تاریخ انتشار:۱۴:۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به موکب‌داران توصیه کرد گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید مختار رجائی‌ فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت: موکب‌داران به منظور تامین سلامت زائرین اربعین حسینی گوشت و فرآورده‌های خام دامی گوشت را از مراکز مجاز و تحت نظارت‌ بهداشت دامپزشکی تهیه کنند.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایف متعدد اداره‌کل دامپزشکی گفت: داشتن وظایف گوناگون و برخورداری از توان علمی و اجرائی در زمینه‌های بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام ، طیور و آبزیان و همچنین در حوزه‌هایی نظیر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی ، نظارت بهداشتی بر صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی ، نظارت بر فعالیت مراکز درمانی و داروئی و مایه کوبی ، تشخیص های آزمایشگاهی و پرداختن به آموزش ، پژوهش و ترویج و سایر موارد مرتبط فعالیت دارد.

وی افزود: ۶ برابر شدن حجم عملیات‌های واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت دام‌های سبک و سنگین استان بر علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام از اقدامات دامپزشکی است.

وی از انجام عملیات پایش بیماری مشمشه در جمعیت اسب‌های استان اشاره و عنوان کرد: ۲۴۲ راس اسب پایش شدند.

رجائی‌فر از انجام بیش از ۹ هزار مورد واکسیناسیون بر علیه بیماری هاری خبر داد و گفت: بیش از سه میلیون قطعه طیور بومی واکسیناسیون شدند، ضمن اینکه بیش از ۲۴ قطعه طیور صنعتی واکسینه شدند.

این مسوول به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های مشترک اشاره و با بیان اینکه بیش از یک میلیون راس دام واکسینه شدند، گفت: واکسیناسیون دام‌های  سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های دامی ۱۲ نوبت سر راس بوده است.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی دامپزشکی در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور هر هفته در روزهای پایانی  مناطق محروم و کم برخوردار استان برگزار و خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی به بهره برداران در راستای صیانت از سرمایه های دامی کشور ارائه می‌شود.

وی بر ارتقا سطح بهداشت دام و فرآورده های خام دامی با ارائه برنامه‌های آموزشی ترویجی بهره برداران با استفاده از ظرفیت های برنامه های رادیویی،تلویزیونی، رسانه ملی ، ترویج جهادکشاورزی ، فضای مجازی ، چاپ و توزیع بروشور و تراکت‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید ، نگهداری و عرضه مواد خام دامی با استقرار کارشناسان بخش دولتی تشدید می‌شود.

وی بر کاهش چشم‌گیر رخداد بیماری‌های دام و طیور نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون هیچگونه موارد گزارش رخداد بیماری هایی همچون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، تب کریمه کنگو و ...گزارش نشده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی پایش و رصد باقیمانده‌های دارویی، هورمونی، فلزات سنگین در تولیدات دامی استان از جمله مرغ ، ماهی ، عسل و تخم مرغ از دیگر اقدامات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین