کد خبر: ۲۰۶۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۱۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: کلیه بیلبورد‌های شهر با آگهی مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی نیز طبق تعرفه جهت تبلیغات آن را به صاحبان مشاغل اجاره می‌نماید و لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج هیچ دخل و تصرفی در محتوای تابلو‌های تبلیغاتی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج در واکنش به گزارش منتشر شده در عصر دنا جوابیه ای ارسال کرده که به شرح زیر است:

مدیریت محترم پایگاه خبری عصردنا
سلام علیکم
احتراما؛ در پاسخ به انتشار خبری با عنوان " یک انحراف فرهنگی در یاسوج/ شورای شهر یاسوج در خدمت فرهنگ غربی! + تصاویر" که در آن رسانه منتشر گردیده است، خواهشمند است نسبت به پاسخ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج وفق قانون مطبوعات اقدام نمایید.

ابتدا قبل از هر چیز توجه آن رسانه محترم و دغدغه مندی فرهنگی که از خلاء‌های امروز بخصوص در فضای رسانه‌ای است تقدیر می‌نماییم و‌ای کاش این نگاه فرهنگی در سایر حوزه‌ها از جمله لزوم مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌های موظف و غیر موظف در مسایل مختلف و کاهش ناهنجاری‌ها تعمیم یابد.

در خصوص خبر مذکور به اطلاع می‌رساند؛
۱ - کلیه بیلبورد‌های شهر با آگهی مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی نیز طبق تعرفه جهت تبلیغات آن را به صاحبان مشاغل اجاره می‌نماید و لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج هیچ دخل و تصرفی در محتوای تابلو‌های تبلیغاتی ندارند.
۲ – شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج همچون سایر شهرداری‌های کشور طبق وظایف ذاتی خود و البته ارادت نسبت به اهل بیت (ع)، خاصه توجه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به سیاه پوش نمودن شهر از جمله تغییر پرچم‌ها به رنگ مشکی، نصب پرچم‌های مشکی در سطح شهر، برپایی موکب پذیرایی از عزاداران حسینی و نیز برپایی مراسم عزای دهه اول محرم در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج اقدام می‌نماید.
اگر چه همانگونه که گفته شد فضای بیلیورد‌های شهری در اختیار بخش خصوصی است، اما با توجه به اهمیت موضوع در دهه اول محرم بخش زیادی از فضای تبلیغاتی بیلبورد‌ها از جمله پل‌های هوایی، بیلبورد‌های حدفاصل میدان هفت تیر تا میدان جهاد و همچنین بیلبورد‌های خیابان جمهوری صرفا به این موضع اختصاص یافت که در کنار نصب هزاران پرچم سیاه در معابر عمومی و بلوار‌های فضایی متناسب با شان این ایام ایجاد شد و اگر برخی از بیلبورد‌ها نیز تغییر پیدا نکردند به دلیل نوع قرارداد بخش خصوصی صاحب بیلبورد‌ها با صاحبان کسب و کارهاست
ضمن اینکه در اطراف همین تابلو‌ها نیز همانگونه که در عکس‌های منتشر شده در عصر دنا نیز مشخص است با نصب پرچم سیاه و پرچم‌های مناسبتی فضای شهر نیز این خلا پر شده است.

۳ – از آن رسانه محترم که مجدانه پیگیر موضوعات فرهنگیست، خواهشمند است نسبت مسئولیت سایر دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی و حتی سایر دستگاه‌های غیر فرهنگی در خصوص فضاسازی شهر در ایام و مناسبت‌ها گزارشی تهیه نماید چرا که بار‌ها کمک اری سایر دستگاه‌های فرهنگی و بی توجهی سایر دستگاه‌های دولتی نسبت به مناسبت‌های عمومی از سوی شهرداری یاسوج تذکر داده شده است.
۴ – امیدواریم قبل از انتشار چنین اخباری فرصت پاسخگویی برای مسئولان نیز فراهم گردد تا ضمن احترام به دغدغه مندی‌های شهروندی و رسانه ای، حقی به ناحق و یا بلعکس جلوه نکند و تلاش‌های بی شائبه خادمان شهروندان در شهرداری و شورای شهر چنین نادیده گرفته نشود.
از حسن توجه و بذل عنایت جنابعالی و همکاران محترمان کمال تشکر را داریم.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بویراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
جهتمتون اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج وشهرداریتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
واگذاری بیلبوردها به بخش خصوصی به معنای سلب مسولیت از نهادهای فرهنگی و از جمله بخش فرهنگی شهردار و شورا نمی تواند باشد.نظارت دستگاههای فرهنگی بر شرایط فرهنگی شهر نباید مورد غفلت قرار گیرد.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
دلیل منطقی نیست که کار فرهنگی تعطیل بشه پولشو میگیرید می چاپونید می خورید زیر سبیل
اقا دوروز پول نمی خواهیم بنرهای محرم بزن حرف مفت نزنید و مردم خر فرض نکنید که خودتونید
کورش
|
Finland
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
خاک بر سرت ک تو رسانه ای بی لیاقت حیف وقتی ک با سایت شما گذشت اخه .... برو ت. شهرهای بزرگ بعد بیا چرت و پرت بنویس چقد خودتو فروختی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین