تاریخ انتشار:۱۶:۳۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل بهزیستی خبر داد:
عصر دنا: مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در سه منطقه کم برخوردار از این استان اجرا می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

طرح توانمندسازی و تحول محلات در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، طرحی است که از سال گذشته توسط چهار نهاد کشور شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر به مرحله اجرا درآمده است و می تواند گره بسیاری از چالش های موجود در مناطق حاشیه ای را باز کند.

محمدکریم آریا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور که از تاکیدات دولت سیزدهم است در سه شهرستان کهگیلویه، لنده و یاسوج اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح در کنار توجه به مناطق محروم حاشیه شهر زمینه توجه ویژه به شهرستان های محروم استان را نیز فراهم خواهد کرد.

آریا اضافه کرد. با بررسی و حضور میدانی کارشناسان در این طرح مسائل و مشکلات این مناطق توسط دستگاه‌های دولتی مرتبط شناسایی و اقدامات لازم برای رفع این چالش تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از ظرفیت همه نهادها برای احیا و بهبود وضعیت مطلوب مردم در این مناطق به نحو احسن استفاده خواهد شد.

۴۵ هزار نفر از جمعیت ۷۲۳ هزاری نفری استان تحت پوشش بهزیستی هستند

سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

کودکان بی سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی و ذهنی، روشندلان، افراد ناشنوا، زنان سرپرست خانوار و یتیمان از مهمترین اقشار جامعه هدف بهزیستی هستند و حمایت از این گروه ها برای دستیابی به سلامت اجتماعی مهم و اثرگذار است.

کهگیلویه و بویراحمد استان محرومی است که به طور نسبی یک سوم جمعیت آن زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و بسیاری از مددجویان تحت حمایت در استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین