کد خبر: ۲۰۰۰۹
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۵۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بخش اول/ خرامین در گفتگو با عصر دنا:
عصر دنا: تصمیم من جدی است چرا بخواهم آبروی خود را به بازی بگیرم حرفی در رسانه بزنم و آن را پس بگیرم  مردم یقین بدانند تا آخر ایستاده ام بنابراین به مردم قول می دهم که در این مسیری که انتخاب کرده ام مصمم هستم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

گروه سیاسی عصر دنا، در ماه‌های آینده، کشور شاهد یک رخداد مهم ملی خواهد بود. انتخابات مجلس در اسفند امسال برگزار خواهد شد، برخی از افراد از هم اکنون نام آنان برای نامزدی این انتخابات بر سر زبان ها افتاده است. در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی عصر دنا برای تحلیل و ارزیابی موضوعات مهم استان و کشور با شخصیت های سیاسی استان بدون در نظر گرفتن تفکرات و گرایش های سیاسی آنان به گفت و گو می پردازد. گفت و گوی خبرنگار عصر دنا را با شیرعلی خرامین( یکی از سیاسیون استان و یکی از افرادی که در رسانه ها از وی به عنوان نامزد انتخابات مجلس از حوزه بویراحمد، دنا و مارگون نام برده می شود) در ادامه می خوانید.

 

عصر دنا: لطفا یک بیوگرافی از خودتان بدهید.

خرامین: بنده شیرعلی خرامین در سال 1344 در سیاه چادر متولد شدم. پدر و مادرم عشایر بودند که از کوه دنا تا کوه خاییز بهبهان به صورت عشایری کوچ می کردند من هم به دلایل این زندگی در سیاه چادر متولد شدم دیپلم اقتصاد دارم لیسانس روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز هستم ، فوق لیسانس روانشناسی بالینی انستیتو تهران دارم  کارشناسی ارشد دوم من از دانشگاه ناتینگهام انگلستان و دکترای تخصصی روانشناسی بالینی هم از ناتینگهام انگلستان دارم. الان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دانشیار هستم. تقریباً بالای ۲۰۰ مقاله علمی پژوهشی و هشت جلد کتاب به زبان فارسی و انگلیسی نوشته ام. از نظر علمی در رشته روانشناسی بالاترین درجه اچ اندیکس را در کشور دارم.این درجه علمی به این معناست که یک محقق چقدر توانسته به علم جهان کمک کند.

به مردم قول میدهم تا آخر ایستاده ام/  وظیفه نمایندگان تغییر نیروی انسانی ادارات نیست/ نماینده مجلس باید تفکر بین المللی داشته باشد/ هرگاه پای سیاست به بهداشت و درمان وارد شد باید گریه کرد/ کار برخی نمایندگان از مشاوره گذشته و به حد گروگیری رسیده است

عصر دنا: لطفا درباره جبهه مردمی نجات توضیح بفرمایید.

خرامین: بنده و تعدادی از همکاران و دوستان حوزه و دانشگاه در این فکر بودیم که راه نجات مردم چیست؟ واقعیت این است که مردم ما سزاوار خیلی چیزها هستند در استانی زندگی می کنیم که زیباترین جغرافیای اقتصادی را دارد. در زمینه آب، کشاورزی، جنگل، معدن، نفت و هر چیزی را که تصور کنید ما ظرفیت داریم. به تعداد نعمت های اقتصادی اروپا از نظر طبیعی استان ما ظرفیت های زیبایی دارد، استعدادهای خوبی داریم اما علی رغم داشتن این همه سرمایه اقتصادی و نیروی کار شرایط اقتصادی مردم استان خوب نیست. 

  در بحث های مربوط به توسعه چهار منبع مهم پیشرفت نیاز داریم؛ یک سرمایه طبیعی و اقتصادی، نیروی انسانی، مدیریت و سرمایه. سوالی که در ذهن گروه ما ایجاد شد این بود که مردمی با این امکانات و این سرمایه ها چرا هنوز به جایگاه درخوری نرسیده اند. چرا مردم استان ما به شایستگی ها و چیزهایی که لایق آن هستند نرسیدند؟ چرا باید این واژه محرومیت را هنوز با خود یدک بکشیم؟ چه چیزی کم داریم؟ فقط و فقط اگر ۱۰ درصد از سرمایه های ملی نفت را صرف استان ما می کردند شاید این محرومیت ها را هیچ گاه نداشتیم. با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که محرومیت های ما بعضی وقتها می تواند جنبه فرهنگی داشته باشد. بنابراین اولین چیزی که در ذهن ما خطور کرد این بود که این ضعف از کجاست نشات می گیرد؟ نظر ما این است که ضعف از سیستم است از تفکر مدیریتی است و بنابراین به این نتیجه رسیدیم که نه تنها در استان بلکه در کشور هر جا ما بحرانی را می بینیم یک جای کار عیب دارد؛ به خصوص در کشور. ماهیت نگرش ما ملی است و به تبع آن به استان نیز توجه می کنیم. جمع بندی که ما داشتیم این بود تقریباً میزان زیادی از مصیبت‌های کشور و استان ما برمی گردد به سیستم مجلس ما . چرا ؟آیا قانون داریم ولی نظارت درستی نداریم  یا قانونی هست و اجرا نمی شود؟. هر دوی اینها از دل مجلس بیرون می آید. بنابراین اگر کسی به این نتیجه رسیده است مملکت را نجات دهد، جامعه را نجات دهد و به تبع آن استان ما هم نجات پیدا کند به نظر من باید از اینجا شروع کنیم. پس اگر بخواهیم کشور و  استان را نجات دهیم به نظر من باید از مجلس شروع کنیم، مجلس قدرتمند باعث قدرت دولت و قوه مقننه می شود. قوه مقننه، مجریه و قضائیه اضلاع این مثلث هستند . توازن رابطه این سه قوه است که سبب پیشرفت کشور می شود. قوه قضاییه اگر ضعیف باشد مجلس می‌تواند با قانون گذاری آن را حمایت کند و در زمینه رابطه قوه مقننه با مجریه هم همین اصل صادق است.

هدف نماینده مجلس نباید فقط و فقط عوض کردن چند تا مدیر باشد، نماینده مجلس باید هدفش تغییر سرنوشت مردم باشد، تغییر مدیران با این نگرش می تواند مفید باشد. با توجه به ضرورت تغییر سرنوشت جامعه و افراد، ما دور هم جمع شدیم و به گروهی به نام جبهه مردمی نجات تشکیل دادیم.

تقریباً سه سال است که مقدمات آن را به صورت منسجم شروع کردیم. من معتقدم که می شود این کار را کرد به همین جهت تمرکز و توجه این تیم را روی مجلس، روی سیستم مجلس، روی عوض کردن فکر مجلسی‌ها گذاشتیم و به این نتیجه رسیدم که لازم است مجلسی ها و تفکر آنان را عوض کنیم و راه حل هایی هم داریم. 

 

عصردنا: مهمترین ضعف نمایندگان استان در مجلس چیست؟

 خرامین: بگذارید مردم قضاوت کنند من فکر می کنم در این زمینه مردم باید قضاوت کنند اما در مجموع وظیفه نمایندگان تغییر نیروی انسانی ادارات و مدیران استان نیست. به نظر من این نگرش باید تغییر کند ما از این مسیر اشتباه باید برگردیم تفکر نماینده باید بین المللی باشد کشور ما مشکلات خارجی دارد ما عضوی از این دنیا هستیم پس نماینده مجلس باید تفکر بین المللی داشته باشد. 

توجه به بحرانهای بین المللی برای یک نماینده مجلس ایران بسیار مهم است مثلاً یک نماینده مجلس باید بتواند بحث چالش های لایه اوزون را تشخیص دهد بداند معاهدات بین المللی و مراودات بین المللی چیست. دوم سیستم حاکم بر کشور را باید بشناسد؛ یعنی کشوری و ملی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم من معتقدم نماینده ما باید جهانی باشد کشوری باشد ولی در منطقه عمل کند. بنابراین از دیدگاه بنده ضعفی که در برخی از دوستان ما پیدا میشود این است که وظیفه نمایندگی را به تفکر خاص  سیستم خاص، افراد خاص و نیروهای خاص محدود کرده اند.  این مصیبت فقط برای استان ما نیست به همین خاطر بسیاری از نمایندگان نمره مردودی می گیرند

به این دلیل نتوانستم مشکلات را حل کنیم زیرا آنطور که باید و شاید نتوانستیم کار مفیدی انجام دهیم. نماینده مجلس باید اهمیت به همه تفکرات، قبایل و طوایف بدهد و در جای خود نیز باورهای شخصی و سیاسی خود را نیز را داشته باشد. نگرش امام علی علیه السلام به مالک اشتر را باید همواره به یاد داشته باشد که می فرمودند، مردم یا برادر دینی ما هستند یا برادر خونی، پس باید به خوبی و عدالت با همه رفتار کنیم. این تفکر باید بر ذهنیت نماینده ما حاکم باشد که در قبال همه مردم وظیفه دارند. چه  آنهایی که به او رای دادند و چه آنها که رای ندادند. نماینده مجلس نماینده تمام ایران است به تصمیم گیری برای ایران فکر کند برای  مردم استان بیندیشد. نگرش نماینده باید کلی و همگانی باشد.  در مجموع می توانم بگویم ما به این نتیجه رسیدیم که درد ما درد سراسری و کلی است و مربوط به یک مدیر کل و دو مدیرکل نیست و تغییر آنها باعث اصلاح مشکلات حل نمی‌شود. و راه حل نجات مردم از دل مجلس می گذرد. 

 

عصر دنا: آیا برای شرکت در انتخابات ۱۴٠۲ تصمیم جدی دارید؟ چون برخی از رقبا می گویند شما تا نیمه راه،  بحث انتخابات را رها می کنید. 

خرامین: با کمال تاسف یکی از مشکلات جامعه ما همین است.  وقتی کسی می آید و میبیند که می تواند کاری انجام دهد تخریب ها علیه او شروع می شود، من معتقدم باید رقیب همدیگر باشیم نه تخریبچی همدیگر. بعضی می گویند که فلانی آمده بر علیه کسی، یا برای همکاری و همراهی با شخص خاصی آمده است. می گویند خرامین وسط راه ول میکند و رها می کند، من فکر می کنم چنین برچسب هایی به امثال بنده نمی چسبد.  من آدم تحصیل کرده ای هستم،  حرمت دارم، برای خودم ارزش قائلم. مردم روی حرف من حساب باز میکند فکر نمیکنم آدم عاقل بخواهد به خودش و افراد جامعه آسیب برساند و اعتبار و آبروی خود را دچار خدشه کند. دوستانی که این حرفها رو میزنند می‌دانند که بالاترین مسئولیت ها را به من پیشنهاد دادند اما نپذیرفتم. تصمیم من جدی است چرا بخواهم آبروی خود را به بازی بگیرم حرفی در رسانه بزنم و آن را پس بگیرم  مردم یقین بدانند تا آخر ایستاده ام بنابراین به مردم قول می دهم که در این مسیری که انتخاب کرده ام مصمم هستم. بارها گفته ام قوم لر برای قول شرافتمندانه اش تار موی ریشش را گرو می گذارد. این تار مو را من در این رسانه میگذارم و به مردم قول میدهم تا آخر ایستاده ام من برای تکلیف آمده ام نیاز مالی ندارم نیاز به شهرت ندارم بنابراین تا آخرین روز انتخابات در صحنه هستم.


عصر دنا: استاندار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 خرامین: بگذارید من یک جمله بگویم استاندار را از ۴۰ سال پیش میشناسم از نظر اخلاقی آدم خوبی است. انتقادات بسیاری بر او وارد است حضورا خدمت ایشان عرض کرده ام اما با این وجود شخصیت انسانی خوبی دارد، ولی خب مثل بسیاری از انسان‌ها به ایشان نیز انتقاداتی وارد است و خوب است که استاندار این انتقادات را برطرف کند. وقتی نماینده فکر میکند که مسئول عوض کردن نیروهاست استاندارد تضعیف می شود ولی در کل جمع بندی من این است که انسان خوبی است.

عصر دنا:  بعضی می گویند نمایندگان خیلی بر استاندار تاثیرگذار و نفوذ دارند نظر شما در این زمینه چیست؟

 خرامین: امروز من احساس می کنم با کمال تاسف در بسیاری از موارد  وظایف سه قوه مخلوط شده است. برخی نمایندگان تلاش می کنند از طریق بکارگیری نیروهای همسو با خود بر روی دولت و تصمیمات آن اثر بگذارند که سبب نقض اصل تفکیک قوا می شود. 

عصر دنا:  نظر شما درباره حاشیه های هفته های اخیر دانشگاه علوم پزشکی چیست؟ 

خرامین:  بزرگترین مصیبت از زمانی شروع شد که پای سیاست به دانشگاه علوم پزشکی باز شد. علوم پزشکی جای سیاست نیست هرگاه پای سیاست به بهداشت و درمان وارد شد باید گریه کرد با کمال تاسف سال‌های سال است که ما بهترین نیرو ها را آوردیم اینجا خراب کردیم به خاطر توقعاتی که از آنها داشتیم و مفت همه آنها را له کردیم، به خاطر همین توقعات. علوم پزشکی سیاست بردار نیست علوم پزشکی طبابت است طبیب حتی قاتل فرزندش را نیز باید درمان کند این یعنی بهداشت و درمان هیچ حد و مرزی نمی شناسد نه حد و مرز قومی، نه حد و مرز مذهبی نه حد و مرز سیاسی می شناسد. طبابت اصل اول است. از هر جایی که فکر کنید الان برای علوم پزشکی تصمیم گرفته میشود این یک مصیبت است. 

عصر دنا: اگر شما نماینده باشید چه کارهایی انجام خواهید داد؟

 خرامین: من معتقدم کار نماینده مشاوره دادن است کار نماینده نظارت است می تواند نظرش را بدهد یا اینکه بر حسن اجرای امور نظارت کند. من نظرم این است این سیستم باید این طور باشد الان کار برخی نمایندگان از مشاوره گذشته است به حد گروگیری رسیده است. این فاجعه است نماینده حق دارد مشورت دهد حق دارد بپرسد نظارت کند کارش این است اما اینکه بیاید تمام هم و غمش را بگذارد در سیستمی که تخصصش هم نیست دخالت کند پسندیده نیست مشورت وقتی صحیح است که هدف آن مردم باشد همه مردم دوست دارند هم مسئولین دوست دارند اما اکنون حریم نماینده به جابجا کردن نگهبان ها هم رسیده است جای تاسف است نماینده به جای اینکه برود شغل ایجاد کند زمینه اشتغال را فراهم نماید کار نماینده‌ها شده سفارش نیرو، و این خطرناک است. از نظر عدالت و قوانین استخدام، این فاجعه است این مصیبت است این یک این یأس و ناامیدی در میان جوانان ما ایجاد کرده است چون می فهمد فقط نور چشم ها می توانند از این فرصت ها بهره مند شوند.

 

ادامه گفت و گوی تفصیلی خبرنگار عصر دنا با آقای خرامین را در روزهای آینده بخوانید.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
تامرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر بمان ... ما با تمام توان از شما حمایت می کنیم
آقای روشنفکر اصالتا اهل دهدشت می باشند
دیگر نباید از ما مایه بگذارند
پاسخ ها
پاتاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
برادر عزیز روشنفکر
حالا بیا راه علاجی پیدا کن
اگر به ایشان دروغ نمی گفتی و تهمت نمی زدی نمیشد این اوضاعی که الان می بینی
فکر کردی خرامین هم شوفر است که با چندتا قسم و قرآن و بخت شهید و جون بچه گولش بزنی
بعد امدی کل عالم و آدم را بسیح کردی تا ایشان منصرف شود ولی زهی خیال باطل
دکتر خرامین بزرگ تر از اونی هست که فکر میکنی
همین بزرگی و شان و فهم ایشان باعث شد که وقول خت گولش بزنی و از ایشان بترسی
بنده خدا اگر حسادت نمی کردی دروغ نمی گفتی و تهمت نمی زدی خرامین هم موی دماغت نمی شد
ما نیز به جد از دکتر خرامین به خاطر شخصیت صداقت و شان و منزلتش از ایشان حمایت می کنیم و انشالله پیروز انتخابات خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر می ماند
نگران نباشید
فلاحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
خرامین حقش خورده شد
انشالله با تمام توان می ماند
انسانی فهیم باسواد استاد دانشگاه و تحصیل کرده اروپااست
مقایسه کنید با یک فرد ذلیل. علیل. معامله گر که جز نفاق ونکبت دستاوردی برای مردم نداشت
..............
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین را حمایت می کنیم.....با افتخار
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ما از حاج منتظریان
++++++++++++
و
دکتر خرامین
++++++++++++
جمایت می کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اقای دکتر شما هم مثل بقییه ....
شما که هنوز نماینده نبودین با رایزنی بعضی مدیران را را منصوب کردین و باعث شدین باورها و اعتقاداتمان را که به بند دلمان بسته بودیم خدشه دار شوند و عذاب بکشیم.... و جالب این است که بارها شکایا تمان را ..با مستندات. به عرض شما و بقییه مسئولین خصوصا استاندار و. نیروهاش رسانده شود...
ولی کار خودتان را انجام دادین ...
تعداد زیادی از کارکنان فلان اداره ایم که دلسرد شدیم و دیگر پای صندوق رای این مملکت نخواهیم رفت ...
پاتاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
برادر عزیز روشنفکر
حالا بیا راه علاجی پیدا کن
اگر به ایشان دروغ نمی گفتی و تهمت نمی زدی نمیشد این اوضاعی که الان می بینی
فکر کردی خرامین هم شوفر است که با چندتا قسم و قرآن و بخت شهید و جون بچه گولش بزنی
بعد امدی کل عالم و آدم را بسیح کردی تا ایشان منصرف شود ولی زهی خیال باطل
دکتر خرامین بزرگ تر از اونی هست که فکر میکنی
همین بزرگی و شان و فهم ایشان باعث شد که وقول خودت گولش بزنی و از ایشان بترسی
بنده خدا اگر حسادت نمی کردی دروغ نمی گفتی و تهمت نمی زدی خرامین هم موی دماغت نمی شد
ما نیز به جد از دکتر خرامین به خاطر شخصیت صداقت و شان و منزلتش از ایشان حمایت می کنیم و انشالله پیروز انتخابات خواهد شد
پاسخ ها
دانشجوی پیام نور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین انسانی برجسته ودانشمند است
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آقای خرامین هیچگونه حمایتی از آقای روشنفکر نکردند و در آرای وی نقشی نداشتند حالا نباشد هم هیچ اتفاقی نمی افتد.
علوم پزشکی لوداب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین ار نوابغ و دانشمندان حوزه تخصصی خودش می باشد
اگر ایشان رای بیاورد لااقل بلد است دو کلمه حرف بزند و آبرویمان نرود
دلشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ما خانواده دلشاد با تمام وجود از دکتر خرامین حمایت میکنیم و با اقتدار و افتخار در کنار دکتر عزیز خواهیم ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اقای دکتر روشنفکر با تمام قدرت می ماند وبرنده خواهد شد اقای دکتر خرامین از نیروهای اقای منتظریان بودند پس باید ایشان حلاجیش کنند دوست عزیز
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
حرفش زیباست و فریبنده
ولی در عمل اینجور نخواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
خیلی خنده داره دکتر خرامین هم مثل دکتر محسن رضایی راه درست کردن بلده نگران محرومیت استان ک وب و کشور نباشید قبلی ها این کاره نبودن ما بلدیم
کدخدای دشت روم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
سلام عرض ادب
جناب دکتر خرامبن بنده براتون احترام قائل هستم ولی این شرایطی که جنابعالی در پیش گرفتی کار شورای ائتلاف شکست خرده هستش و دارند بین خودت برادرت دشمنی راه میندازن با این کار محبوب که نمیشی هیچ پیش ایلت وفامیلت سبک تر خواهید شد
این نقشه ها رو جناب روشنفکر بهتر در جریان هستن ومن میدانم که برنده مجدد انتخابات خود ایشان هستش بنده از ایل کی گیوی دایی عزیزم جناب روشنفکر رو حمایت میکنم امیدوارم ایل تامرادی با حرف دکتر خرامبن به خود بیایند وبا تعصب ندای وحدت رو با دل جون حمایت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
الکی به اسم‌افراد کدخدای دشتروم کامنت ننویس.
کدخدای سفلی ولش کرده برسد به علیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
نفر اول انتخابات دکتر روشنفکر از ایل سترگ تامرادی است و نفر دوم هم دکتر بهرامی است نفر سوم منتظریان است بقیه آرای خیلی کمی دارند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ایل باغیرت ما دیگر گول و فریب ریاکاری و ظاهرسازی را نخواهد خورد و با حان و دل از دکتر خرامبن‌حمایت می کند

آقای روشنفکر شما هم‌تشریف ببرد دهدشت ثبت نام کند
واقعا دیگر مردم‌اعصاب ضعف و دروغ را ندارند
آبرویمان‌رفت
احمدی
| Brazil |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
جناب ر.... ر یه آدم مریض و عقده ای که داره فقط انتقام از اطرافیان میگیره و هیچ کاری از دستش ساخته نیست برو بهش بگو همون..... بیشتر به قیافت میخوره
ایل بزرگ تامرادی
|
Romania
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ما پشیمونیم که ابوموسی اشعری رو بردیم مجلس انشالله ۱۴۰۲ با پیروزی دکتر خرامین جبران میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
....ی ... و .... ایشان در تاریخ بی نظیر است
افسوس و هزار افسوس که تامرادی را بدنام کرد
خداوند ازت نگذره
دست خدا بالاترین دستهاست
انتقام خدا نیز بالاترین انتقامها
مارگون
|
Brazil
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین جبهه نجات مردمی پیروزی انتخابات به امید خدا
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
بنده به دلایلی به دکتر خرامین رای نمی‌دهم، ولی خدایی حیفم میاد اسم دکتر خرامین را در کنار بعضی از کاندیدا و نماینده فعلی مردم شریف بویراحمد دنا و مارگون بذارم، برای اینکه؛
میدانم و میشناسم
با سواد است و برنامه دارد
قانون دان است و قانون گذار خوبی می تواند باشد
مردم دار است و مردم شناس
عادل است و مخالف سرسخت تبعیض
مصلح است و مخالف طایفه گرایی و اختلاف افکنی
منصف است و اهل حلال و حرام و حق خوری نمی کند
برنامه دارد و ظرفیت های استان را برخلاف رقبا و نماینده فعلی خوب می شناسد
مقبولیت دارد و قطعا خود قدر این مقبولیت را می داند
مشروعیت دارد چون دیندار واقعی است
و.....................
بادمگان
|
United States of America
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
با سلام
آقای روشنفکر دستت برای همه رو شده دیگر حنایت رنگ ندارد تو را به هر که میپرستی کمتر قران بردار خونه به خونه بگرد. مردم مشکل دارند یک سال که فهمیدی دکتر خرامین اومده ترسیدی مجلس ، وظایف کاریت رها کردی و در به در دنبال فاتحه خونی و قسم قران دادن مردم هستی حیا کن مردم رای دادند انتظار دارند
بادمگان
|
United States of America
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
با سلام
آقای روشنفکر دستت برای همه رو شده دیگر حنایت رنگ ندارد تو را به هر که میپرستی کمتر قران بردار خونه به خونه بگرد. مردم مشکل دارند یک سال که فهمیدی دکتر خرامین اومده ترسیدی مجلس ، وظایف کاریت رها کردی و در به در دنبال فاتحه خونی و قسم قران دادن مردم هستی حیا کن مردم رای دادند انتظار دارند
پاسخ ها
تامرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چرا اینهمه کامنت تکراری و معلوم هم هست که فقط کار یک نفر است که کامنت می نویسد.
مهربان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
مردم بویراحمد فریب جنگ زرگری روشنفکر را نخواهند خورد... با ایجاد دو قطبی نمیتوانید ارای مردم را جذب کرد
ده شبخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
رای روشنفکر در ده شیخ زیر ده تا است

اکثرا با منتظریان و خرامین هستند
Bi maryam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
بی تردید برای اولین بار یه نفر باسواد واقعی اومده میدون انتخابات نه یه مدیر مدرسه بازنشسته
یه دکتر روانشناس که روزانه با مردم سرکار داره و درد مردم رو از نزدیک دیده
توی زندگی شخصی هیچ کسری نداشته که حالا به عشق میکروفن و فاتحه تونی بخواد بیاد جلو
این سالها هیچ چیزی که از امثال روشنفکر ندیدین هیچ ، بدتر نمک روی زخم هم شد ...
همیشه ۱۱۰ درصد رای به بدبختی و طایفه بازی بوده یه بار رای به سواد و فهم شعور بدیم شاید فرجی برای این شهر بیچاره شد
سعید
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین انسانی شایسته هست .
کاش به جای روشنفکر ایشون. بودن .
واختلاف. علیا و سفلی. راه ‌‌نمینداختن.
ایلم تامرادی .نه به روشنفکر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
همه این کامنتهای دفاع از آقای خرامین کار یک نفر است که نشسته و فقط کامنت نوشته خیلی تابلو است.
سعید
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین انسانی شایسته هست .
کاش به جای روشنفکر ایشون. بودن .
واختلاف. علیا و سفلی. راه ‌‌نمینداختن.
ایلم تامرادی .نه به روشنفکر
سعید
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دکتر خرامین انسانی شایسته هست .
کاش به جای روشنفکر ایشون. بودن .
واختلاف. علیا و سفلی. راه ‌‌نمینداختن.
ایلم تامرادی .نه به روشنفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
دکتر خرامین را هم دوست داریم
ان شاءالله حاج منتظریان نماینده ی بعدی خواهد بود و رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
دیگر حرف از روشن نزنید لطفا"
چون کارش تمام است
چه زود بدطینتی خود را نشان داد
مردم عمیقا" شناختندش.
پاسخ ها
سادات محمودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
امیداورم به جدم‌امام زاده محمود...
سیاسی بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
اول قول به خرامین داد
بعد خرامین‌فهمید که گولش میزنه
بعد خرامین جدا شد
بعد بندر به خرامین پیام‌داد برو بسلامت
بعد خرامین‌ اعلام‌حضور در انتخابات کرد
بعد بندر پست پیشنهاد داد
بعد خرامین قبول نکرد
بعد بندر ترسید
بعد بندر افتاد به التماس
بعدبندر افتاد به تمنا
بعد خرامین ماند که بماند
...
خلاصه مفید گویا
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این دیگه یک ...است.
احمدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
متیل خاله زنکی بود
تحلیل بنده از نماینده بویراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
ایشان‌زودتر از آن‌ چیزی که فکر میکردید تمام میشود
فقط ذکر دو نکته ضروری ست:
اول بخاطر ضعف مفرط مردم‌ضرر کردند
دوم‌ بخاطر هزینه کردن از نهادهای انقلابی نظام‌بدنام‌شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
لاغر و ضعیف شده است
گویا مریض است و تحت درمان
واقع بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
هر کاری بکنید هر تبلیغاتی داشته باشید از محبوبیت روشنفکر کم نمی شود و آرای شماها قابل مقایسه با روشنفکر نیست.
پاتاووه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آقای دکتر خرامین انسان شریف و اخلاقی است
از ایشان حمایت می کنیم
فریب بعضی ها را نخور
بی احترامی های که به جنابعالی شد از یادمان نرفته
حتما در انتخابات شرکت کن
امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
کاش تا آخر انتخابات بماند تا مشخص شود چند رای دارد و ای کاش همه افرادی که الان دارند اعلام حضور می کنند تا آخر بمانند و متوجه شوند که محبوبیت مردمی چیز دیگریست.
پاسخ ها
چناربرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تا آخر می ماند و خواهید دید که چه می شود
اگر نماینده از ایشان حساب نمی برد تمام عالم و آدم را بسیج نمی کرد که ایشان را منصرف کند
اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خداوکیلی نگاهی به کامنتها بیندازید متوجه می شوید که یک نفر فقط کارش کامنت نوشتن است نامزدهای انتخاباتی افرادی محترم هستند ولی اینگونه دفاع بد کردن باعث تخریب شخص می شود دفاع نکردن بهتر از بد دفاع کردن است.
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
الان بااین حرفاتون دکتر خرامین چقدرپشیون است که ازشماحمایت کرد نمیذانست که طایفه گرایی عواقب خوبی ندارد ایشون دانشمندی فرهیخته است من باایشون درمرکزبهداشت کارکردم بسیار توانمد وبااقتدارهست...
صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
روشنفکر این دوره رای نخواهد آورد
خودش هم می داند
فقط دارد زمان را مدیریت می کند تا این چند ماه هم تمام شود

از ما گفتن خواهید دید این جمله را یادداشت کنید تا به وقتش
صداقت 11/02/1402
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
دوستان روشنفکر که این همه سنگش را به سینه می زنند دقت کنید یک پیشنهاد:
بنظر من باید روشنفکر و خرامین مناظره کنند تا معلوم شود کی بلده حرف بزند
قضاوت هم با مردم
بخشداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
تفنگهایی که انداختید
سرودهایی که خواندید
شعارهایی که دادید
امیدهایی که داشتید
همه به پای منافع خانوادگی و تنگ نظری و حسادت ذبح غیرشرعی شد
الان وقت آن رسیده که با انتخاب یک فرد باسواد و توانمند مثل دکتر خرامین جواب دهید
دهستان چین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
درود بر دکتر خرامین.. تا آخر ایستاده ایم..
مارد پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
خرامین انسان صادق و شریفی هستند
من در این مدتی که افتخار اشنایی باایشان را در علوم پزشکی داشتم واقعا آدم خوبی است
ندیدم جایی حق کسی را بخورد یا به فکر منفعت شخصی خودش باشد
ججانباز جنگ
|
Netherlands
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
سلام
مردم شریف و نجیب بویراحمد و دنا ، ترا به خدا ، رای به هر کسی میخواهید بدهید رای به اطلاعاتی ندهید ، آخه ای آقای منتظریان چه گلی زده به سر مردم ؟ اولا ایشون اردکانی است . پدرش پیله وری میکرد آمد یاسوج و ماندگار شد ، ایشون اصلا بویراحمدی نیست ، ثانبا ایشون وارد اداره اطلاعات شدند ، چه خدماتی به مردم کردند غیر از بگیر و ببند؟ حالا ایشون غیر از بگیر و ببند چه کار دیگری بلد هستند؟ از سیاست و حقوق چه میدانند؟ سال ۱۳۷۲ با تعدادی از همکارنش را فرستانشون دانشکده حقوق دانشگاه شیراز درس بخونن البته بی حساب و کتاب ، بدون ثبت نام در کنکور و.............. دو روز درس خوند دوام نیاورد ، اصلا نفهمید حقوق یعنی چی؟ فرار کرد ، حالا نمیدانم این مدارک را کجا جمع و جور کرده اومده در عرصه انتخابات ، البته احتمالا اگر آقای هدایتخواه بررسی کنه به احتمال قوی مدرک وی همانند مدرک آقای کردان وزیر پیشنهادی رئیس جمهورهای قبلی مشخص میشه ، آقای هدایت خواه لطفا یه کنکاشی بفرمایید و اطلاع رسانی کنید البته صادقانه بگید مثل استیضاء آقای کردان که متاسفانه منتهی به مرگ وی هم شد .
من یک آدم بیسواد هستم ، حاضرم یه مناظره در مورد قانون اساسی و اصلا در مورد لوایح مجلس ، طرح و سئوال و مهمتر از همه بحث اقتصاد که امروز بعنوان یک غده سرطانی کشور را فراگرفته ، سیاستهای کلی نظام که البته دست مقام عظما هست و نقاط ضعف و قوت قوه مقننه ، مجریه و قضائیه ، شورای نگهبان و کلا قانون حاکم بر ایران با ایشان داشته باشم تا تفکرات و ایده های او را به قضاوت مردم بسپاریم .
عاجزانه از صدا وسیما میخواهم زمینه این مناظره را فراهم آورند. سپاسگزارم از صدا و سیما اگر تقبل فرمایند
ایشون مهره سوخته حاج حسینی که در طول یک دوره حضور در مجلس فکر کنم در طول چهار سال ، سه سخنرانی داشت و تنها چیزی که از او بخاطر داریم تکیه کلام ستودنی اش بود ، تکیه کلامش هم امام خامنه ای بود ، ففط این کلمه را بقول معلمین شایسته گذشته بویراحمد
( عشایری)وزور کرده بود( امام خامنه ای) ، ثانیا ایشون نماینده ملا ستار هدایتخواه هست که فرماش میکرد پیاده روهای شهر را تفکیک جنسیتی کنیم . آخه این فرد چه چیزی برای گفتن در مجلس دارد؟ مردم نجیب ، شریف ، بادرایت ، بویراحمدو دنا ، جوانان برومند ، زنان و دختران آزاده و آزادیخواه و آزاداندیش ، بترسید از روزی که امثال اینها وارد مجلس شوند ، اابته به یمن برکت روشن فکری نسل جوان این مرز بوم بخصوص دختران شیردل ایران زمین ، این تفکر پوسیده واپس گرا ، به زباله دان تاریخ پیوست و راه برگشتی ندارد ، بگذارید کسانی وارد مجلس شوند که مستحق رفتن به مجلس هستند .
اصولگرا صلاح طلب ..دیگه تموم ماجرا
پاینده ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین