تاریخ انتشار:۲۲:۳۵ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: "یدالله رحمانی" امروز چهارشنبه و با تصویب هیات وزیران به عنوان استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد در دولت چهاردهم انتخاب شد و ظرف روزهای آینده به طور رسمی سکان مدیریت ارشد این استان را بر عهده می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت به ریاست مسعود پزشکیان ید الله رحمانی به طور رسمی به عنوان استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد تعیین و جایگزین علی احمد زاده شد.

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت از انتصاب استانداران استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویراحمد در جلسه امروز هیات دولت خبر داد.

«آرش زره‌تن لهونی» از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و «یدالله رحمانی» به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

یدالله رحمانی از مدیران خطه زاگرس است که دوره مدیریتی خود را از استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز کرد.

رحمانی به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه‌ریزی سمت داشته است.

رحمانی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه‌ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس بوده است. وی پس از آن به مدت هفت سال عضو هیئت مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است.

رحمانی اصالتاً ترک قشقایی است و به مدت ۳۰ سال در پست‌های مختلف مدیریتی مشغول به کار بوده است.

وی در دوره رقابت‌های مجلس دوازدهم کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان سمیرم بوده است.



خلاصه از زندگینامه و اهداف «رحمانی:

مهندس یدالله رحمانی متولد سال ۱۳۴۲ در ایل قشقایی است. او دوران ابتدایی را در مدارس عشایری گذراند و با وجود سختی‌ها و مشکلات، با تلاش و پشتکار فراوان، موفق به اخذ رتبه اول در کنکور ورودی دبیرستان عشایری شیراز شد.

رحمانی پس از گذراندن دوران دبیرستان، در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته کارشناسی علوم اقتصادی دانشگاه شیراز پذیرفته شد. او پس از اتمام دوره کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی نیز به تحصیلات خود ادامه داد. رحمانی در حال حاضر دارای سوابق مدیریتی و علمی متعددی است و به عنوان یکی از چهره‌های برجسته ایل قشقایی شناخته می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی