کد خبر: ۲۰۶۷۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۴۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: شورایی که این روزها دچار سیاست بازی شده و مسیر خود یعنی رسیدگی به وضعیت شهر را فراموش کرده اند، بنظر می رسد آنها بیش از همه چیز به درآمد به هر قیمتی روی آورده اند که حتی مصوبه ای برای سر و سامان دادن به وضعیت فرهنگی شهر را کنار گذاشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اختصاصی عصر دنا: ماه محرم، ماهی که در آن بزرگترین وعظیم ترین مصیبت تاریخی شیعه یعنی شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) در آن اتفاق افتاده است و منبعی درس آموز و مکتبی تربیت آفرین برای شیعیان خواهد بود.

حال و هوای این روزهای شهر یاسوج نیز مناسب با این ماه تغییر کرده و مردم با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها به عزاداری و سینه زنی در بزرگداشت این واقعه تاریخی پرداختند تا حماسه عاشورا را زنده نگه داشته و ارزش های آن را برپادارند.

اما از کارهای مردمی که بگذریم به عملکرد مسئولانی می رسیم که ظاهرا با نصب چند پرچم و بنر بنای حداقلی برای زنده نگه داشتن این آیین اسلامی و سوگواری عاشورایی داشتند که از جمله آن می توان به عملکرد شورای شهر یاسوج اشاره کرد.

شورایی که این روزها دچار سیاست بازی شده و مسیر خود یعنی رسیدگی به وضعیت شهر را فراموش کرده اند و دچار کارهایی شده اند که صدای اعتراض شهروندان را نیز بلند کرده است.

با نگاهی گذرا به بیلبوردهای شهری در سطح شهر یاسوج و ضعف فضاآرایی در میادین و ورودی های شهری، این نکته را میتوان دریافت که مسئولان تنها برای رفع تکلیف و دور کردن انتقادها به چنین فضاسازی حداقلی روی آورده اند و حاضر نشده اند که از ظرفیت های حداکثر همچون بیلبوردها بهره ای ببرند.

بیلبوردهایی که باید برای فرهنگ سازی مطابق با آموزه های دینی، ملی و مهمتر ازهمه آموزه های فرهنگ شهری استفاده شود این روزها جایی برای تبلیغ سالن زیبایی، مرکز زیبایی، بازار ملک، تبلیغ کالاها، فروش مبل، کنکور و... شده است که در ردیف کالاهای لوکس و مطابق با فرهنگ مصرف گرایی غربی قرار می گیرند.

شهرداری و شورای شهر در هر شهری بخش قابل توجهی از فضای تبلیغاتی و بیلبوردها را به مقوله فرهنگ و ماسبت ها اختصاص می دهند ولی بنظر می رسد شورای شهر یاسوج بیش از همه چیز به درآمد به هر قیمتی روی آورده اند که حتی مصوبه ای برای سر و سامان دادن به وضعیت فرهنگی شهر را کنار گذاشته اند.

اینکه چنین رویه ای بر شهر یاسوج حاکم شده است که حتی بیلبوردهای خالی هم حتی به منبع عظیم عاشورا و معارف آن نمی پردازد را باید در دیدگاه هایی جستجو کرد که محرم و عاشورا و در کل مباحث فرهنگی جایگاهی در اندیشه فکری آنها نداشته و همین امر باعث شده است که تلالو آن را در سطح شهر و فضاسازی شهری ببینیم.

مسئولانی که در حیطه فرهنگی مشغول به فعالیت هستند آیا منبعی عظیم تر و غنی تر از فرهنگ عاشورا و حادثه تاریخی کربلا سراغ دارند که در مقابل این انحراف فرهنگی در شهر یاسوج سکوت کرده اند؟

آیا دستگاه ها نهاد های فرهنگی در مقابل این انحراف فرهنگی واکنشی خواهند داشت؟

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
حاکم شهری که مرغابی بود
بر سر آن شهر رسوایی بود

خیلی از افرادی که در این شهر به اصطلاح مسولند مشغول بخور بخور و جذب غیرقانونی فامیل و تبارند؛معلوم است که شهر بی صاحب و رها شده است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
شورای شهر کجاش درست بوده که اینجا درست کار کرده باشه
شورا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
شورا که هیشکی منکرش نیست ضعیفه ولی این وسط سهم .....شما چنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ضعیف ترین شورا
تبلیغ برای فرهنگ غربی وفرهنگ آرایشگری وبی حجابی
جوانان مردم رامنحرف می کنند وجیب خودشان راپر می کنند متاسفانه دستگاههای نظارتی درخواب فرو رفته اند نمی دانیم از چه می ترسند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
حالا بماند که ما شورای شهری ...و بی درو پیکر دارم و هیچ نظارتی بر عملکرد یا بهتر گفت عمل نکرد این شورا نیست ولی دین وقتی ابزار بشه برای غارت و چپاول و تزریق تفکرات ضد دینی انهم بدست مسولان رده بالا، مردم ازش فاصله میگیرن و همان بهتر که اسم و نام امام حسین بدستت و تفکر این مسولین نالایق خدشه دار نشود
ماموریت تاریک فکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
درود
متاسفانه
نماینده بویراحمد بواسطه طایفه گرایی و انتصابات طلایی دچار خوفراموشی در راستای خدمت به شست و شوی مغزی دو سال اول نمایندگی دولت قبل است هروقت خواستید جامعه را به تباهی بکشانید انسان های ناتوان را با انتخاب وانتخاب نامشروع مدیریتی بهش روحیه بدهید تا ذهن مردم را به سمت مشکلات خودساخته کشور و ترویج بی عدالتی در جامعه برای پروژه نامید سازی بکشاند
این ماموریت دارد تا جامعه را به سمت چند قطبی طایفه گرایی سوق دهد استان کهگیلویه و بویراحمد دژ مستحکم در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بوده ولی آنها دارند با این انسان های بی کفایت تازه به دوران رسیده منصب پرست نقشه خود را تحقق بخشند مسولان کشوری از لحاظ امنیتی ناگزیرند تصمیمات سخت وپخته بگیرند بساط این ها ها را جمع کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
خاک تو سرتون با دغدغه تون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین