کد خبر: ۲۱۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۲۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر از نعمت آبرسانی پایدار بهره‌مند شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: آب حیاتی ترین کالای مورد نیاز بشر است، اهمیت این کالای استراتژیک در سالهای اخیر و با افول منابع آب شیرین و خشکسالی های متمادی بیشتر هم شده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که همه مدعی هستند استان پر آبی است اما تغییرات اقلیمی و کاهش شدید منابع آبی باعث شده دسترسی‌ها به آب پایدار با چالش‌هایی روبرو شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد در همین خصوص گفت: یکی از تدابیر دولت برای عبور از بحران آبی در استان تخصیص اعتبار ویژه برای مناطق محروم روستایی و با عنوان پروژه‌های جهاد آبرسانی است.

امید صالحی ادامه داد: در دو سال اخیر در این بخش بالغ بر ۱۰۲ روستا با جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر از نعمت آبرسانی پایدار بهره‌مند شدند.

وی گفت: با همکاری خوب استاندار و مجموعه بسیج سازندگی توانستیم در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه های محرومیت زدایی در میان 3 استان اول ایران جای بگیریم و همین امر هم باعث شد در فاز دوم پروژه‌های محرومیت‌زدایی برای بیش از ۶۰۰  روستای محروم استان پیش بینی تعریف پروژه و انجام عملیات اصلاحی صورت بگیرد.

صالحی عنوان کرد: در همین سرفاریاب امروز دو پروژه فعال برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب و اصلاح بیش از ۱.۵ کیلومتر از شبکه های توزیع آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و برای جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر در حال اجرا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: اولویت تأمین آب با مصارف شرب است، سیاست هم این است که استفاده حداکثری از منابع جاری و روی زمین باشد تا منابع زیرزمینی حراست شوند، در این منطقه نیز رویکرد ما هم معطوف به همین سیاست است با این تفاوت که در سایر حوزه ها و مطالباتی که مردم دارند نیز کمک‌هایی مطابق قانون داشته باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همکار
|
France
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
ایشان اول مشکل پرسنل آب و فاضلاب رو حل کنند که بر اثر سیاسی کاری و بی مدیریتی ایشان پرسنل یا انتقالی گرفته اند یا در حال انتقالی هستند یا دارند خودکشی می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین