کد خبر: ۶۰۴
تاریخ انتشار:۱۳:۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: سردار احمد خورشیدی‌آزاد از گشت شبانه حاج احمد متوسلیان به کمک چوپان بومی برای نفوذ به عمق 60 کیلومتری خاک عراق خاطره می‌گوید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار احمد خورشیدی‌آزاد از یادگاران دوران دفاع مقدس و از فرزندان شهرستان گچساران و برادر دو شهید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عملیات فتح‌المبین نزدیک می‌شد و حاج احمد متوسلیان سه ماه فرصت داشت تا هم تیپ راه بیندازد و هم مانور عملیات آن را تمرین و بچه‌های تهران را آماده کند.

خورشیدی‌آزاد گفت: حاج احمد متوسلیان که فرماندهی خوش فکر بود روی این موضوع کار می‌کرد که چرا تلفات نیروهای خودی زیاد است و به اینجا رسید که نیروهای خودی خیلی خوب پیشروی می‌کنند و به هدف هم می‌رسند اما در نقطه آخر آتش توپخانه دشمن بچه‌ها را اذیت می‌کند.

خورشیدی‌آزاد بیان کرد: حاج احمد طرح خودش را این‌گونه ریخت که چند روز قبل از عملیات با دو گردان در درون 60 کیلومتری خط دشمن نفوذ کرده و توپخانه دشمن را تصرف کند و بعد از آن عملیات اصلی بدون توپخانه دشمن توسط نیروهای خودی انجام گیرد که این طرح خطرناک مورد قبول فرماندهان واقع شد و حاج احمد خیلی زحمت کشید تا راه نفوذ را به درون خط دشمن پیدا کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: حاج احمد متوسلیان یک چوپان بومی منطقه را پیدا کرد که در آن منطقه و بین نیروهای خودی و دشمن گوسفندانش را به چرا می‌برد و کاملا منطقه را می‌شناخت.

حاج احمد متوسلیان در کنار شهید حاج ابراهیم همت

خورشیدی ادامه داد: حالا اینکه چطور چوپان را راضی کرد تا دو ماه تمام شبها با حاجی می‌رفتند شناسایی خودش حساب جدایی دارد و بالاخره طرح نفوذ به 60 کیلومتری داخل خط دشمن آماده شد.

وی گفت: حاج احمد دو بار تا بالای سر توپخانه رفت تا خیالش راحت شود تا اینکه زمان عملیات فرا رسید و حاجی با دو گردان به خط دشمن زد و 2 شبانه‌روز تمام خبری از آنها نشد تا اینکه رسیدند بالای سر توپخانه و دستور تسلیم به فرمانده و نفرات توپخانه دشمن داده شد.

خورشیدی‌آزاد افزود: فرمانده توپخانه که هاج و واج شده بود فوری با فرمانده سپاه چهارم عراق تماس گرفت و به او گفت قربان ما هم اکنون به محاصره ایرانی‌ها درآمده‌ایم و فرمانده سپاه چهارم به او گفت احمق چه می‌گویی شما توپخانه‌ای و 60 کیلومتر جلوی شما سربازان خودی قرار دارند حالا چطور محاصره شده اید؟.

وی گفت: در همین موقع که حاج احمد دستور حمله داد و توپخانه دشمن سقوط کرد و سپس حاج احمد بی‌سیم خود را روشن کرد و پشت بی‌سیم به محسن رضایی که فرمانده سپاه بود گفت؛ محسن محسن، محسن، احمد، محسن جان رمز عملیات را بگو و عملیات پر افتخار فتح‌المبین شروع شد و با موفقیت کامل به اهداف خود رسید.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.