کد خبر: ۲۰۳۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۵۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۲
تحلیل انتخاباتی؛
عصر دنا:  بدون شک ضلع دیگر انتخابات گچساران و باشت اردلان زینل زاده سیاستمدار مستقل این حوزه است که به دلایل مختلف،  امیدها به پیروزی وی بیشتر از دو قطب دیگر است.  این سیاستمدار در ماه های اخیر کمبود چشم انداز و تبلیغات خود را برای تلاش‌های شهرستانی و استانی اش در فضای جامعه  بهبود بخشیده است. 
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا در حالی که جریان های سیاسی مختلف و سیاستمداران از دو جناح سیاسی کشور مشغول تلاش برای جلب نظر گروه های سیاسی و افراد ذی نفوذ در گچساران و باشت برای  انتخابات مجلس در ۱۴۰۲ هستند، ابهام در فضای سیاسی این حوزه انتخابیه به وضوح مشاهده می شود. 

اگر چه غلامرضا تاجگردون فعالیت های گسترده ای برای انتخابات مجلس شروع کرده است اما حتی خیال یاران نزدیک وی نیز از تایید صلاحیتش آسوده نیست. از سوی دیگر سید ناصر حسینی نهایت ضعف و سستی را در مجلس از خود نشان داده که احتمال پیروزی وی را از تایید صلاحیت تاجگردون نیز کمتر کرده است. 

 بدون شک ضلع دیگر انتخابات گچساران و باشت اردلان زینل زاده سیاستمدار مستقل این حوزه است که به دلایل مختلف،  امیدها به پیروزی وی بیشتر از دو قطب دیگر است.  این سیاستمدار در ماه های اخیر کمبود چشم انداز و تبلیغات خود را برای تلاش‌های شهرستانی و استانی اش در فضای جامعه  بهبود بخشیده است. 

 

سید ناصر حسینی در دوره نمایندگی اش در عمل،  خود را به عنوان یک شریک غیرقابل اتکا و نماینده ای گوشه گیر معرفی کرده است اما سیاستمداران گچسارانی اکنون به طور فزاینده‌ای بر این باورند که شهرشان باید از این وضعیت فاصله بگیرد، این شهرستان رهبری استان را عهده‌دار شود و از قابلیت‌های سیاسی و اقتصادی گچساران متناسب با قدرت اقتصادی و نفتی خود استفاده کند.

 

دستیابی به این اهداف مستلزم توانایی تعیین سیاستمداری جسور، و واقع گرا برای مجلس است تا به یک قدرت سیاسی قابل اتکا تبدیل شود، سیاستمداری که از حقوق  مردم و اقشار آسیب پذیر محافظت کند، سیاست‌های راهبردی مؤثری را به نمایش گذارد که بتوان آن را در سطح ملی اجرا کرد و قابلیت‌های خوبی را ارائه کند که مکمل تلاش های گذشته باشد. این قابلیت‌ها شامل ابزارهایی است که در سال های آینده می‌تواند ضعف های مخرب حسینی را جبران کند. 

زینل زاده در همه مسئولیت های قبلی خود در سال های گذشته نشان داد که نه تنها یک مدیر اجرایی پیشرو و کارآمد، بلکه یک سیاستمدار مسئول است. در نتیجه، ویژگی هایی برای انتخابات پیش رو داراست که با رویاهای سیاستمداران گچسارانی مطابقت دارد. او در دوران مدیریت اداره کل کار و رفاه اجتماعی و شهرداری گچساران در چند سال گذشته، به خوبی خود را «یک سیاستمدار عملگرا که خود را وقف پیشرفت و توسعه استان و شهرستان کرده است»، معرفی کرد.

از سوی دیگر زینل زاده خود را به عنوان یک مدافع ارزش ها و اصول انقلابی و اسلامی و نزدیک به هنجارهای دموکراتیک معرفی کرده است. در همین حال همیشه خود را به عنوان یک شریک خوب و بخشی از اتحاد با جریان های میانه رو معرفی کرده است. زینل زاده باید مشترکات بسیاری را که با متحدان خود دارد، مشخص کند، و در همین حال باید تمایز خود را به عنوان یک متحد قابل اعتماد برجسته سازد.

در نهایت، زینال زاده موقعیت خود را به عنوان یک بازیگر ظرفیت‌ساز در حوزه سیاست در گچساران و باشت افزایش داده است و از این طریق نقش خود را به عنوان یک سیاستمدار قابل اتکا تقویت کرده است. وی در حال حاضر درگیر چندین سناریو برای انتخابات است، اما تلاش هایش باید گسترش یابد و به بخشی جدایی‌ناپذیر از روایت راهبردی گچساران تبدیل شود.

زینل زاده می‌بایست پیگیر تمرکز هوشیارانه بر قابلیت اتکاپذیر خود باشد، به طوری که استراتژی انتخاباتی خود را به متحدانش مرتبط کند و از این طریق لنگر حیاتی برای پیروزی در انتخابات فراهم آورد. 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
فقط تاجگردون قادر به این کارهاست
ایثارگران بویر احمد گرمسیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اقای زینل زاده در انتخابات گذشته حدود 8 هزار رای اورد دیگر نصف این ارا را نخواهد اورد چون حدود سه هزار ارا از طایف ددیل به داده بودند اما باتوجه به اینکه ایشان اولا اصولگرا نیست چون با اقای تاجگردون بوده وکلا به سرش رفته دوما اگث بویراحمد به اقای جعفری رای میدهند چون ایشان حداقل بالای 17000هزار ارا دارد واحتمال قبول شدن را دارد اما اقای زینل زاده پایگاهی ندارد نه اینکه ما بدمان از ایشان میاید انسان باید واقعیت بگوید واگر تاجگردون تاید شود ایشان رای میاورد اما اگر تایدنشود شانس اقای جعفری بالاست مردم دیگر گول نمیخورند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین