کد خبر: ۲۰۹۱۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا بررسی می کند؛
عصر دنا: با توجه به اطلاعاتی که ارائه شد، به نظر می‌رسد که دلایل اصلی معترضان برای رد اعتبارنامه تاجگردون شامل سوءاستفاده، رانت‌ها و مفاسد اقتصادی و اداری و دست بردن در بودجه‌های سالانه بوده است. با توجه به این اتفاق، ممکن است تصمیم گیری مجلس در رابطه با اعتبارنامه تاجگردون بر اساس شواهد و مدارکی که در اختیار داشته است، صورت گرفته باشد. 
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا- زینب خوش اندیش: بر اساس آخرین اطلاعات، غلامرضا تاجگردون برای نامزدی مجلس شورای اسلامی حوزه باشت و گچساران نام نویسی کرده است اما بیشتر جمع های سیاسی و رسانه ای مهمترین مشکل وی را احتمال بالای رد صلاحیت این نماینده پیشین مجلس می دانند.

 تاجگردون در گفت و گو با رسانه ها گفته است که با توجه به این‌که در چهار دوره صلاحیت وی تأیید شده و تاکنون نیز موضوع جدیدی حادث نشده، فکر نمی‌کند مشکلی در جریان تأیید صلاحیتش به وجود بیاید. او نیز با علم به این موضوع، ورود کرده‌است و فکر نمی‌کند در روند صلاحیت وی، مشکل خاصی پیش بیاید.

 تاجگردون اعتقاد دارد که مشکلی در روند صلاحیت وی وجود ندارد. با این حال، برای بررسی دقیق‌تر و صحت این ادعاها، ممکن است نیاز به بررسی بیشتری داشته باشیم و اطلاعات بیشتری در مورد معیارهای صلاحیت و روند تأیید صلاحیت تاجگردون از سوی شورای نگهبان نیاز داشته باشیم.

شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم در فرایند تأیید صلاحیت افراد برای شرکت در انتخابات است. برای رد صلاحیت افراد، شورای نگهبان از ملاک‌های مختلفی استفاده می‌کند. در ادامه، تحلیلی از ملاک‌های شورای نگهبان برای رد صلاحیت افراد را ارائه می‌دهم:

 شورای نگهبان از ملاک‌های قانونی برای رد صلاحیت افراد استفاده می‌کند. این ملاک‌ها شامل شرایط سنی، تابعیت، نسبت به قوانین اساسی و قانون انتخابات، و شرایط دیگری است که در قوانین مربوطه تعیین شده است.

 شورای نگهبان برای رد صلاحیت افراد می‌تواند از ملاک‌های اخلاقی استفاده کند. این ملاک‌ها شامل رفتارها و اعمالی است که نشان دهنده نقض اصول اخلاقی، فساد یا نقض قوانین است.

 شورای نگهبان می‌تواند از ملاک‌های حقوقی برای رد صلاحیت افراد استفاده کند. این ملاک‌ها شامل تحصیلات، تجربه کاری، داشتن سوابق کیفری یا مالی مناسب و سایر موارد حقوقی است که نشان دهنده عدم صلاحیت فرد می‌باشد.

در بعضی موارد، شورای نگهبان می‌تواند از ملاک‌های سیاسی نیز برای رد صلاحیت افراد استفاده کند. این ملاک‌ها شامل عضویت در سازمان‌ها یا گروه‌هایی است که مخالف با ارزش‌ها و اصول سیاسی کشور هستند یا دارای ارتباطات نامناسب با سازمان‌ها و افراد خارجی می‌باشند.

در نهایت، شورای نگهبان بر اساس تحلیل ملاک‌های مذکور و با توجه به شرایط و موارد هر فرد، تصمیم خود را در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد اتخاذ می‌کند. این تحلیل و تصمیم‌گیری براساس قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌گیرد و به منظور حفظ اصول و ارزش‌های قانونی و اخلاقی کشور است.

با این حال، برای ارزیابی احتمال رد صلاحیت تاجگردون می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

قانونی بودن شرایط: آیا تاجگردون شرایط قانونی برای شرکت در انتخابات را دارا می‌باشد؟ این شرایط شامل سن، تابعیت و سایر مواردی است که در قوانین انتخابات تعیین شده است.

سوابق قانونی و مالی: آیا تاجگردون دارای سوابق قانونی مناسب است و آیا دارای سوابق مالی نامناسبی است؟ در صورت وجود سوابق مالی نامناسب یا سوابق کیفری جدی، شورای نگهبان ممکن است به عدم صلاحیت تاجگردون برسد.

اخلاق و رفتار: آیا تاجگردون در گذشته رفتارهایی انجام داده است که می‌تواند نشان دهنده نقض اصول اخلاقی یا فساد باشد؟ این موارد می‌تواند تأثیری در تصمیم شورای نگهبان برای رد صلاحیت تاجگردون داشته باشد.

ملاک‌های سیاسی: آیا تاجگردون عضو سازمان‌ها یا گروه‌هایی است که مخالف با ارزش‌ها و اصول سیاسی کشور هستند یا دارای ارتباطات نامناسب با سازمان‌ها و افراد خارجی هستند؟ این موارد نیز می‌توانند تأثیری در تصمیم شورای نگهبان برای رد صلاحیت تاجگردون داشته باشند.

با توجه به این موارد، اگر تاجگردون در هر یک از این ملاک‌ها نقضی داشته باشد یا فاقد یکی از شرایط باشد، احتمال رد صلاحیت او وجود دارد. 

مالک شریعتی نماینده برجسته مجلس درباره احتمال رد صلاحیت تاجگردون گفت: رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس مهمترین سند ملی برای رد صلاحیت وی خواهد بود. 

با توجه به اظهارات مالک شریعتی، نماینده برجسته مجلس، می‌توان نتیجه گرفت که رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس به عنوان مهمترین سند  برای رد صلاحیت او در نظر گرفته می‌شود. این اظهارات ممکن است بر اساس قوانین و مقررات مربوطه و تحلیل‌های حقوقی صورت گرفته باشد. اما برای ارزیابی کامل و دقیق تر از احتمال رد صلاحیت تاجگردون، نیاز به دسترسی به اطلاعات بیشتر و بررسی تحلیل‌های قانونی مربوطه وجود دارد.

مهمترین دلایل معترضان در رد اعتبارنامه تاجگردون اتهاماتی چون سوءاستفاده‌، رانت ها و مفاسد اقتصادی و اداری و دست بردن در بودجه‌های سالانه بود. در این مورد هم تاجگردون در نشست غیر علنی ۳۰ دقیقه از خود دفاع کرد و ۱۵ دقیقه هم دلایل معترضان را شنید اما در نهایت بدون مذاکره دوباره در صحن علنی، رای مثبت کمیسیون تحقیق به اعتبارنامه او در صحن علنی رای نیاورد و اعتبارنامه‌اش رد شد.

 

با توجه به اطلاعاتی که ارائه شد، به نظر می‌رسد که دلایل اصلی معترضان برای رد اعتبارنامه تاجگردون شامل سوءاستفاده، رانت‌ها و مفاسد اقتصادی و اداری و دست بردن در بودجه‌های سالانه بوده است. با توجه به این اتفاق، ممکن است تصمیم گیری مجلس در رابطه با اعتبارنامه تاجگردون بر اساس شواهد و مدارکی که در اختیار داشته است، صورت گرفته باشد. 

با توجه به این اطلاعات ایا احتمال رد صلاحیت تاجگردون هست؟

با توجه به اطلاعاتی که ارائه شد، به نظر می‌رسد که احتمال رد صلاحیت تاجگردون وجود دارد. دلایل معترضان شامل سوءاستفاده، رانت‌ها و مفاسد اقتصادی و اداری و دست بردن در بودجه‌های سالانه بوده است و اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی رد شده است.

با این حال، برای ارزیابی دقیق‌تر و قطعی‌تر احتمال رد صلاحیت تاجگردون، نیازمند دسترسی به اطلاعات بیشتر و بررسی جزئیات مربوطه هستیم. همچنین، تصمیم نهایی درباره رد صلاحیت تاجگردون باید توسط اعضای شورای نگهبان اتخاذ شود و به عهده آنهاست.

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، تاجگردون مورد اتهام سوءاستفاده، رانت‌ها و مفاسد اقتصادی و اداری و دست بردن در بودجه‌های سالانه قرار گرفته است. این اتهامات می‌توانند نشان دهنده نقصان در عملکرد و عدم رعایت استانداردها و قوانین مرتبط با مدیریت مالی و اداری باشند.

در این مرحله، نمی‌توانیم با قطعیت ادعا کنیم که تاجگردون حتماً از صلاحیت خود دست داده است. اما رد اعتبارنامه او توسط مجلس نشان می‌دهد که احتمالاً مدارک و شواهد موجود برای اتهامات علیه او قوی و قابل قبول بوده‌اند.

برای درک دقیق‌تر و بررسی جزئیات بیشتر درباره رد صلاحیت تاجگردون، نیازمند دسترسی به اطلاعات بیشتر و مستندات مربوطه هستیم. همچنین، تصمیم نهایی درباره رد صلاحیت تاجگردون باید توسط اعضای شورای نگهبان اتخاذ شود و به عهده آنهاست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
تعداد 5 نفر نیروی جدید در قالب شرکت مشاور در شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد جذب شدند جای سوال اینجاست اگر جذب نیروی شرکتی پیمانکاری و شرکت مشاور با خود مشاور و پیمانکار است چرا نیروها ثابت هستند و پیمانکار و مشاور نقشی در انتخاب و جذب ندارد و صرفا حقوق نیروهای ثابت که در شرکت مشغول هستند را می دهد ؟؟؟؟
لیست نیروهای بکار گیری شده و با توصیه نماینده بویراحمد در مجلس از اول شهریور ماه بکار گیری شدن
۱- پ م ۲- س ق ۳- م ع ۴- ا م ۵- م غ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
به آقای شریعتی بگو خود رد کردن اعتبار نامه غیر قانونی بوده و شورای نگهبان بارها به نمایندگان گوشزد کرده بودند که مدارک تاجگردون هیچگونه ایرادی ندارد ولی در نهایت زاکانی وشریعتی و دارو دسته ها با تهمت زدن به خانواده ایشان از جمله مادر محترمه ومرحوم ایشان در مجلس دست به عوامفریبی زدند و سایر اعضای مجلس وقتی متوجه اشتباه زشت خودشان شدند از ایشان عذر خواهی کردن انتقام و جزای اعمالشان بماند به قیامت دنیای دو روزه ارزونی خودتون و دارو دسته هاتون
یا مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
این همه صحبت به میان میاد که مجلس ایشان رو رد کرده، اما از یاد نبریم که شعب و کمیسیون مربوطه ایشان را تایید کرد و فقط و فقط بخاطر موضوعات سیاسی نخواستن وی باشد... همین
said ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
خیلی دوست دارید تاجگردون رد صلاحیت بشه توکل عمر چندین ساله مجلس شورای اسلامی تنها نماینده ای که توانست یه ذره اعتبار بودجه بیاره استان فقط دکتر تاجگردون بوده وگرنه بقیه فقط تایم می فروختن
دانشجو
|
Germany
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اصلا فرض بر تایید صلاحیت اشان باشد
چه طور میخواد با دولتی که حاضر نیست با اون بره به بهشت کار کنه و اصلا آیا پذیرش از طرف دولت برای ایشان هست؟
آقای تاجگردن اگر دنبال قدرت نیستی کنار برو تا نیروی جوان و کار آمد مثل محمد پور یا زینل زاده کار رو در دست بگیره خدا شاهده از روی خیر خواهی میگم . فرصت ها از دست میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مرحوم امام فرمودن ملاک رای مردم است آیا در گچساران و ایران همینه ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مالک شریعتی خودش یکی از افرادی هست که رانت کرده واحتنال ردصلاحیتش وجود دارد.آیا نمایندگان فعلی مجلس وهرسه نماینده استان ما همان کارهایی را که رانت تاجگردون حساب میکنند اتجام نمی دهند.استخدام های بدون آزمون وبکارگیری اقوام ودخالت درانتصاب ها وسفارش درحال حاضر بیشتر نباشد کمتر از زمان تاجگردون نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مالک شریعتی خودش باچند درصد رای مردم شده نماینده .تاجگردون درتمام مراحل بررسی که قضات خودشان بودند تایید شد ودرتهایت با غیبت حدود۵۰ نمابنده در روز رای گیری وفشار وفقط باچند رای اختلاف رد شد تازه خیلی از آتها طلب حلالیت کررند همین اعتراف ها نزد شورای نگهبان برای تایید او کافیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اگرمالک شریعتی نماینده برجسته است دیگر مجلس نماینده ندارد خوش با چندرای وارد مجلس شده قیافه اش هم به نماینده نمیخورد ای خدا شکرت
حرف حساب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
با سلام
آنچه در مجلس و در رد اعتبارنامه تاجگردون مطرح شد یقینا یک هزارم آن همه تخلف، تبعیض، پارتی بازی، بی عدالتی، نوچه پروری، منفعت طلبی و انواع بی شمار سوء استفاده های تاجگردون هم نبود.
همه خیلی خوب می دانند که تاجگردون از بسیاری از خلافکاریهایش در زمینه بودجه و سایر امور چنان رند و زیرکانه عمل می کرد که به ندرت از خودش ردپا بجا می گذاشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
واقعا اگر تاجگردون با اون همه پرونده های سنگین آنچنانی و مشکلات ملی و منطقه ای و با اون همه سوء استفاده از موقعیتش در کمیسیون بودجه تایید شود دیگه به همه ارکان نظارتی مملکت باید شک کرد. و این یعنی یاس از رسیدگی به حساب کسانی که سمبل رانتخواری بوده اند.
تاجگردون با اون همه کبر و غرور و خود شیفتگی و اون همه ظلم و بی عدالتی در توزیع بودجه مملکت دیگه نه در بین توده مردم و نه قشر آگاه و نخبه هیچ جایگاهی ندارد.
اتفاقا تاجگردون از نظر سیاسی که مشکلی نداشت چون فصولگرای فرصت طلب بود و مواضعش تابع نرخ روز نان بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
عدم تمکین به قانون در گردهمایی کوه گل بهترین سند بر قانون ستیزی تاج گردون است وبس
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اگر تاجگردون تایید صلاحیت شود باید هیچ کسی رد صلاحیت نشود .
ناشناس
|
Iraq
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
غلامی وجود نداره. همچون بهرام از صحنه سیاست خارج شد
امیر رضا
|
Canada
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
یقین داشته باشید تاجگردون با اقتدار قبول خواهد شد و هیچگونه مشکلی هم نداره انشالله خواهیم دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
غلام. تمام شد عددی نیست این دو سال با پولش خیلی تبلیغ رسانه ای کرد که فراموش نشه ولی. به جان خودم. تموم شدش دیگه. بای بای غلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
هدف شما از تخریب تاجگردون چیست؟ عصر دنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
تایید صلاحیت تاجگردون مساویست با رد اعتبار نامه جمهوری اسلامی
متعجبم از این مردم که به وضع وخیمشون نگاه نمیکنن بعد از گذشت چهل و اندی از انقلاب و با اون همه ذخایر هنوز محرومن اما بخاطر کور شدن بر اثر تعصبات بی دلیل نمیخوان واقعیت رو ببینن طرف مدیر 50 شرکته خصوصیه مولتی میلیاردر شده بچه ش خارج کشوره زنش ترکیه خب چرا از قوه تحلیلتون استفاده نمیکنید از کجا اومده جز از رانت و رشوه از پیمانکارها و خوردن حق شما چرا حقتونو طلب نمیکنید شماها در قیامت باید جواب حق خودتونم بدید چه برسه به بقیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین