاطعانه برخورد شود تا شاهد تکرار چنین حوادث تلخی در بیمارستان‌ها و سایر اماکن بهداشتی و درمانی نباشیم.

سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمود شهامت معاون درمان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرام مهدوی‌مطلق نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد  و جمع دیگری از مسوولان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج حاضر شدند و صحبت‌های پرستاران را شنیدند.
یکی از پرستاران در این جلسه با تشکر از مسوولان گفت: از مسوولان می‌خواهیم که با هر شیوه‌ای که می‌توانند در راستای سلامت جان پرستاران گام بردارید. اگر می‌خواهید که انگیزه کار در بین پرستاران بالا برود، لطفاً برای امنیت جان پرستاران تلاش کنید. من خودم با انگیزه بالایی در اینجا مشغول شدم، اما ادامه این روند کار برای ما سخت است.
وی افزود: تا جایی که جان در توان دارم، کار می‌کنم، اما دیگر با این وضعیت بهتر است که انصراف بدهم.

در ادامه یکی از پرستاران گفت: ضرب و شتم پرستاران معضل بزرگی است. الگوی ما پرستاران حضرت زینب (س) است که مظهر صبر، استقامت و شجاعت بود. اولویت ما جان بیمار است. من خواهش دارم که برای امنیت ما تلاش شود. امنیت ما از هر چیزی مهمتر است. برای اینکه مراقبت از بیماران به‌خوبی انجام بگیرد باید امنیت پرستاران را هم در نظر بگیرم. [در حین صحبت‌های این پرستار، همهمه زیادی در سالن شکل گرفت و پرستاران می‌گفتند؛ مهم امنیت جان‌مان است.] 
یکی دیگر از پرستاران با خطاب قرار دادن شهامت، معاون درمان علوم پزشکی یاسوج، گفت: برای بهبود این وضعیت باید چاره‌ای برای امنیت پرستاران اندیشیده شود. ما همیشه از این حرف‌ها می‌زنیم، اما کسی توجه نمی‌کند.
در ادامه یکی دیگر از پرستاران گفت؛ بارهای بار به ما تعرض و توهین شده و ما هم گفتیم، اما گوش کسی بدهکار نبود. اگر ما باید سرکار باشیم، خوب حامی هم باشید. پرسنل بی‌انگیزه هستند، اگر می‌آیند، سرکار به فکر قسط‌هایی هستند که سر ماه باید پرداخت کنند. 
فردی دیگری پشت میکروفن آمد و گفت: الان همکار ما در بخش ICU بستری است، کی باید پاسخگو باشد. 
او به کمبود تجهیزات گریزی زد و گفت: خدا را شاهد می‌گیرم، من داخل درگیری یک بار روپوش را شستم و دو باره پوشیدم. بعد برای ما مشخص کنید که ما دغدغه بیمار را داشته باشیم یا همراه بیمار. ما از دست همراهان بیمار فرصت نمی‌کنیم که کارهای بیمار را انجام بدهیم.
وی افزود: مشکلات معیشت و رفاهیات را کنار بگذاریم، الان مهمترین دغدغه ما امنیت است. کمترین حق‌مان امنیت جانی است که همین را به ما بدهید. اگر نمی‌توانید، آن را تضمین کنید، اعلام کنید. [همهمه پرستاران]

محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی ساعت 3 بامداد این خبر را شنیدم، به‌گونه‌ای نگران شدم که گویا برادر خودم بود و نگرانی شدیدی بر من تحمیل شد. دردها را بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفتم و گفتیم؛ بشکند قلمی که ننویسد بر کادر درمان این استان چه می‌گذرد؟ [تشویق حضار]
وی افزود: متأسفانه به جای پرداختن به اصل و دغدغه‌های اساسی به مسائل جزئی پرداخت می‌شود که هیچ دردی را درمان نمی‌کند.
شهامت گفت: به جد این مسئله را از سوی مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. مسائل امنیت پرستاران و کادر درمان یک موضوع کشوری است که دنبال خواهد شد.
وی از تماس معاون وزیر بهداشت و درمان سخن گفت و بیان کرد: معاون وزیر پیگیر سلامت پرستار مصدوم شد. در خصوص امنیت پرستاران قطعاً تصمیمی در سطح کشور گرفته خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زحمت پرستاران و ارزش کار پرستاران بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: از آقای هاشمی‌مهر، معاون سیاسی استانداری در خصوص همه بیمارستان‌های استان درخواستی داریم که به جدیت این مسئله را پیگیر باشند و همکاری نیروی انتظامی را در این خصوص داشته باشیم. ما شبیه این موارد را دو هفته گذشته در بیمارستان گچساران داشیم و با اسلحه وارد شدند و تهدید جانی شدند و در کهگیلویه هم موردی داشتیم.

وی افزود: واقعاً پرستار ما باید حواس‌شان به بیمار باشد یا همراه بیمار. ما خواستارم اشد مجازات در این مورد خاص را داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطالبات پرستاران هم نکاتی را گفت و بیان کرد: من نگرانی خودم را در خصوص مطالبات پرستاران اعلام کردم و تصمیماتی هم اتخاذ شده است.
در حین صحبت‌های شهامت برخی از پرستاران صحبت می‌کردند و می‌گفتند؛ علاوه بر مطالبات ما امنیت جانی می‌خواهیم. 
شهامت در ادامه گفت: امروز 11 آذرماه 1402 است، اگر قانون اجرای امنیت پرستاران در سطح کشور تا یک ماه دیگر اجرا نشود، دکتر شهامت دیگر معاون درمان نخواهد بود.
سعید جاودان سیرت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه گفت: همه مسوولان برای کادر درمان ارزش قائل هستند و حضور همه مسوولان در این جلسه به همین دلیل است.

وی افزود: در ابتدای این اتفاق، من با مقام عالی وزارت صحبت کردیم و ما هم مطالبه‌گر خواهیم بود و یقین داشته باشید، نتیجه‌‌ای که مطلوب همه ما خواهد بود، حاصل می‌شود.
سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به برخی کم‌کاری‌ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: تاکنون گزارشی از این قبیل به دست ما نرسیده است. جسته و گریخته خبرهایی را می‌شنیدیم، اما گزارش مکتوب به دست ما تاکنون نرسیده است.
وی افزود: دستگاه قضا این موضوع را به جد پیگیری و قاطعانه برخورد می‌کند. زحمات پرستاران با هیچ ارزش مادی قابل مقایسه نیست. شغل پرستاری، شغل مقدس است. رسالت بزرگ حضرت زینب(س) در حادثه کربلا بر دوش شماهاست.

در حین صحبت‌های هاشمی‌مهر پرستاران مرتب حرف می‌زدند و امنیت سخن می‌گفتند؛ تا جایی که هاشمی‌مهر گفت، مثل اینکه من تمام کنم و بروم، بهتر است.
هاشمی‌مهر در ادامه گفت: دو کارگروه تشکیل دهیم، یک کارگروه در حوزه امنیت پرستاران و کارگروه دیگری هم در خصوص مطالبات و مشکلات پرستاران. البته این اتفاق مربوط به امروز و دیروز نبوده و درگذشته تاکنون اتفاق افتاده است. فرهنگ سازی در سطح جامعه در این خصوص پسندیده است.


ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
لطفا مشکل را از دوطرف ببینید ودنبال راه حل آن باشید
ازاینکه کادر پزشکی ودرمانی وپرستاران باید حرمت آنها نگه داشته شود
هیچ جای بحث نیست
صدمه رساندن به یک پرستار به هیچ وجه درست نبست
اما در این بین گاهی هم حق بیمار ویا همراه بیمار نادیده گرفته می شود
قطعا بیمار هم حق وحقوقی دارد همانطور که کادر درمان وپرستاران حق وحقوقی دارند
موضوع را از هردو زاویه ببینید بهتر به نتیجه مطلوب می رسید.
مجتبی
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
کل کاری کردن و‌میکنن :وی افزود .....
ففط افزودن از دستشون برمیاد
احسان مرادی
|
Canada
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
سلام
لطفاً یه خبر هم راجع به کارگران پتروشیمی گچساران بزار که 10 سال گرما و سرما و حقوق کم و غذای افتضاح رو تحمل کردن و شبانه روز کار کردن تا پتروشیمی راه اندازی شد و حالا موقع جذب حقشون رو سیاسیون مثل سید ناصر حسینی نماینده تحمیلی مردم گچساران میخواد ضایع کنه و نور چشمی های خودش رو بزاره سر کار بزن تو پیجت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
به ولا قسم اگر من قاضی بودم جز حکم اعدام چیز دیگری برای این بی شرف صادر نمی کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خدا خوب شناختت چرا قسم معلوم نیست چطور به قاضی می روی، این پرستارها هم بلایی سر مریض می اورند که این عاقبتش است
سرباز وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
درودی شرف پرستاران انشاالله دستگاه قضایی با این شخص بی‌فرهنگ چاقو کش به‌شدت برخورد کند ومماشات را کنار بگذارد حتماً پشت به جایی دارد
ندا
|
Netherlands
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
تنها قشری که داره کارمیکنه پرستارها هستن،همه ادارات به جز زیر کار دررفتن چیزی نیستن ،لعنت به مدیران نالایق وبی شرف
ستایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
خدالعنت کنه ادمی بیرحم چه دلت امدکسی که میخوادکمک مادرت کنه ایجوریش کردی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ای نماینده بیکار یاسوج بجای اینکه الکی بره فاتحه خونی ومجلس هم نمیره وظیفشو انجوم بده برای رای جمع کردن میره التماس میکنه بیاد یک روز تو بیمارستان و مشکلات از نزدیک ببینه ...بخدا این کارا خوب نیست دنیا ارزش نداره
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اتفاقا بانی این کارها همین نماینده هست که در استقبال از ایشان یا اردوکشی انتخابات قبل طرفداران ایشان مجهز به سلاح گرم وارد بودند وتیراندازی با اسلحه وینچستر می‌کردند وایشان جای تذکر دادن خنده می‌کردند ودست تکان می‌دادند.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
باید پزشکان و کادر درمان از حضور در کار خودداری کنند تا زمانی که یک بار برای همیشه این مردم تنبیه بشن. بخدا دیگه آبرو برتی استان نگذاشتند این آدمهای بی فرهنگ
پرستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
به جز دکتر شهامت که واقعا اصیل زاده و پدر داره و روی حرفش میمونه بقیه حرفشون دوزار ارزش نداره حرف مفت میزنن . مطالبات پرستار رو کجا میدین؟! الان تو همین دانشگاه خراب شده دو تا پرستار که هر دو سابقه ۲۵ سال دارن و در یک شغل یکسان با شرح وظایف یکسان ، سالها در بیمارستان زحمت کشیدن تقاضای بازنشستگی میدن ، اونی که بیمه ش خدمات درمانیه راحت بازنشسته
میشه می‌ره دنبال زندگیش ولی اونی که بیمه ش تامین اجتماعی هست رو بازنشسته نمی کنید .چون سهم پرداختی بیمه سنوات ارفاقی اونها بیشتره .ظلم تا کجا ؟؟؟؟ بله آقای دکتر جاودان سیرت جای دوری نمی‌خواد بری بد نیست یه نگاهی به بی‌عدالتی در دانشگاه بندازید .پرستار ما رو چشمش رو با رینگ بوکس درآوردن ، این یکی رو شاهرگش رو زدن .دکترمون انگشتانش رو شکستن ، بارها فحش خوردیم ، کتک خوردیم ولی موقع مطالبه حقمون که میشه رگ گردن مدیر واحد ..... باد می‌کنه که نمی‌ذارم پرستارهایی که بیمه شود تامین اجتماعی هست بازنشسته بشن انگار. دانشگاه ارث پدریشونه . رگ غیرتتون چرا وقتی کتک و فحش میخوریم ورم نمیکنه .......
رامین ۱۱۵
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
به نظر من در این استان باید نیروهای نظامی آموزش دیده وظیفه حراست از بیمارستانها و آمبولانسها رو بر عهده بگیرند ....راه دیگری به نظرم نمیرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
نماینده و اقوامش که در این ۴سال منتفع شدند درحال مژده مژده برای گردهمایی در فاتحه ها هستند اونم جشن در ورودی جایگاه مراسم!
اوف برما بشکند قلمی که ننویسد که امثال این آغا حاشون تومجلس نیست ما اشتباه کردیم و کورپشیمونیم
محمدکرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
از نظر من واز نظر همه مردم خدارو شکر کادر پزشکی خوبی دریاسوج نیست هر کسی. به هر نحوی رفته سر کار دوم ریس علوم پزشکی خوابه که خودسرانه حرف میزنه نمیدونه چی مردم میکشن سوم قانون نیست اگه باشه باید واسه همه باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
چرا یک طرفه به قاضی می روید معلوم است شاید حق با بیمار بدبخت باشد اینها هم برای خودشان کردن کش شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
حق این پرستارها هست دوهفته پیش خودم همانجا بودم لمس کردم خیلی خیلی سهل انگاری می‌کنند پرستارها وپزشکان شیدجلیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
از نوشتن کلمات و اظهار نظرت معلوم شد که تازه گوشی هوشمند گرفتی دستت برو داداش اول دو مقطع درس بخون بعد بیا اینجا اظهار نظر نکن برو عامو گله رو گرگ نخوره
اندیشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
این عمل زشت راهمه محکوم می کنند مگه حقوق بیمار نباید ازطرف کادر پزشکی وپرستاران رعایت بشه بعضی
پرستاران رفتارشان خوب نیست یک طرفه به قاضی نروید
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
شماها تا تونستید ادبیات صحبت کردن رو یاد بگیرید اونوقت کامنت بزارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
توحش در بویراحمد ....کی آدم میشن خدا داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
من موافق اشد مجازات با این مرد بی فرهنگ هستم. ولی خداوکیلی به بیمارستان ها سر بزنید و نحوه رفتار پرستاران و کادر درمان با بیماران را نگاه کنید البته توقعی جز این نیست چون در شهر نابود شده ما بیمارستان در مانی نداریم همه اش آموزشی درمانی است و بیماران موش آزمایشگاهی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین