تاریخ انتشار:۱۰:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان در استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲ رشته فیلم و عکس آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره جدید مدیریت خود و در دولت سیزدهم رویه متفاوت از قبل را در پیش گرفته و هر هفته و هر ماه شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از سوی ارشاد اسلامی استان هستیم.

در یکی از آخرین اقدامات انجام شده شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور در دو حوزه عکس و فیلم به مدت یک هفته در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

در همین خصوص به سراغ امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رفتیم تا از او در خصوص برنامه‌های شش ماهه اول امسال توضیحاتی ارائه دهد.

امین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ابتدا باید قدردانی از شما داشته باشیم که در حوزه رسانه جریان‌سازی را به خوبی انجام می‌دهید اما در شش ماهه امسال علی‌رغم همه کمبودها در بحث اعتبارات و نبود تخصیص تلاش کردیم که چراغ فعالیت‌ها فرهنگی و هنری در استان نه تنها خاموش نشود بلکه کمرنگ هم نباشد.

وی گفت: اعتقاد دارم که اگر مدیر بخواهد منتظر اعتبار و پول بماند کاری از پیش نخواهد رفت و به غیر از دست روی دست گذاشتن چیزی حاصل نخواهد شد هنر مدیریت این است که با نداشته‌ها کار کند و ما هم با تاسی از بینش فرهنگی دولت سیزدهم مردمی شدن برنامه‌های فرهنگی و هنری را بیش از هر چیز در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاید دلیل گفته‌های ما به تعداد زیاد حضور مردم و هنرمندان در برنامه‌های فرهنگی برگردد که همین امروز در شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینما جوان جایی برای حضور بیش از این مردم و هنرمندان وجود نداشت و ما شرمنده آنها شدیم و نظیر چنین جشنواره‌ها و برنامه‌هایی را چه در سال گذشته چه در شش ماهه اول امسال به کرات در استان و در مناطق مختلف و در همین سالن داشتیم.

درخشان اظهار کرد: از کارهای خوب انجام شده توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که جشنواره‌های فرهنگی و برنامه‌های خودمان را در دل روستاها و عشایر بردیم و آنجا برگزار کردیم و توجه به محرومیت زدایی فرهنگی را اولویت کارهای خود قرار دادیم.

درخشان ادامه داد: جاهایی برنامه‌های خود را برگزار کردیم که ادارات نهادها و دستگاه‌های فرهنگی وجود نداشتند و این کار در همه مناطق محروم و صعب العبور و روستایی و عشایری استان انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از کارهای مهم دیگر ما که آن هم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد توجه به تولیدات ارزشمند فرهنگی و هنری و سینمایی در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس است.

امروز بزرگترین کار در حوزه هنر تبیین جهاد و دفاع مقدس با زبان هنر است در عرصه هنر هر چه کارگزاران و هنرمندان آثاری بیشتری تولید کنند در نتیجه دفاع مقدس در ذهن فرزندان ما بیشتر نقش خواهد بست و البته دفاع مقدس نیز گنجینه‌ای بزرگ برای آثار و تولیدات هنری و فرهنگی به شمار می‌رود.

امروز شاهد کارهای تولیدی در زمینه شهدای هنرمند استان هستیم که کار به خوبی در این زمینه پیش می‌رود و در نوع خود بهترین جهاد تبیین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش را نیز به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار قرار دادیم گفت: برای مثال در حوزه رسانه جشنواره رسانه‌ای برگزار کردیم تا رسانه‌های با هویت را شناسایی کرده و رسانه‌هایی که ضعف محتوایی در نگاه حرفه‌ای وجود دارند نیز شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند.

وی با بیان این که در بحث آموزش در همه رشته‌ها از جمله هنرهای تجسمی و برنامه‌های قرآنی نیز برنامه‌های خوبی داشته‌ایم گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد و در اداره کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گرفته بحث هنر رایگان در مناطق محروم است.

درخشان گفت: بیش از ۲۰۰۰ نفر در طرح هنر رایگان در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت داشتند در رشته‌های تخصصی از جمله تجسمی، تئاتر و موسیقی و سایر برنامه‌ها شرکت کردند.

این مسئول افزود: خوشبختانه در حوزه عمرانی نیز پروژه‌هایی داشتیم که بعد از ۱۰ سال اکنون عملیاتی شده که از جمله آنها می‌توان به فرهنگسرای لنده، تالار بزرگ یاسوج، پلاتوی دهدشت و پروژه گچساران اشاره کرد که بعد از وقفه طولانی اعتبار برای آنها گرفته شد و از دولت و وزیر محترم و استاندار تشکر می‌کنیم.

وی گفت: برای مثال فرهنگسرای لنده بیش از ۱۰ سال راکد بود که زمینی در اختیار نداشت و با رایزنی‌های صورت گرفته منابع طبیعی مسئولان و فرماندار پروژه را فعال کردیم در همه حوزه‌ها علی رغم مشکلات شاهد خروج از رکود پروژه‌ها هستیم.

درخشان افزود:  یکی از برنامه‌های دیگر ما که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد در خصوص مدارس آزاد موسیقی است که در این زمینه نیز به رشد و تعالی خواهند رسید.

امین درخشان در ادامه اظهارات خود به شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سطح ۳۰ استان که به سه منطقه تقسیم شدند برگزار خواهد شد که ۱۰ استان از جمله مرکزی، آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، لرستان، فارس و خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۲۸ اثر در بخش فیلم و عکس در جشنواره شرکت خواهند داشت.

وی افزود: در فیلم در چهار محور و در عکس هم در تک عکس و مجموعه عکس مشارکت بسیار خوبی بود که آثار برگزیده و فیلم‌ها اکران می‌شوند و همچنین نمایشگاه عکس‌ را در یاسوج و در اداره کل فرهنگی ارشاد اسلامی داشتیم و در روز ششم مهرماه با حضور مقامات ارشد وزارت ارشاد و اصحاب هنر شاهد آیین اختتامیه هستیم.

 درخشان گفت: قریب به ۸۰۰ هنرمند در حوزه عکس و فیلم در این جشنواره شرکت کردند در مجموع 1028 فیلم و عکس به دبیرخانه ارسا شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین