کد خبر: ۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار:۰۵:۵۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۳
عصر دنا: یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چت‌بات «مادر بزرگ» را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راه‌اندازی کرده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یورو نیوز: یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چت‌بات «مادر بزرگ» را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راه‌اندازی کرده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر می‌دهد.

این یک ربات هوش مصنوعی برای چت صوتی با کلاهبرداران تلفنی طراحی شده تا مشتریان شرکت‌های مخابراتی مجبور نباشند با آنها صحبت کنند.

به گفته مسئولان «ویرجین مدیا O2»، شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار هوش مصنوعی را طراحی کرده، ربات چت‌بات دیزی با استفاده از محتوای واقعی به کار رفته در طعمه‌گذاری کلاهبرداران آموزش دیده، تا هنگام ارتباط با کلاه‌برداران «متمایز از یک انسان واقعی نباشد و بتواند کلاهبرداران را به گونه‌ای فریب دهد که آنها فکر کنند به اهداف کامل خود دست پیدا کرده‌اند.»

دِیزی ترکیبی از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی است که با هم کار می‌کنند تا به تماس‌های کلاهبرداری گوش دهند و پاسخ دهند.

تشخیص آن از "قابل تشخیص از یک انسان واقعی نیست" و می‌تواند "کلاهبرداران را فریب دهد تا فکر کنند هدف کاملی پیدا کرده‌اند".

دِیزی ترکیبی از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی است که در تعامل با هم کار می‌کنند تا بتوانند به تماس‌های کلاهبرداری گوش داده و پاسخ آنها را بدهند.

این ربات هوش مصنوعی حین صحبت با کلاهبرداران، داستان‌های پیچیده و بی‌ربط خانوادگی برای مخاطبش تعریف می‌کند و اطلاعات نادرستی درباره مشخصات بانکی خود ارائه می‌دهد.

بنا به ادعای شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار را طراحی کرده، دیزی تاکنون موفق شده کلاهبرداران را تا ۴۰ دقیقه روی خط نگه دارد.

موری مک‌کِنزی، مدیر بخش مبارزه با کلاهبرداری در ویرجین مدیا O2، می‌گوید: «جدیدترین عضو تیم پیشگیری از کلاهبرداری ما، دِیزی، ورق را به نفع ما برگردانده است. او با ساده‌ترین روش، یعنی نگه داشتن کلاهبرداران روی خط، آن‌ها را در بازی بی‌رحمانه خودشان فریب داده و مغلوب می‌کند.»

نتایج مطالعه‌ای که ماه فوریه توسط BDO، یک شرکت خدمات مالی منتشر شد، نشان داد که میزان کل کلاهبرداری در بریتانیا طی سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۶۹ میلیارد یورو) رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایشی ۱۰۴ درصدی داشته است.

مطالعه دیگری از دانشگاه پورتسموث نشان داد که دو سوم از پاسخ‌دهندگان بالای ۷۵ سال، حداقل یک تلاش کلاهبرداری را در شش ماه گذشته گزارش کرده‌اند.

طبق مطالعه‌لی که توسط ویرجین مدیا O2 منتشر شده است، ۷۱ درصد از مردم بریتانیا می‌خواهند کلاهبرداران را سرکار بگذارند، اما اکثر این تماس‌گیرندگان نمی‌خواهند وقت خود را برای این کار تلف کنند.

این در حالیست که ربات هوش مصنوعی دیزی می‌گوید برای کلاه‌برداران «به اندازه تمام دنیا» وقت دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین