تاریخ انتشار:۱۸:۳۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان کمبود پزشک متخصص دارد و انتظار می‌رود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه تدبیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تسنیم: سعید جاودان سیرت در نشست تخصیص 44 پزشک متخصص به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان کمبود پزشک متخصص به ویژه در رشته‌های زنان، جراحی، چشم پزشکی و بیهوشی دارد و انتظار می‌رود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه تدبیری کند.

وی با اشاره به اینکه از جمله استان‌هایی هستم که علی‌رغم پتانسیل‌های بسیار، در حوزه بهداشت و درمان نیازمند کار و انرژی بیشتری هستیم، عنوان کرد: عمده متخصصان باید در بیمارستان‌ها مستقر باشند که این پزشکان در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، باشت و دهدشت مستقر و برای شهرستان بهمئی نیز تعدادی متخصص در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سایر شهرستان‌هایی مانند چرام و لنده که فاقد بیمارستان هستند نیز به صورت چند روز در هفته پزشک در مراکز درمانی آنها مستقر و خدمات تخصصی را به مردم ارائه می‌کنند. 44 پزشک متخصص وارد استان شده‌اند که در بین بیمارستان‌های استان توزیع و خدمات تخصصی خود را در شهرستان‌ها آغاز خواهند کرد.

جاودان‌سیرت با بیان اینکه اگر به آمار مراجعین هم استانی به سایر استان‌ها نگاهی بیاندازیم نیاز ضروری و اساسی به حضور متخصص و فوق تخصص احساس می‌شود، ادامه داد: نیاز ما به متخصصین به خصوص در رشته‌های مختلف زنان، حراجی، چشم پزشکی و بیهوشی محرز بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 350 متخصص و فوق تخصص در این استان به مردم ارائه خدمت می‌کنند که در سال جاری نیز 44 متخصص به مجموع متخصیین استان افزوده شده و نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته‌ایم. در سال جاری در همه رشته‌ها متخصص پذیرش شده است. امسال در  یک ابتکار به پزشکانی که مایل به حضور در شهرستان‌های محروم تر باشند امتیاز ویژه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ماندگاری و مقیمی پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد نرخ بالایی دارد، تاکید کرد: برای متخصصینی که مایل به راه اندازی مطب در شهرستان‌های محرومی چون بهمئی و باشت باشند نیز مجوز صادر خواهد شد.

سجاد قادری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه با 2 هزار و 400 دانشجو و  219 عضو هیئت علمی دارای 17 استاد تمام، 37 دانشیار بوده و امید است این مجموعه آموزشی با توجه به امکانات، زیر ساخت‌ها و بیمارستان‌های آموزشی و  درمانی که دارد با حضور شما عزیزان ارتقاء یابد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین