کد خبر: ۲۹۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۴۶ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
عصر دنا: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال هشت هزار میلیارد ریال از منابع مالی مختلف به طرح های نیمه تمام حوزه راهسازی استان اختصاص یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی پارسایی افزود: ۶ هزار میلیارد ریال این اعتبار از محل بودجه نفت به طرح های نیمه تمام راهسازی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

سرپرست کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:میزان اعتبارات طرح های راهسازی استان امسال نسبت به پارسال بیش از ۲.۵برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پارسال تنها سه هزار میلیارد ریال به طرح های راهسازی استان اختصاص یافته ابراز امیدواری کرد: این اعتبار بتواند زمینه ازسرگیری طرح های بزرگ راکد در کهگیلویه و بویراحمد باشد.

پارسایی ابراز کرد: طرح بهسازی جاده تنگاری، جاده سریز، تونل های یاسوج به سی سخت و کمربندی گچساران از جمله پروژه های راکدی بوده که با این اعتبار در مسیر بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۸طرح راهسازی در استان در حال اجراست تاکید کرد: این اعتبار براساس اولویت به طرح های یاد شده اختصاص می یابد.

سرپرست راه وشهرسازی گهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:۵۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار به پروژه پل سریز اختصاص یافته است.


پارسایی با اشاره به اینکه این طرح حدود ۵۰درصدی پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: حفاری پل انجام شده و عملیات اجرای ۵۴ شمع نیز به پایان رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی ملی برای تکمیل تونل های جاده یاسوج به سی سخت اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:این تونل ها هر کدام به عرض ۱۲.۴متر و ارتفاع ۷.۵ متر با هدف حذف پیچ های متعدد و شیب های زیاد در دست ساخت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عملیات حفر تونل شماره ۲ این مسیر که ۷۵۰ متر طول دارد در دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و ادامه ساخت آن با ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی اردیبهشت ماه سال جاری متوقف شد.

پارسایی تاکید کرد: عملیات حفر تونل شماره سه در این جاده به طول ۷۹۰ متر در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و ادامه احداث این تونل با ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی در بهمن ماه پارسال متوقف شد.

سرپرست راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در ابتدای این طرح تعداد تونل ها سه دهانه که به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست طرح هندسی تغییر و باعث حذف یکی از تونل ها شد.

وی تاکید کرد: این طرح به خاطر جاده یاسوج به سی سخت اهمیت زیادی دارد زیرا سی سخت یک مکان تفریحی است و رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی به آن زیاد است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در شرایط بحرانی زلزله سی سخت این محور ارتباطی بدلیل بار ترافیکی زیاد به مدت ۲۲ ساعت مسدود و امکان امداد رسانی به زلزله زدگان وجود نداشت که این خود دلیل محکمی برای شتاب بخشی در روند اجرایی پروژه تونل های جاده یاسوج به سی سخت است.

کهگیلویه و بویراحمد ۶هزار و ۵۰۰کیلپمتر راه ارتباطی دارد که تنها ۲۷۰کیلومتر آن چهارخطه است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۳
مسیولین محترم راه تورابه خدا روستای خهکی چیتاب رامدنظر داشته باشید قطره چکانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.