کد خبر: ۲۶۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۰۶ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه از برگزاری دوره فیلم‌سازی آسان در شهرستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عبدالکریم عبودی در گفت‌وگو با عصر دنا از پایان دوره فیلم سازی آسان در کهگیلویه خبر داد و گفت: این دوره از اول تیر ماه تا ۲۵ شهریور با همکاری انجمن فیلم و عکس برگزار شد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: انجمن فیلم و عکس در همین دوره کوتاهی که پس از حدود ۸ سال عدم فعالیت مجدد فعال شد، چندین دوره و کارگاه از جمله دوره عکاسی، دوره ویرایش عکس با محوریت فتوشاپ و هوش مصنوعی، دوره فیلم سازی آسان و پخش و نقد فیلم به صورت دو هفتگی برگزار شد که جا دارد از اعضای این انجمن بالاخص سید اسماعیل رضوی زاده رئیس انجمن فیلم عکس تقدیر و تشکر کنیم.

عبودی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای مقوله بسیار مهم آموزش استفاده کنیم، ما اساتید بسیار توانمندی داریم که با معلومات و به روز هستند و این خود یک ظرفیت است.

وی بیان کرد: سینما بالاخص فیلم کوتاه رسانه‌ای است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد، پس این سکو از اهمیت والایی برخوردار است و باید بیشتر دیده شود و بیشتر حمایت شود و در همین راستا امسال برای تولید 7 فیلم کوتاه همکاری کردیم.

در ادامه رئیس انجمن فیلم و عکس شهرستان کهگیلویه، سید اسماعیل رضوی زاده گفت: انجمن فیلم و عکس در این مدت کوتاه که مجدد فعال شد، دوره‌های عکاسی، ویرایش عکس با محوریت فتوشاپ و هوش مصنوعی و فیلم‌سازی آسان را با همکاری همراهی و همیاری اداره فرهنگی ارشاد اسلامی برگزار کردیم و جا دارد صمیمانه از زحمات بی‌شائبه ی رئیس اداره، عبدالکریم عبودی تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: در کنار این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ما به صورت دو هفتگی اقدام به پخش و نقد فیلم کوتاه فیلمسازان خود شهرستان با هدف شناساندن این هنرمندان به عامه مردم، ارتقا سطح سواد بصری و چگونه فیلم دیدن کردیم و همچنین دیده شدن این فیلمسازان و هنرمندان توسط مسئولین نیز مد نظر ما بود.

رئیس انجمن فیلم و عکس کهگیلویه ضمن گلایه از نبود امکانات مناسب و کافی برای مراحل تولید و پس تولید فیلم، افزود: اگر به پلتفرم‌های فضای مجازی دقت کنید، در همین شهرستان به صورت شخصی تولید محتواهای بسیار زیادی می‌شود که بعضاً فاقد ارزش و گاهی ضد ارزش هستند، پس ما برای اینکه از این قافله عقب نمانیم باید خود را تجهیز کنیم و دیگر با شعار و وعده‌های بی سرانجام راه به جایی نمی‌بریم، بلکه قول و وعده‌های داده شده توسط مسئولین برای امکانات و تجهیزات باید عملی شود، تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رضوی در پایان گفت: خروجی این کلاس‌های فیلمسازی چهار فیلم کوتاه داستانی و مستند بود که با همکاری این انجمن و اداره فرهنگی ارشاد اسلامی کهگیلویه تولید شدند و در جمع تولیداتی که با همکاری این انجمن در سال ۱۴۰۳ انجام گرفت 7 فیلم کوتاه بوده است.(سه فیلم کوتاه داستانی و چهار فیلم کوتاه مستند).

 مدرس این دوره آموزشیِ «فیلم‌سازی آسان» سید اسماعیل رضوی زاده کارشناس رشته سینما با گرایش کارگردانی بوده و همچنین وی فارغ التحصیل رشته فیلمسازی و تدوین از انجمن سینمای جوانان ایران می باشد.

انتهای خبر

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
عالی
بهترین و فعالترین انجمن استان به معنای واقعی کلمه
احسنت بر رضوی و عبودی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی