کد خبر: ۲۱۵۱۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۰۲ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
در کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر دنا: شاید بتوان ازعوامل اصلی سیر نزولی این جنبش، به گرفتن مسئولیت از سوی مدیران فکری و اجرایی این جریان اشاره کرد که پس از گرفتن مسئولیت، تمامی سیر فعالیتی خود را کنار گذاشته و این موضوع را به افراد جامعه انتقال می دهد که هدف این افراد از مطالبه موضوعات و مشکلات و انتقاد از مسئولین اخذ پست بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- یادداشت دریافتی- سعید قیومی نسب: جنبش عدالت خواه سالیان قبل بود که در استان کهگیویه وبویراحمد آغاز بکار کرد و فعالیت این جنبش طی این سالها با افت و خیزهایی همراه بوده است که در این نوشته آن را بررسی می کنیم.

جنبشی که قرار بود با محور قرار دادن عدالت بدنبال حل مشکلات و مسائل مردم برود و گفتمان عدالتخواهی و مبارزه با فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی را در مقابله با نهادها، سازمان‌ها، تشکل‌ها و مجموعه‌هایی که در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، پیگیری نماید حالا به یک جریان ساکت بدل شده است.

جنبشی که طی این سال ها در استان با محوریت مطالبه موضوعات مختلف از مسئولین شناخته میشد حالا به یک جریان مردمی خاموش در مقابل موضوعات تبدیل شده است که کوچکترین موضع گیری از آن در سطح جامعه استانی دیده نمی شود.

رسانه این جریان نیز با روند نزولی فعالیت همراه بوده است و این رسانه نیز همانند تشکل جریان عدالتخواه به سکوت کشیده شده است و خبری از اخبار آن در مطالبه خواسته و مشکلات مردم وجود ندارد.

شاید بتوان ازعوامل اصلی سیر نزولی این جنبش، به گرفتن مسئولیت از سوی مدیران فکری و اجرایی این جریان اشاره کرد که پس از گرفتن مسئولیت، تمامی سیر فعالیتی خود را کنار گذاشته و این موضوع را به افراد جامعه انتقال می دهد که هدف این افراد از مطالبه موضوعات و مشکلات و انتقاد از مسئولین اخذ پست بود.

گرچه به خودی خود گرفتن مسئولیت فرآیند بدی نیست و قطعا این افراد از حق طبیعی اخذ مسئولیت برخوردار هستند ولی اینکه بعد از مسئولیت یک فرد کل وظایف فکری و مدیریتی خود نسبت به مسئولیت دیگر خود را فراموش کند یا اینکه فکری برای تحول با افراد دیگر در آن نکند قطعا مذموم است و نباید انتظار رضایت از این مسیر طی شده داشت.

محمد جهانبخش، سعید آتش بار، شایان نادری، جلال دانش و سید ناصر بدیسار از چهره های مطرح جریان عدالتخواهی بودند که این سال ها آن را در کهگیلویه وبویراحمد هدایت و رهبری کرده اند ولی همین افراد پس از مسئولیت گرفتن در پست های متفاوت به افرادی خاموش در مقابل حوادث و رویدادهای جامعه بدل شدند.

ظاهرا آخرین دبیر این جنبش، سید ناصر بدیسار بوده است که فعالیت قابل توجهی نداشته است و پس از آن است که دیگر نام جنبش عدالتخواه به تاریخ پیوست و فعالیت درخوری از این جریان مردمی در استان کهگیلویه وبویراحمد به گوش نرسید.

سکوت در برابر انتصابات طایفه ای، ضعف عملکردی استاندار، حقوق پرداخت نشده پاکبانان شهرداری، حواشی شورای شهر، طایفه گرایی در سازمان ها و نهادها، عدم کارکرد نظارتی از سوی برخی فرمانداری ها، عدم پاسخگویی نمایندگان و مسئولان و... از مواردی است که این جنبش در کارنامه اخیر خود دارد.

باید دید که آیا جنبش عدالتخواه استان کهگیلویه وبویراحمد با ادامه روند فعلی مهر تاییدی بر قراین ذهنی جامعه خواهد زد یا اینکه با احیای فعالیت های مردمی در مطالبه، حل و تشریح مسائل مردم از مسئولین دست ردی به خاموشی جنبش با دریافت منصب خواهد زد؟

 

این یادداشت ارسالی از مخاطبان پایگاه خبری عصر دنا است که این سایت آن را تایید یا تکذیب نمی کند.   این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار هر گونه جوابیه در رابطه با این گزارش یا یادداشت می باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
این دوستانی که نام بردی شعارعدالت خواهی را نردبانی برای رسیدن به پست می‌خواستند الان ما ضعیف ترین مسولان را در استان از استاندار گرفته تا مدیر کل آموزش وپرورش استان داریم کو شعار عدالتخواهی اینها ...
ناشناس
|
Bulgaria
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
این ها یک مشت منفعت طلب هستند که با چهار تا پست و پستک دهان شان را بستند بدترین عملکرد را در این استان بعد از انقلاب استاندار و نمایندگان حال استان با رواج فامیل بازی و طایفه گرایی انجام دادند و استان را وارد یک هرج و مرج بی سابقه کرده اند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
جنبشی که این افراد نان به نرخ روز خور سردمدارنش باشند از این بهتر نمی‌شود؛ مسولین سیاسی هم رگ خواب اینها را خوب بلد بودند و با یک لقمه دهان همه آنها را گل گرفتند .
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
سردسته ی همه ی این ها علی محمد است که همیشه مشاور است و فقط دنبال منافع و پول درآوردن از استانداری و آموزش و پرورش و نهضت و کمیته و روزنامه و... است در تمام استان های کشور هم خانه خریده است
حسن محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
جنبش منفعت طلبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
جلال دانش کجا بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
عزیزان وبزرگواران متاسفانه تاکنون این روش های برای تمام دوران بوده آماده قلیلی هم صادقانه منتقدبوده اند هرگز تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند ولودیگران ازروی عنادوسبک عقلی یاغفلت وناآگاهی ویاهردلیل دیگری ..موردانتقادات غیرمنصفانه قرار می‌گیرند ولی تأثیر منفی در خدمت گذاری آنان ندارد ان شاالله که چنین بوده و باشند و منتقدان اشتباه نمایند عزت مزید درودوبدرود مانا باشید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین