عصردنا: دولت چهاردهم ۷ مرداد ۱۴۰۳ با تنفیذ و اعطای حکم رئیس جمهور توسط رهبر انقلاب آغاز شد.
در تاریخ ۳۱ مرداد ماه بود که مجلس در راستای شعار دولت «وفاق ملی» به تمامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم رأی اعتماد داد تا کابینه کار خود را آغاز نماید.
اسکندر مومنی، وزیر کشور گفته بود که «وفاق ملی برای ایجاد همبستگی ملی رویکرد اصلی وزارت کشور است و امروز کشور بیش از هر زمان به امنیت، آرامش و همبستگی نیاز دارد.»
مومنی رأی معنادار وکلای کشور را به منزله سنگینی چندین باره وظیفه خود دانسته و افزود: این رای طبیعتا وظیفه ما را بسیار سنگینتر کرد و انشالله این پشتوانهای برای تلاش و خدمت بیشتر به مردم خواهد بود.
با شکلگیری دولت پروسه انتخاب استانداران به عنوان اولویت مهم وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت و کهگیلویه و بویراحمد دومین استانی بود که این تغییر را به خود دید.
یدالله رحمانی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته اقتصاد که در دولت دوازدهم سرپرستی استانداری فارس را بر عهده داشت از ۲۸ شهریور ماه سکاندار استانداری کهگیلویه و بویراحمد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تغییرات مدیریتی را در سطح فرمانداریها و بخشداریها را آغاز کرد و قطار انتصابات اگرچه کُند، اما با تغییر مدیران کل و فرمانداران حرکت خود را آغاز کرد.
بیش از پنج ماه از انتصاب استاندار میگذرد و طی این مدت فرمانداران همه شهرستانها به جز کهگیلویه منصوب شدند؛ و حالا زمزمه تغییر فرماندار انقلابی کهگیلویه و معرفی سرپرست فرمانداری هم به گوش میرسد؛ سید حمزه محققزاده اگرچه برای شهرستان دغدغه داشت و تلاش کرد، اما ضعف برخی از مدیرانش عملکرد او را زیر سؤال برده و باعث شد همواره در تیررس نقدهای کاربران فضای مجازی و شبکههای اجتماعی باشد.
مردم کهگیلویه اکنون در انتظار یک انتخاب کارآمد برای این شهرستان محروم از توسعه هستند.
شهرستانی که بعد از مرکز استان بزرگترین شهرستان بوده و شهرستان مادر است طی ادوار قربانی انتصابهای فامیلی، بدهبستانهای سیاسی و جریانی و یا سفارش پدر خواندههای سیاسی بوده است دیگر محل آزمون و خطا نیست میبایست از یک نماینده عالی دولت با تجربه و شایسته که شناخت کافی از ظرفیتها و چالشهای این شهرستان دارد و از پختگی و درایت لازم در این حوزه برخوردار است بهره ببرد تا بتواند اهداف عالی دولت را در شهرستان پیادهسازی کند.
انتخاب فرماندار بیتجربه نه تنها کمکی به بهبود حال ناخوش کهگیلویه نمیکند بلکه باید جور تصمیمات اشتباه، کوتاهیها، فرصتسوزیها و در یک کلام با تجربه شدن و فرماندار شدن مدیران جدید را نیز بکشد.
انباشت مشکلات و پروژههایی که برخی قدمت نزدیک به ۲ دوهه از آغاز عملیات دارند ایجاب میکند مدیر ارشد دولت در کهگیلویه کارآزموده و آشنا با شرایط شهرستان باشد و در عین حال فرمانبردار دیگران نباشد بلکه با استقلال فکری و گماردن مدیران مجرب بتواند گرهای از طلسم مشکلات را باز کند.
کهگیلویه سرزمین پروژههای بیحاصلی است که سالها از سررسید افتتاح آنها میگذرد، اما هنوز به مرحله تکمیل نرسیدهاند. در حالی که به مناسبتهای مختلف از جمله هفته دولت و دهه فجر در هر شهرستانی طرحهای مهمی به بهرهبرداری میرسد و علاوه بر رونق اقتصاد آن منطقه زمینه اشتغال جوانان فراهم میشود، سهم کهگیلویه از پروژههای مناسبتی در روکش آسفالت، جادههای بین مزارع، کارگاههای کوچک و طرحهای جزئی است و به جز کارخانه آجر صنعتی در این شهرستان وجود نداردو پتروشیمی نیز تا بهرهبرداری راه دراز در پیش دارد.
این در حالی است که طرحهای کلانی از قبیل آبرسانی به مزارع حومه غربی، آبرسانی چهار شهر از سد کوثر، مینی پالایشگاه، باند اضطراری، سیکل ترکیبی، کارخانه سیمان، سد کوهبرد، سد سرپری و... سالهاست تعریف شده و پرونده ناتمام آنها در تزریق قطرهچکانی اعتبارات خاک میخورد یه به کلی فراموش شدهاند.
آقای دکتر خسروی همه ی آیتم های بالا را دارد
و توانمندی ایشان بیشتر از حد فرمانداری هست
اولین دلیل ،گرد وغباری که چندین سال طول کشید و مدیران احمدی نژادی وقت یا عقل حل کردن مشکل آلودگی را نداشتند
دلیل دوم هزینه بودجه استان در مرکز و روستاهای اطراف یاسوج بود و سالی یکبار مدیر استانی به خود زحمت رفتن به دهدشت را نمی داد
دلیل سوم خودبرتر بینی با گوهها نسبت به کوهپایه و دشت استان کهگیلویه می باشد تا حدی که هنوز دهدشت دهی در دشت ماند
دلایل دیگر هم هست که قسمت مثبت مهاجرت است، تعلق مهاجران به آبادی این استان چه بالا کوه باشد چه پایین کوه
با خود فکر می کنم آیا می رسد روزی که سمیرمی ها هم در یاسوج سرمایه گزاری کنند و ساکن یاسوج شوند یا بهبهانی ها یا بهمئی ها یا گچساران ها، غالب فرمانداران دهدشت نظامی یا امنیتی بودند
زمان این رسیده که دکترای عمران و آبادانی فرماندار دهدشت شود بگردید پیدا می شود