تاریخ انتشار:۱۸:۵۳ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مطرح شد:
عصر دنا: در نشست مقامات ارشد جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل دیوان محاسبات، بار دیگر بر نظم مالی و اهتمام بر سلامت اداری جهاد کشاورزی این استان تاکید شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید ایوب صدرپور اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع هر تخلف یا جرمی را رویکرد اصلی دیوان محاسبات در این استان برشمرد.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رییس، معاون توسعه و مدیریت منابع و ذیحساب سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار کرد: یکی از اداراتی که ما در آن با وجود گستردگی زیاد، تعدد وظیفه و تنوع ماموریت‌ها، مشکلی نداریم، سازمان جهاد کشاورزی است که تعامل خوبی هم از حیث مشاوره قبل از اسناد مالی و هم نظارت و رسیدگی با این مجموعه‌یِ گسترده داریم.

صدرپور با قدردانی از اهتمام رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاونین او برای کار پاک و بدون تخلف، با وجود رسالت سنگین آنها در تولید، توزیع و تنظیم بازار، تصریح کرد: بنای ما بر تعامل، پیشگیری و مشاوره بی‌منت است و مچ‌گیری هیچ جایگاهی در بین کارشناسان و حسابرسان دیوان نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که گرهی که با دست باز می‌شود نباید با دندان باز کرد و در این مسیر تلاش ما بر این است که هیچ مشکلی برای هیچ مدیری پیش نیاید.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد از همکاری و پاسخگویی مسئولان جهاد کشاورزی در اسناد مالی و اداری قدردانی کرد و گفت: این روحیه یک مدیر که قبل از هر هزینه‌کردی از کارکنان و حسابرس دیوان، مشاوره می‌گیرد، نشانه‌ای از سلامت اداری است و در جهاد کشاورزی این رویه برقرار است.

صدرپور از احصای تکالیف،محدودیت‌ها و مجوزهای برنامه‌ هفتم توسعه و اسناد مهم بالادستی و ارسال آنها به مدیران خبر داد و تاکید کرد: مشکلات و شرایط خاص دستگاه‌ها را درک می‌کنیم و پیگیر رفع برخی موانع و عوامل زمینه‌‌ساز تخلف از جمله تاخیر در ابلاغ اعتبارات، مبادله موافقتنامه‌ها و برداشت از حساب جاری ادارات هستیم.

مدیرگروه حسابرسي حوزه هاي آب و كشاورزي دیوان محاسبات استان نیز در این دیدار، جهاد کشاورزی را منظم‌ترین اداره در حوزه مالی دانست و گفت: کار سیستمی یکی از حلقه‌های گم‌شده ادارات ماست اما جهاد كشاورزي یکی از معدود اداراتی است که کار سیستمی بالخص در بخش مالي و اداري در آن نهادینه شده است.

حمیدجوادی نسب با بیان اینکه جهاد کشاورزی دومین دستگاه بزرگ و عریض و طویل استان است، تاکید کرد: قطعا امکان کنترل کامل یک مجموعه با این گستردگی صرفا از سوی رییس سازمان ممکن نیست و در این شرایط انتصاب مدیران پاک‌دست، اهمیت دوچندانی دارد.

وی افزود: جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رعایت قوانین، مستندسازی و مولدسازی یکی از دستگاه‌های نمونه است.

جوادی نسب با ذکر چند مثال، تصریح کرد: در به‌کارگیری نیرو و استخدام حتی به عنوان نیروی شرکتی علی‌رغم تعداد بالای افراد بازنشسته، ولی جهاد کشاورزی به رعایت قانون اهتمام داشته و نیروی در این چند سال استخدام نکردند و پیگیر جذب مجوز قانونی هستند که جای قدردانی دارد.

مدیر گروه حسابرسی دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: فقط یک واحد مدیریتی جهاد به اندازه یک اداره کل دیگر، تعدد وظیفه دارد و ضروری است در تخصیص اعتبارات، مزایا و حقوق کارمندان، امکانات و... این موارد را لحاظ کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین