کد خبر: ۲۰۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۰۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: امروز مردم کهگیلویه و بویراحمد با نوای یا ابوالفضل و یا حسین علیه السلام عشق و ارادت خود را به سقای دشت کربلا نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، از نخستین دقایق اولیه امروز پنج شنبه همزمان با روز نهم محرم تاسوعای حسینی، مردم، مسئولان، پیر و جوان و زن و مرد با حضور در خیابان‌ها، مساجد و حسینه‌ها ضمن تشکیل هیات‌های سینه زنی و عزاداری در سوگ شهدای کربلا به خصوص حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام عزاداری کردند.
عزاداران حسینی در شهر‌ها و روستا‌های استان با برگزاری آئین‌های مختلف، عشق و ارادت خود را به سقای دشت کربلا ابراز کردند.
عزاداری روز تاسوعا به دلیل انتساب به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در کهگیلویه و بویراحمد به شیوه بسیار باشکوهی برگزار می‌شود و عزاداران و نوحه خوانان اشعار و مداحی‌های خود را به سردار کربلا اختصاص می‌دهند و برای جوان دلاور بنی هاشم اشک ماتم می‌ریزند.
قشر‌های مختلف مردم عزادار و سیاه پوش شهر یاسوج و سایر نقاط کهگیلویه و بویراحمد نیز در حالی که دیشب را تا پاسی از شب در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری مشغول بودند امروز با راه اندازی هیات‌های سینه زنی و زنجیر زنی در رثای یل ام البنین سوگواری کردند.
گروه‌های زیادی از مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز به نیت برآورده شدن حاجاتشان در میان هیات‌ها و مردم عزادار، مواد غذایی، چای، شربت و شیر توزیع کردند.
 
عکاس: مرتضی مبشری
 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
چقدر هم شلوغه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین