تاریخ انتشار:۱۶:۴۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: تعداد ۱۲ تشکل دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره عدم تخصیص وقت به دیدار با ریاست جمهور در سفر دوم دولت سیزدهم بیانیه صادر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، تعداد ۱۲ تشکل دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره عدم تخصیص وقت به دیدار با ریاست جمهور در سفر دوم دولت سیزدهم بیانیه صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: شما دانشجویان در شمار برترین امیدهای آینده‌ی کشورید. آنچه همه باید بدانند این است که به توفیق الهی هم‌اکنون خیل عظیمی از دانشجویان دیروز، در کشور به کارهای بزرگ سرگرم اند و لذت خدمت به پیشرفت دانش و فناوری در میهن خود را با همه‌ی وجود حس میکنند؛ و دانشجویان امروز ما در هر نقطه‌ی جهان این فرصت را خواهند داشت که به این مجموعه‌های مؤمن و خدوم بپیوندند و کشور را از بیگانگان کاملاً بی‌نیاز کنند. مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )

در این بیانیه ذکر شده است: با توجه به در پیش بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار میرفت که برای جبران بی مهری سفر قبل در این سفر دیداری با دانشجویان استان در نظر گرفته شود اما متأسفانه شاهد این فرصت سوزی می باشیم.

با بررسی برنامه های سفرهای استانی ریاست جمهور مشاهده میشود که در سایر استانها نیز دیدار با جریان دانشجویی جایگاه و منزلتی برای برنامه ریزان سفرهای استانی نداشته است‌.

اما اکنون در سفر دوم دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد مجددا شاهد تکرار این بی توجهی هستیم که البته جای تعجب هم ندارد چرا که وقتی مسئولان و نمایندگان استان توجه جدی به مسائل مبتلابه دانشگاه ها، دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی نداشته باشند و دعوت بسیار دانشجویان مبنی بر حضورشان در دانشگاه ها را لبیک نگویند و مسئول ارشد استان تنها دو بار آنهم در روزهای منتهی به سفر ریاست جمهور و در مقام مدعو بودن خودشان حاضر به دیدار دانشجویان شوند انتظاری افزون از برنامه ریزان سفر ریاست جمهوری داشت‌.

آنگاه که به این آشکاری نسبت به دانشجو که مهمترین رکن مردمی بودن در دانشگاه است بی توجهی و غفلت میشود؛ چگونه میتوان ارتباط مؤثر بین دانشگاه و ارکان جامعه و نیز ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعت را متصور شد؛ ارتباطی که بتواند جامعه را درگیر رشد مثبت نماید. و نیز چگونه میتوان از استفاده ظرفیت بالای قشر نخبگانی و دانشجویی بهره برد؟ و چگونه میتوان در عرصه های مدیریتی جایگاهی برای جوانان در نظر داشت؟ این اغفال و اهمال عرصه را برای سیاست بازی و قدرت طلبی مدعیان فراهم میگرداند و ارتباط نخبگانی و دانشجویی را تنزل میدهد و حیات جامعه را به خطر می اندازد.

شایسته نیست در بدنه دولت سیزدهم به عنوان دولت مدعی انقلابی گری که فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده است در سفرهای استانی شاهد رویه دانشجوگریزی و عدم ارتباط برنامه ریزان سفر با قشر دانشجو باشیم! که مع الاسف در طی سفرهای دوساله به استانها فقدان ارتباط و دیدار با جریان دانشجویی مشهود و محسوس بوده است که این فقدان ناشی از ذهنیت ناقص، ضعف شناختی و فهم ناصحیح تیم برنامه ریزی سفرهای ریاست جمهور است که جریان دانشجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهان شفاف سازی در این زمینه می باشد.

جای سوال است که چرا به جریان دانشجویی که استقلال طلبی،عدالت خواهی،آرمان گرایی و مطالبه گری خصلت جدانشدنی آنان بوده و به فرموده رهبری پاره ی دل ملت اند و حرفشان را صریح و بدون هیچ وابستگی میزنند؛ توسط تیم برنامه ریزی ریاست جمهور دیداری حتی در سفر دوم هم ، در نظر گرفته نشده است.

آنچه واضح است آن است که اگر دولت سیزدهم میخواهد به صورت واقعی خود را در معرض نقد و پرسش قرار دهد و به دنبال تحول خواهی باشد ، می بایست در تمامی سفرهای استانی خود جلسه ای با جریان دانشجویی ترتیب دهد.

جناب آقای رئیسی؛ رک بگوییم؛ به عنوان جریان دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عملکرد غلط، نگاه سطحی و ذهنیت ناقص تیم برنامه ریزی سفرهای استانی شما نقد و گلایه مندی جدی داریم و ضمن ابراز نارضایتی محض خویش ، هشدار میدهیم که این رویکرد کاملا اشتباه بوده و مصداق بارز کفران نعمت است و در کلام آخر عرض میکنیم دانشجویان به عنوان یکی از نعمات و برکات نظام جمهوری اسلامی شایسته این بی مهری و بی توجهی نمی باشند و ضرورت دارد قبل از آمدن به استان ضمن اعلام تذکر به تیم برنامه ریزی سفرهای خویش و شفاف سازی آن ، دیدار با جریان دانشجویی استان را در برنامه های سفر خود بگنجانید و از دانشجوگریزی شدیدا بپرهیزید.

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه دولتی یاسوج، تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

پایان پیام

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین