تاریخ انتشار:۱۵:۲۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، به مناسبت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی و طلبه، ویژه برنامه پیشگامان رهایی به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.

این برنامه با حضور جمعی از مسئولین ارشد استانی، مدیران کل، رؤسای دانشگاه و نهادهای رهبری در دانشگاه و سخنرانی سردار خرم دل فرماندهی سپاه فتح استان برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر برنامه‌های مفرح، تقدیر از تشکل ها و عنصرهای تشکیلاتی برتر، سخنرانان به تبیین مسائل و تشریح دستاوردها و فعالیت بسیج دانشجویی استان در طی سال گذشته پرداختند.

سردار خرم دل، فرمانده سپاه فتح استان در جمع دانشجویان بسیجی بیان کرد:
این هفته، هفته مبارک بسیج است این برنامه هم به همین مناسبت تشکیل شده؛ به سهم خودم گرامی میدارم و خدمت شما سربازان اقا امام زمان عج تبریک عرض میکنم.
یکی از سیاست ها و یکی از راهبرد های اساسی حضرت امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شجره طیبه بسیج بود، این راهبرد و این سیاست که ابتدا در کشور ما راه اندازی شد منحصر به انقلاب ما و کشور ما نشد؛ حضرت امام یکی از آرزوهایش تشکیل بسیج اسلام بود و به حول قوه الهی و برکت خون شهیدان و مجاهدت رزمندگان ما در دفاع مقدس و بعد از آن، ما امروز میتوانیم با افتخار اعلام کنیم که بسیج جهان اسلام تشکیل شده است، انصارالله در یمن، حزب الله در لبنان، حشد الشعبی در عراق، فاطمیون در افغانستان و زینبیون در پاکستان این مجموع بسیج جهانی را تشکیل دادند و امروز دارند به عنوان یک نیروی مسلح، یک نیروی توانمند، یک نیروی اعتقادی و مکتبی در منطقه غرب آسیا نقش آفرینی می‌کنند.
به جرئت میتوانیم بگوییم که تقریبا هیچ سیاست و راهبرد دشمن نمیتواند در منطقه اعمال کند که با سد محور مقاومت برخورد نکند.
بسیج امروز به عنوان یک آرمان، ابزار، سیاست، نگرش و مکتب در منطقه ساری و جاری است.

آقای صالحی نیا مسئول بسیج دانشجویی استان نیز گفت:
بی شک فتح الفتوح امام خمینی(ره) پرورش جوانان بوده است و امروز فتح دانشگاه باید در دست ما باشد، امروز ما باید میدان دار باشیم و دانشگاه باید تبدیل بشود به یک دانشگاه جدی، پویا، و با نشاط و عمیق و برای این مهم راهی جز تولید رویداد بر اساس تفکر و محبت نداریم.
جامعه بسیج دانشجویی همه دانشجویان با سلایق مختلف‌اند و امروز باید بسیج دانشجویی قلمرو تمام ذهن های سی و چهار هزار دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد باشد؛ ما با هیچ تشکل دانشجویی رقیب نیستیم(مگر تشکل های ضد انقلاب)، بلکه معتقدیم رشد سایر تشکل های دانشگاهی نیز بر عهده بسیج دانشجویی است، چرا که بسیج دانشجویی در تمامی عرصه های اساسی زندگی حرف برای گفتن دارد و دوست دارد به خوبی نقش آفرینی کند.
بعضی از برنامه ها و عرصه های نقش آفرینی بسیج دانشجویی عبارتند از :
۱_ رویداد علمی دنا( بزرگترین رویداد علمی استان، در راستای حل نظام مسائل استان)
۲_هسته مقاومت بین الملل (تبیین اغتشاشات سال گذشته،کنشگری در مسئله غزه، استکبار ستیزی و... )
۳_جهادی (اعزام ۷۳٠ جهادگر در قالب برنامه های مختلف خدمت رسانی، به مناطق کمتر برخوردار استان در طی یک سال گذشته)
۴_برنامه های آموزشی مبنایی و تشکیلاتی خط امام، دوره طرح ولایت و...

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین