تاریخ انتشار:۱۱:۵۸ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس دانشگاه یاسوج، در ادامه اظهار داشت: "پروژه‌های متعددی که در دانشگاه در دست انجام بود، به پایان رسیده و تحقق یافته‌اند. مرکز کسب و کارهای نوین راه‌اندازی شده و مقبره شهید گمنام دانشگاه با احترام و ارادت آماده شده است. این مقبره به عنوان نمادی از افتخارات ما در مسیر پیشرفت و تعالی خواهد بود، و گنبد آن به زودی به پایان می‌رسد."
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا_زینب خوش اندیش: بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج، در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت و به یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: رهبر انقلاب با تمرکز بر "جهادتبیین" به تبیین موفقیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

کرمی تاکید کرد: در دوره دولت دوازدهم، تمام تلاش‌ها به سوی برجام متمرکز می‌شد، اما با تشکیل دولت جدید، عملکرد اثربخشی در کمترین زمان به نمایش گذاشته شده است. 

وی اعلام کرد: در سال گذشته، به نسبت بودجه سالیانه، بخشی از اعتبار (به میزان ۱۱۶/۷ درصد) به دانشگاه یاسوج تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه یاسوجکرمی با اشاره به نقش بنیاد نخبگان در توسعه علمی و فناورانه کشور، اظهار داشت: وزیر علوم جناب آقای محمدعلی زلفی گل، از موسسان این بنیاد در کشور است و ما شاهد فعالیت‌های بسیار مثبت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. 

او افزود: در حال حاضر، این شرکت‌ها در حوزه جذب دانشجویان بورسیه‌دار صنعتی نیز فعالیت دارند که این امکان را فراهم می‌آورد تا دانشگاه یاسوج نیز از این تجربه بهره‌برداری نماید.

رئیس دانشگاه یاسوج با تأکید بر اهمیت پژوهش و تحقیقات در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه یاسوج یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه پژوهش در این دانشگاه بوده است.

کرمی در ادامه اعلام کرد: به مناسبت این هفته مقدس و یادگاری از شهدای رجایی و باهنر، اولین کاروان مستقل دانشجویی به تعداد ۳۲۰ نفر به مقصد کربلای معلی اعزام شده‌اند. این اقدام نمادی از اراده و میل دانشجویان برای شرکت در مراسم عاشورای حسینی است که نشان‌دهنده ارتباط محکم و اسلامی میان  دانشجویان و ارزش های دینی را نمایان می‌سازد.

رئیس دانشگاه یاسوج، در ادامه اظهار داشت: "پروژه‌های متعددی که در دانشگاه در دست انجام بود، به پایان رسیده و تحقق یافته‌اند. مرکز کسب و کارهای نوین راه‌اندازی شده و مقبره شهید گمنام دانشگاه با احترام و ارادت آماده شده است. این مقبره به عنوان نمادی از افتخارات ما در مسیر پیشرفت و تعالی خواهد بود، و گنبد آن به زودی به پایان می‌رسد."

وی افزود: "پروژه‌هایی چون مجموعه رخکتن و سرویس‌های کنار چمن دانشگاه نیز به اتمام رسیده‌اند. دانشگاه یاسوج تنها دانشگاه در کشور بود که ورودی در آن مشکل داشت، اما ما تصمیم گرفتیم این وضعیت را تغییر دهیم و پروژه‌های اصلاحی را آغاز کرده‌ایم که به زودی به نتیجه می‌رسند."

کرمی اعلام کرد: "با استفاده از منابع مهندسی، بودجه‌ای به میزان ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ها تأمین شد. همچنین در سفر دوم، موفق به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و زیرساختی شدیم که از این مبلغ، ۱۰۰ میلیارد تومان به ساخت خوابگاه‌های متاهلی اختصاص یافت. این اقدام به منظور حمایت از جوانان و جمعیت جوان در کار و تحصیل می‌باشد."

وی همچنین به طرح‌های آتی دانشگاه اشاره کرد: "با در نظر گرفتن چهار مهمان‌سرا برای دانشکده چرام، فاز دوم دانشکده صنعت و معدن نیز در حال اجراست و این پروژه به زودی به اتمام می‌رسد."

رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد: "زمین‌های کشاورزی در منطقه دشت روم تهیه شد و با ایجاد دیوارهای مخصوص، فضایی برای کار دانشجویان ایجاد شد. همچنین سایت مرکزی دانشگاه با توجه به نیازهای دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی تجهیز و با همکاری شهرداری، مجموعه‌ای رفاهی و فرهنگی ایجاد خواهد شد. این مجموعه شامل اسکان خانواده‌ها، اساتید مهمان و اقامتگاه‌های مخصوص خواهد بود."

وی در ادامه افزود: "با انجام خاک‌برداری، دو ساختمان ۳۰ واحدی از خوابگاه‌های متاهلی ایجاد شده‌اند. علاوه بر این، یک فضای فرهنگی نیز در میان خوابگاه‌های دخترانه در دست ایجاد است و خدمات ایاب و ذهاب نیز تا حد امکان تأمین شده است."

کرمی اظهار داشت: "ما یک بازنگری کلی در رشته‌های تحصیلی دانشگاه انجام داده‌ایم و در بعضی از رشته‌ها که تقاضا کم است، اقدام به ممنوعیت اخذ دانشجو نموده‌ایم. همچنین توانستیم مجوز برگزاری ۶ رشته جدید را بگیریم."

رئیس دانشگاه یاسوج درباره پذیرش دانشجویان غیرایرانی گفت: "ما موفق به ورود به فضای مذاکره و تعامل با دانشجویان غیرایرانی شده‌ایم. در مرحله اول، ۳۱ نفر از این دسته دانشجویان وارد دانشگاه شدند و برای آنها خوابگاه‌های ویژه‌ای با هزینه‌ی خودشان ایجاد شده است. این دانشجویان اغلب در رشته‌های علوم انسانی و فنی تحصیل می‌کنند."

وی افزود: "در مرحله دیگر نیز پیش‌بینی شده است که ۳۰ نفر دانشجوی عراقی به دانشگاه جذب شوند. با توجه به آب و هوای خوب شهر، امکانات مناسب، و رتبه‌بندی خوب دانشگاه، ما به امید جذب بیشتر دانشجویان عراقی هستیم."

کرمی درباره رتبه‌بندی دانشگاه افزود: "دانشگاه یاسوج از بین ۶۰ دانشگاه شرکت‌کننده در رتبه‌بندی تایمز، در رتبه ۱۵ تا ۱۷ قرار دارد. این رتبه نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب دانشگاه است و از بسیاری از دانشگاه‌های معتبر با سابقه جلوتر قرار داریم، که این موفقیت به خاطر داشتن هیئت علمی جوان و بااستعداد ماست."

وی در آخر به طرح "مدد" با همکاری خیرین اشاره کرد: "طرح 'مدد' با همکاری خیرین، به دانشجویان ایده‌های خود را تبدیل به تولید و کسب و کار کنند. در این طرح، سرمایه اولیه به دست دانشجویان می‌آید و آنها می‌توانند کسب و کارهای خود راه‌اندازی کنند."

همچنین، اندرزیان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج، در ادامه جلسه ، به تاثیر دانشگاه یاسوج در کشور اشاره کرد و گفت که این دانشگاه در برگزاری کرسی‌ها رتبه چهارم کشور را کسب کرده است، اندرزیان افزود: "ما ۳۱ کرسی میزگرد و مناظره در خصوص جوانی جمعیت و ۲۵ کارگاه برگزار کرده‌ایم. همچنین، ۲۲ فعالیت با موضوع جهاد تبیین را به صورت ویژه اجرایی کرده‌ایم."

وی ذکر کرد: "مراسماتی مانند اردوهای زیارتی تفریحی و جشن‌های اهدای کارت مهارت برای دانشجویان دختر نیز برگزار کرده‌ایم. دانشگاه یاسوج تنها دانشگاهی است که هفته‌ی فرهنگ را برگزار می‌کند که در ۲۳ غرفه تجربی آن اجرا شده است."

وی اظهار کرد: "انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی نیز در اردوهای دانش‌افزایی مانند اردوهای شمس، مهدویت و جهاد اکبر شرکت کرده‌اند. همچنین، ۲۰ فعالیت در حوزه‌ی مهدویت داشته‌ایم و مراسمات مذهبی مهمی مانند محرم، شب‌های قدر و فضاسازی را در سطح دانشگاه اجرا می‌کنیم."

همچنین، در ادامه، داوود الهامی‌فر، معاون پژوهشی و فناوری، در زمینه پژوهشی به تفصیل صحبت کرد. وی اعلام کرد: "ما سقف پژوهش را در دانشگاه بلند کرده‌ایم. بودجه پژوهشی دانشگاه در سال ۱۴۰۱ چهار برابر گذشته شد و در سال ۱۴۰۲ دو برابر شده و به میزان ۹ میلیارد رسانیدیم."

الهامی‌فر افزود: "استقلال کامل بخش مالی حوزه‌ی پژوهشی از دانشگاه اجازه داد تا پژوهش‌ها با سرعت بیشتری انجام شوند. این موفقیت‌ها به تلاش‌های تیم پژوهشی و هیئت علمی پایبند و متعهد دانشگاه برمی‌گردد."

 

دانشگاه یاسوج به سمت پذیرش دانشجویان خارجی گام بر می دارد

انتهای پیام/




ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین