تاریخ انتشار:۱۵:۵۷ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
عصر دنا: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره خیرین نامدار کشور با حضور ۱۰۰ خیر در یاسوج خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حسنعلی عزت خواه روز دوشنبه در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرگار ایرنا اظهار کرد جشنواره خیرین نامدار کشور در بیست و پنجم آبان ماه جاری با حضور ۱۰۰ خیر در استان برگزار می‌شود که این جشنواره رخداد بزرگی برای توجه ویژه به زیرساخت‌های آموزشی منطقه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با مشارکت مردم ، خیرین و مسوولان شاهد تغییر جدی در ساخت فضاهای آموزشی در استان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی در شهر یاسوج و مراکز سایر شهرستان های استان بحرانی است، اظهار کرد: ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند این در حالی است که ۳۰ درصد آموزشگاه‌ها در شهرها قرار دارند.

وی افزود: از سوی دیگر ۷۰ درصد آموزشگاه های استان در مناطق روستایی قرار دارند در حالی که در مجموع ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان در این مدارس تحصیل می کنند لذا کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج و برخی از مراکز شهرستان‌ها اساسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از تلاش دولت سیزدهم، رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به رفع کمبود فضای آموزشی در سطح استان، تصریح کرد: هفت مدرسه بزرگ با ظرفیت بیش از یک هزار دانش آموز در یاسوج ساخته شده است با این وجود همچنان مشکل کمبود فضای آموزشی در مرکز استان وجود دارد.

عزت خواه تاکید کرد: در سفر هیئت دولت به استان هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در سطح استان تخصیص داده شد که انقلاب بزرگی در استان در بخش ساخت مدرسه با این مبلغ رخ خواهد داد.

هم اکنون بیش از سه هزارو واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

در سال تحصیلی جاری افزون بر ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی استان تحصیل می کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین